به دنبال شرایط سختگیرانه برخی دانشگاه ها در شیراز؛کوچ فعالان دانشجویی از خوابگاه!

خبر پارسی – شرایط سختگیرانه یکی از دانشگاه های شیراز در مجتمع خوابگاهی ،برخی فعالان دانشجویی را از خوابگاه فراری داده و به اجبار تن به اجاره منزل مسکونی داده اند.
به گزارش اخبار رسیده به خبر پارسی این دانشگاه که در حوزه های فرهنگی و سیاسی کمتر نشانی از سیاست های دولت تدبیر و امید در آن مشاهده می شود، مقررات سختگیرانه ای را در خوابگاه ها وضع کرده که دانشجویان ترجیح داده اند به جای نظارت دائمی از سوی دوربین های مراقبتی و نگاه های معنا دار انتظامات خوابگاه، به منازل مسکونی اجاره ای پناه ببرند و شرایط سخت اجاره خانه و تهیه غذا را به آنچه که این دانشجویان شرایط ناامن در خوابگاه می نامند، ترجیح دهند.

این در حالی است که با شروع به کار دولت تدبیر و امید اغلب دانشگاه های شیراز شور و نشاط فعالیت های سیاسی ،فرهنگی و اجتماعی را شاهد بوده اند.
انتظار می رود معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری فارس به شرایط نامساعد برای فعالیت های اجتماعی سیاسی برخی دانشگاه های دولتی در فارس پایان دهد.
این شرایط نامساعد البته برای رسانه های حامی دولت و برخی احزاب نزدیک به مواضع دولت نیز وجود دارد که امید می رود با تدبیر معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری فارس برطرف شود و شور و نشاط اجنماعی سیاسی در میان گروه های مرجع در این زمینه ها حاکم شود.
هر چند خبر پارسی عملکرد برخی دسنگاه های امنیتی و رفتار منطقی آنها را ارج می نهد و ستایش می کند، اما باید پرسید:آیا کدخداپور می تواند با گروه ها و رسانه های غوغا سالار و مدیرانی که اجنهاد شخصی و جناحی را جایگزین روش معتدل ،منطقی و خردگرایانه دولت کرده اند، مقابله کند؟ برای پاسخ به این سئوال باید صبر کرد.

3 دیدگاه برای “به دنبال شرایط سختگیرانه برخی دانشگاه ها در شیراز؛کوچ فعالان دانشجویی از خوابگاه!

  1. منظورتون همون دانشگاه است که رئیسش پایداری است؟
    واضح تر اطلاع رسانی کنید

  2. متاسفانه در این دانشگاه با کوچکترین حرکت انتقادی اول از همه امکانات رفاهی دانشگاه قطع می شود مثلا غذای دانشجویی با قیمت آزاد حساب می شود!!!

    این هم از برکات دولت روحانی برای دانشگاه …..

  3. پ ن پ انتظار داشتی رییس دانشگاهی که با فشار و لابی جبهه پایداری و صد البته چراغ سبز مسوولان استان ابقا شده فضای آزاد اندیشی و تضارب آرا تو دانشگاه حاکم کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.