به بهانه هفته دولت؛آرامش سیاسی ارمغان کارگزاران دولت در فارس!

خبر پارسی: هفته دولت در حالی در استان فارس آغاز شده و همچون همه سال‌های پس از انقلاب، مدیران دستگاه‌های اجرایی مشغول گشایش و افتتاح طرح‌های عمرانی دستگاه‌های تابعه خود هستند، که آرامش سیاسی و مدیریتی حاکم بر استان مغفول رسانه‌ها و ارزیابان سیاسی مانده است.

استان فارس که ۶ سال از عمر خود در دوران حاکمیت استانداران دولت نهم و دهم، را در بدترین تنش‌های سیاسی و مدیریتی گذراند و از اختلاس و رانت و ارتشا تا قفل زدن به درب استانداری و عزل و نصب‌های بی‌پایه و بی اساس و برپایی تجمعات اعتراض‌آمیز را تجربه کرده است و هنوز زخم‌های آن دوران بر پیکرش خوب نشده، حالا آرامشی وصف ناپذیر را در عرصه مدیریتی و سیاسی دنبال می‌کند.

استاندار دولت اعتدالگرا همچنان که آرام و متین حرف می‌زند، در مدیریت و کنترل مسائل سیاسی نیز آرامش را برای استان فارس به ارمغان آورده است.

هرچند برخی از دوستان و حامیان دولت روحانی از روند کند انتصابات در اوایل حضور دکتر احمدی گله‌مند بودند، اما اکنون پس از یکسال شواهد نشان می‌دهد که متانت و دقت نظر استاندار در انتخاب برخی همکارانش و یا حفظ برخی از مدیران گذشته توانسته است آرامش را به فضای مدیریتی و سیاسی استان گره بزند.

در این میان برخی از مخالفان دولت روحانی و آنان که مسئول ۸ سال عقب ماندگی استان در حوزه‌های مختلف بودند، به بهانه‌های واهی همچون مخالفت با طرح احداث برخی‌های دوقلو سعی در ایجاد تشویش در اذهان عمومی و بر هم زدن فضای امن مدیریت استان داشتند، که با درایت مدیران و کنترل این افراد و تذکر به موقع به عوامل اصلی پشت پرده، راه خود سری‌ها بسته شد.

امنیت و آرامش حاکم بر فضای سیاسی و مدیریتی در کنار باز شدن دست مخالفان برای انتقاد سازندهT ارمغان بزرگی است که در ۸ سال گذشته از فعالان سیاسی استان گرفته شده بود.

بسته شدن فضای سیاسی استان در سال‌های گذشته و بی توجهی به نظرات مخالفان و منتقدان برای برخی زمینه‌های خودکامگی فراهم کرده بود که البته هنوز تلاش می‌کنند با زبان تهدید و ارعاب هر انتقادی را به مسلخ مرگ بکشانند اما نوع ادبیات گفتاری استاندار فارس و باز گذاشتن دست منتقدان برای بررسی جریان‌های مجری بیش از افتتاح هر پروژه عمرانی می‌تواند برای مردم فارس حایز اهمیت باشد.

وجود منتقدان منصف می‌تواند زمینه جلوگیری از بروز هر گونه فساد و دیکتاتوری را بکاهد و خرد جمعی را درگیر امور جاری و عمرانی استان کند و از این جهت می‌توان به آینده با شکوه فارس امیدوار بود.

بسته شدن فضای سیاسی استان فارس به خصوص در چهار سال آخر تا آنجا که حتی سایت تحلیلی اینترنتی حامیان خود یعنی شیرازنا را به فیلترینگ کشاند، نتیجه ای جز حاکمیت رانت‌خواران و چپاولگران نداشت.

بدون شک به جز سه اصل قانون اساسی، ولایت فقیه و امنیت ملی هیچ کس و هیچ چیز مصون از نقد نیست و هر شهروند حق مطالبه‌گری و سئوال از مسئولان دارد. این منش و روش مدیرمسئول است که در کمال آرامش و حسن اخلاق به مطالبات شهروندان پاسخ در خور دهد.

هم با اخم و ارعاب و یا با خنده و حوصله می‌توان به شهروندان پاسخ داد اما کدامیک با فرهنگ مدیریت علوی سازگارتر است؟ امنیت و آرامش امروز ناشی از باز شدن فضای سیاسی در استان با خفقان دیروز ناشی از ارعاب و تهدید و بازداشت و زندان نه تنها متفاوت که بلکه متضاد هم هستند.

حالا اما استان فارس به مدد حضور مدیران اعتدالگرا بیش از هرچیز روی آرامش را تجربه می‌کند و می‌رود تا از پس سال‌های غبار آلود راه خود را در مسیر توسعه پیدا کند. آرامش و امنیت عامل مهم جلب مشارکت‌های مردمی و بهره جستن از خرد جمعی و رسیدن به توسعه است.

حالا اما مراقبت از این فضا نیازمند همدلی همه دلسوزان استان در جبهه موافق و منتقد است.

3 دیدگاه برای “به بهانه هفته دولت؛آرامش سیاسی ارمغان کارگزاران دولت در فارس!

  1. در فضای تحت مدیریت استاندار فارس حامیان دولت سکوت کرده اند طرفداران دولت دلخورند عکس اقای خاتمی آشکارا تیرباران میشود مخالفین تندرو روحانی در دانشگاه علوم پزشکی هلال احمروفرمانداری ها و… جولان می دهند !!!دوستان دولت به رسم دوستی سکوت کرده اند ومخالفین هم که به مراد رسیده اند و در آرامشند!!
    زیرکی را گفتم این احوال بین خندید و گفت

    صعب روزی بوالعجب کاری پریشان عالمی و صد البته عجب مدیریتی!!!!!!

  2. وصد البته استاندار فارس میبایست فکری هم به حال وروز مدیر کل ورزش و جوانان بنماید که دیروز یکی از روز.نامه های طرفدار وی از قول استاندار محترم نوشته که ایشان از و ضعیت ادره ورزش و جوانان راضی نیستند.الته این موضوع را بارها وبارها دلسوزان ورزش گفته و استاندار هم شنیدهاند ولی متاسفانه با فشا ر بعضی ازنمایندگان تمامیت خواه اصولگرا وی هنوز بر صندلی مدیریت ورزش و جوانان سر در گم استان تکیه زده است .

    1. اقا اجازه بدهید یقینا استاندار محترم تذکرات لازم را به کمانه هم داده اند وفرصتی برای اصلاح اموردر ورزش استان؛در غیر اینصورت مدیر کل ورزش و جوانان هم باید اماده پیوستن به دوستان و مدیران دولت قبل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.