روزنامه نیم نگاه چاپ شیرازبرگزار می کند: همایش “بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی کشور”

۰۳_Stand

خبر پارسی – سردبیر روزنامه نیم نگاه از برگزاری همایش “بررسی آسیب های اجتماعی  با حضور دکتر روزبه کردونی مدیر کل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس دبیرخانه شورای عالی رفاه به میزبانی این روزنامه ۲۸ مهرماه جاری در شیراز خبر داد.
حسین امیری با اشاره به خبر فوق، افزایش سطح طلاق به ویژه توافقی، آمار بالای کودکان کار و خیابانی، اعتیاد در اقشار مختلف به خصوص زنان، کارتن خوابان و متکدیان و…را از جمله معضلاتی دانست که علی‌ رغم تلاش‌ های انجام شده در سالهای اخیر اما همچنان تهدید جدی محسوب می شوند و شدت گرفتن آن باعث نگرانی افراد آگاه و دغدغه ‌مند از جمله رسانه ها شده است.
وی به بی اعتمادی های ناشی از مسائلی همچون ازدواج در جامعه که به سهم خود بر شدت آسیب ‌های اجتماعی دامن زده،  اشاره و خاطرنشان کرد: مادامی که اعتماد نباشد، سرمایه اجتماعی پایین می ‌آید و در نتیجه آسیب اجتماعی بیشتر خواهد شد.
سردبیر روزنامه محلی نیم نگاه، مسائل فوق الذکر را از جمله دلایلی دانست که موجب در دستور کار قرار گرفتن این همایش در شیراز شده است.
امیری همچنین وردو یک رسانه به برگزاری چنین همایشی را مصداق واقعی و تحقق عینی شعار رسانه ها بازوی اجرایی مدیران و چشم و گوش بینای جامعه هستند، برشمرد و با طرح سوالی مبنی بر اینکه ممکن است به اذهان متبادر شود که چرا چنین همایشی را یک رسانه باید برگزار کند؟ گفت: اگرچه انعکاس مطالبات مردم از جمله مهمترین رسالتهای رسانه ها در جامعه است اما رسانه ای که دغدغه فرهنگی دارد باید پا را فراتر گذاشته و خود به عنوان بازوی اجرایی مدیران وارد میدان شود.
وی اصلی ترین محور این همایش را ارائه راهکارهای فرهنگ‌ سازی مقابله با این پدیده اعلام کرد و گفت: بدون شک برای رسانه ها اهمیت دارد که ببینند اجرایی کردن عدالت اجتماعی در جامعه تا چه میزان در کنترل این پدیده‌ ها مؤثر است؟

سردبیر روزنامه نیم نگاه تصریح همچنین عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد مدیران دستگاه هایی که متولی ساماندهی امور و معضلات اجتماعی هستند در این همایش حضور یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.