بهترین کشورها برای تجربه یک سفر فرهنگی

خبر پارسی – گرچه دلایل بسیار زیادی از جمله کاوش در زیبایی های طبیعی، تجربه غذاهای جدید و امتحان ماجراجویی های نفس گیر برای سفر کردن وجود دارد اما به عنوان یکی از محبوب ترین دلایل و اهداف سفر می توان به تجربه و آشنایی با فرهنگ های  مختلف اشاره کرد. مشخصه ای منحصر به فرد برای هر کشور. با توجه به گزارش های رقابتی توریستی و گردشگری که در سال ۲۰۱۷ که توسط مجمع جهانی اقتصاد با حمایت فرهنگی، گردشگری و کسب و کار بیش از ۱۳۶ کشور منتشر شد، پنج شاخص اصلی برای انتخاب هر یک از کشورها با اهداف متفاوت فرهنگی و کسب و کار ارائه گردید. به بیانی دیگر این گزارش تعیین کننده اهمیت هر کشور از نظر ابعاد متفاوت و اهداف سفرهای متعدد خواهد بود.

اولین شاخص در انتخاب مقاصد مناسب برای انجام سفرهای فرهنگی و سرگرم کننده گزینه هایی مانند وجود اجرای رویدادهای هنری، موزه ها، غذاهای محلی و پارک های سرگرم کننده می باشد. شاخص بعدی در تعیین این مقصد تعداد جلسات بین المللی منظمی که با حداقل ۵۰ نفر به صورت منظم در آن مکان برگزار شده می باشد. شاخص سوم تعداد میراث فرهنگی آن کشور مانند ابزار، مصنوعات و مهارت های انتقالی به نسل های دیگر است. البته تعداد سایت های میراث فرهنگی جهانی در این رده بندی ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود، سازمان میراث جهانی یونسکو لیستی از این سایت ها که دارای ارزش جهانینند را ارائه می دهد. در نهایت به آخرین شاخص یعنی تعداد استادیوم های ورزشی آن کشور با قابلیت میزبانی از حداقل ۲۰ هزار تماشاگر خواهید رسید. دلیل انتخاب این شاخص توانایی هر کشور برای میزبانی رویدادهای بزرگ است.

۱۵٫ کانادا

می توان از کشور کانادا به عنوان میزبان بسیاری از جلسات انجمن بین المللی و همچنین جایگاه استادیوم های ورزشی بزرگ نام برد. هر چند در این کشور جاذبه های فرهنگی و میراث جهانی متعددی وجود ندارد، اما بازدید از صخره های شکار بوفالو در این کشور قطعاً شما را به وجد خواهد آورد. مکانی که در آنجا آمریکاییان بومی برای تامین مواد غذایی خود به شکار گاومیش در آن می پرداختند.

 کانادا یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۱۴٫ آرژانتین

آرژانتین در تعداد سایت های میراث جهانی امتیاز کمی دارد اما این کشور به اندازه کافی چشمگیر است. ماموریت های عیسویون باعث آرایش گروه فرهنگی بومی گورانی مرتبط با جنوب آمریکا و دیگر محوطه های باز با ارائه چشم انداز قرن های هفدهم و هجدهم در کوردوبا در این کشور شده اند. آرژانتین همچنین دارای سیستم جاده ای اینکا می باشد، مسیری مارپیچ در امتداد رشته کوه های آند.

 آرژانتین یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۱۳٫ ایالت متحده آمریکا

ایالت متحده آمریکا در دو شاخص دارای عنوان اول می باشد: میزبانی تعداد جلسات انجمن های بین المللی و تعداد استودیوم های ورزشی بزرگ. این کشور همچنین میزبان گردشگری متعددی است که با هدف تفریحی و فرهنگی به آن سفر می کنند.

 ایالت متحده آمریکا یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۱۲٫ جمهوری کره

کره در مقایسه با بقیه کشورهای موجود در این لیست دارای سایت های میراث جهانی متعددی نیست. اما این کشور موفق به کسب رتبه دوم در میراث فرهنگی و جاذبه های معنوی شده است. در این کشور هیچ جاذبه ای برای بازدید وجود ندارد. اما تا دلتان بخواهد صحنه های مد و فعالیت های سرگرم کننده برای شب زنده داری در این کشور یافت می شود. بنای یادبود کائسونگ (monuments of Kaesong) یک میراث جهانی یونسکو ارمغان آور تصویری از زندگی در زمان امپراتوری گوریو مابین قرون دهم تا چهاردهم خواهد بود. آرامگاه های گوگوریو (Koguryo Tombs) تنها قطعاتی معدود از بازمانده های فرهنگی این دوران هستند.

جمهوری کره یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۱۱٫ استرالیا

جایگاه یازدهم در این لیست متعلق به استرالیاست، جاییکه در سایت میراث فرهنگی دارای رتبه ۹۳ و در سایت میراث جهانی یونسکو دارای رتبه ۴۷ است. گرچه این کشور اقیانوسی در رتبه های پایینی در این دو سایت مهم جای گرفته اما به دلیل میزبانی از جلسات انجمن بین المللی متعدد و قرار گرفتن در جایگاه ششم از نظر داشتن استادیوم های ورزشی بزرگ  به عنوان یک مقصد گردشگری فرهنگی و سرگرم کننده مورد توجه سیلی از بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

 استرالیا یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۱۰٫ مکزیک

مکزیک به لطف فرهنگ دیرینه اش دارای پیشرفت قابل توجهی در رتبه های جهانی در سال اخیر بوده و در جایگاه ششم سایت میراث جهانی قرار گرفته است. در این کشور جاذبه هایی مانند شهرهای مربوط به قرن شانزدهم در ایالت مانند کامیچه (Campeche)، شهر باستانی تئوتیئواکان (Teotihuacan) مکانی که یونسکو از آن به عنوان یکی از قدرتمندترین مراکز فرهنگی در آمریکای مرکزی نام می برد و بیمارستان کابانیاس، مجموعه ای که در آن بیماران نیازمند تحت درمان قرار می گیرند، یافت می شوند.

