بهره برداری از ۵ طرح تامین وانتقال برق وانرژی در فارس و جنوب کشور

خبرپارسی – در راستای پویش هفته چهل و سوم الف – ب- ایران از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور از راه دور دکتر رضا ارکانیان وزیر نیرو همزمان با افتتاح  ۲۲ پروژه وزارت نیرو  در حوزه آب و برق ، بهره برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۶۵۱ میلیارد ریال آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه طرح های پویش الف – ب- ایران اقدامی در جهت توسعه زیر ساخت های تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور است اظهار داشت : این طرح ها نیروگاه مقیاس کوچک ۱٫۹ مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل ۱۳۱ میلیار ریال ، طرح افزایش ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل ۲۶۰ میلیارد ریال است که در شهرستان های داراب و مرودشت افتتاح می شود .

غلامرضا نصیری افزود: همچنین در قالب این پویش دو بی خط ۶۶ کیلوولت و کلیدخانه ۲۰ کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال  به بهره برداری می رسد ، هدف از راه اندازی این طرح ها تقویت شبکه ۶۶ کیلوولت شهربوشهر و امکان تغذیه پست ۶۶ کیلوولت نیایش درآینده و تامین برق پروژه مسکن مهرو متقاضیان جدید درشهربوشهر و همچنین پاسخگویی به متقاضیان برق کشاورزی ، شیلات و روستایی درحال حاضر و در آینده دراین استان می باشد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر  با بیان مشخصات نیروگاه مقیاس کوچک ۱٫۹ مگاواتی مرودشت اظهار داشت : این نیروگاه با تولید سالانه ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق درشهرستان مرودشت ساخته شده  و ۶ نفر بطورمستقیم اشتغال ایجاد می کند ، این نیروگاه باهدف کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده از انرژی پاک و کاهش آلودگی محیط زیست وکاهش بار پست سهل آباد دراین شهرستان احداث شده است.

مهندس نصیری با بیان اینکه پویش هرهفته الف ب_ ایران در راستای توسعه زیرساخت ها و افزایش رضایت مندی مردمی در عرصه خدمت رسانی است اضافه کرد : هدف اصلی از اجرای این طرح ها  تامین برق  و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی ها ، تقویت شبکه ، تامین برق برای مشترکین جدید ، بهبود پایداری شبکه های  ۶۳ کیلوولت است .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر در ادامه افزود: ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح های جدید  از۱۵ به ۴۰مگاولت آمپر افزایش می یابد ، کاهش بارمصرفی ایستگاه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و تامین برق پایدار جهت حدود ۲۲ هزار  خانوارشهرداراب  از جمله اهداف این طرح است ، همچنین ظرفیت پست انتقال برق درود زن ،  از۱۵ به ۴۰مگاولت آمپر افزایش می یابد. کاهش بارمصرفی ایستگاه درود زن ، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و امکان تامین برق متقاضیان فعلی و آینده کشاورزی هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر  خاطر نشان کرد : پویش هر هفته الف – ب- ایران    به ابتکار وزارت نیرو آغاز شد و همچنان ادامه دارد  این طرح ارزشمند با محوریت هرهفته الف – ب-ایران  “ساخت و ساز ها” و “ساز و کارها” به اجرا در آمد و ثمرات ارزشمندی برای استان فارس و جنوب کشور داشته است.

 مهندس نصیری با عنوان این که اصلاح ساز و کارها و روند ها در کنار توسعه ساخت و سازها و طرح ها ، در دستور کار شرکت برق منطقه ای قرار دارد یادآور شد: برنامه ریزی صورت گرفته برای شاخص های عملکردی سال جاری شامل؛ برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی ، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست ها و اصلاح خطوط، و افزایش ایمنی مسیر اصلی حرکت این پویش است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.