بهره برداری از ۷۷۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی – خدماتی و فرهنگی در شیراز

شیراز

خبرپارسی – همزمان با هفته شیراز که نهم تا پانزدهم اردی بهشت ماه برگزار می شود، ۷۷۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، با توجه به رویکرد دوره جدید مدیریت شهری و دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر توسعه شهر انسان محور، بیشترِ پروژه هایی که در هفته شیراز افتتاح می شوند، پروژه های فرهنگی و اجتماعی و مابقی نیز پروژه های تأثیرگذار در زیبایی، نظم بصری و ساماندهی فضای عمومی شهر هستند.

در فهرست پروژه هایی که در این هفته به اتمام رسیده و بهره برداری از آنها آغاز می شود، سرای محله شهرک آرین از جمله پروژه هایی در زمینه عمرانی-فرهنگی است که با بیش از ۷ میلیارد ریال اعتبار احداث شده و با یازده بخش متفاوت مورد استفاده ساکنان محل و شهروندان آن محدوده از شهر شیراز قرار خواد گرفت.
ایجاد سراهای محله در راستای تحقق شعار شهردار شیراز مبنی بر محله محوری و توسعه اجتماعی محلات است.
در این زمینه می توان گفت ایجاد و توسعه سرای محلات مختلف شیراز رویکردی فرهنگی- اجتماعی در مدیریت شهری نوین است که زمینه تحقق مدیریت مشارکتی و محله محور را فراهم می آورد.
سراهای محله با توانمندسازی ساکنان و ایجاد فرصت های مختلف آموزشی، هنری، علمی، فکری و… زمینه شکوفایی استعدادها، تقویت روحیه مشارکت جویی و افزایش تعلق خاطر آنها به شهر را فراهم می کند.
کاهش میزان جرایم و آسیب های اجتماعی در محلات، تقویت هویت محلی و ارتقای سطح اعتماد اجتماعی بین مردم و مسئولین از دیگر نتایج افزایش این مراکز می باشد.
لازم به ذکر است که پیش از این نیز در اسفند ماه سال ۹۶ نخستین سرای محله شیراز در محله درکی افتتاح شده بود.
همچنین کفسازی، سنگفرش و بهسازی گذرهای تاریخی و پیاده روهای سزح شهر، نقاشی دیواری و زیباسازی جداره های مشرف به نمای عمومی، روکش آسفالت، لوله گذاری آب های سطحی و… بخشی دیگر از پروژه های خدماتی شهرداری شیراز است که در این هفته مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.