مکزیک یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۹٫ هندوستان

هندوستان نقش خود را در ارائه میراث های فرهنگی معنوی و استادیوم های ورزشی به خوبی ایفا کرده است و از این رو در رتبه ششم کشورهایی که بیشترین سایت های میراث فرهنگی را دارند قرار گرفته. مابین تاج محل و قلعه سرخ آگره و قبل از در نظر گرفتن مسیر راه آهن ریلی، مجموعه تاریخی هامبی (monuments of Hampi) با نقاشی های موجود بر روی پناهگاه های صخره ای بیمبِیکا (Bimbeka)، هندوستان از نظر فرهنگی تایید شده است.

هندوستان یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۸٫ برزیل

برزیل دارای تعداد متعددی از استادیوم های ورزشی پهناور می باشد و افتخار میزبانی از بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ و بازی های المپیک ۲۰۱۶ را در لیست افتخارات خود داراست. در شاخص های دیگر نیز این کشور دارای جایگاهی مناسب می باشد و از نظر تقاضای گردشگران فرهنگی، سرگرم کننده و برگزاری جلسات انجمن بین المللی در رتبه دهم قرار گرفته است.

برزیل یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۷٫ انگلستان

انگلستان از نظر تعداد برگزاری جلسات کسب و کار بین المللی در رتبه سوم و از نظر جذب گردشگر در زمینه های فرهنگی و سرگرم کننده در رتبه چهام قرار دارد. همچنین در این کشورهای متعدد تعداد زیادی ورزشگاه ها و استودیوم های ورزشی یافت می شود، ورزشگاه هایی که به لطف آنها کشورهای انگلستان را در رده ششم جهانی شاخص ها قرار داده است. این منطقه همچنین در ارائه سایت های میراث جهانی متعدد مانند قلعه پادشاه ادوارد در گویند (Gwynedd)، قلعه دورام (Durham Castle) و کلیسای جامع نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

انگلستان یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۶٫ آلمان

آلمان به لطف میزبانی از جلسات کسب و کار بین المللی متعدد در رتبه دوم رده بندی جهانی قرار دارد. گرچه این کشور در ارائه میراث فرهنگی معنوی ضعیف است اما دیگر شاخصه هایش این ضعف آن را کم رنگ کرده اند. از برجسته ترین جاذبه های این کشور می توان به کلیسای جامع کلن مربوط به قرن سیزدهم و شهر بازرگانی قرن دوازدهمی لوبِک اشاره کرد.

آلمان یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۵٫ ایتالیا

ایتالیا موفق به کسب عنوان پنجم در لیست کلی شده اما این کشور رویایی دارای جایگاه نخست در ارائه سایت های میراث جهانی متعدد از کانال های ونیز و میدان کلیسای جامع پیزا تا شهر قدیمی ورونا با قدمت بیش از یک قرن می باشد. سفر به ایتالیا ارمغان آور یک عمر تجربه فرهنگی برایتان خواهد بود.

ایتالیا یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۴٫ ژاپن

ژاپن با ارائه استودیوم های ورزشی متعدد و تقاضاهای گردشگری فرهنگی و سرگرم کننده بسیار بالا در بالاترین جایگاه رده بندی از نظر شاخص میراث های جهانی معنوی می باشد. در این کشور جاذبه های بسیار زیادی یافت می شود. حتی یک جزیره کوچک بومی در این کشور با ارائه آرامگاه های نیکو (shrines of Nikko) و مسیرهای زیارتی در محدوده رشته کوه های کی (Kii Mountain) جزو سایت میراث جهانی محسوب می شود.

 ژاپن یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۳٫ فرانسه

فرانسه دارای رتبه اول از نظر تقاضای گردشگران فرهنگی و تفریحی در لیست جهانی می باشد. این کشور در ارائه سایت های میراث جهانی وضعیت بسیار خوبی دارد و در آینده در رتبه سوم قرار خواهد گرفت. کاخ ورسای و کلیسای نوتردام و سکوهای اطراف رودخانه سِن نقاطی هستند که در تکامل پاریس و دستیابی به جایگاه فعلیش بسیار موثر بوده اند.

فرانسه یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۲٫ اسپانیا

اسپانیا در هر یک از شاخص ها موفق به کسب نمره ای بسیار بالا شده است. کشوری که علاوه بر کلکسیونی از بناهای معروف ترین معمار و قرن اخیر آنتونی گائودی (Antoni Gaudí) افتخار میزبانی از جلسات انجمن های بین المللی را در لیست خود دارد. می توان از این کشور به عنوان جایگاه معروف ترین سایت های میراث جهانی مانند شهر کوئنکا و کوه های آتاپوئرکا می باشد.

اسپانیا یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

۱٫ چین

نوبت به رتبه نخست می رسد، رتبه ای که جایگاه چین می باشد. کشوری که قرار گرفتنش در این جایگاه اصلا تعجب آور نیست. چرا که سایت های میراث جهانی مانند کاخ های پادشاهی امپراطوری مینگ و چینگ، آبراه بزرگ چین، پینگ یائو و دیوار بزرگ چین در آن قرار دارند. چین همچنین در شاخص کسب و کار و استودیوم های ورزشی نیز موفق به کسب رتبه بالایی شده است. اما از همه مهم تر تسخیر رتبه یک از نظر شاخص میراث فرهنگی معنوی از آن این کشور خواهد بود.

چین یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.