برگزاری جشن ٢سالگی «روزنامه نگار در زوم»

خبر پارسی – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دومین سالگرد سلسله نشست های «روزنامه نگار در زوم» را به جشن می نشیند؛همزمان با دومین سالروز نشست های «روزنامه نگار در زوم» اصحاب رسانه ای که در یکسال گذشته در این برنامه نقد شده اند مورد تقدیر قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد فارس، مشاور رسانه ای مدیر کل و مدیر گروه مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد استان فارس با اعلام این خبر گفت: پنجشنبه ٢ شهریورماه جاری در بیست و چهارمین نشست از سلسله نشست های روزنامه نگار در زوم ابوالحسن مویدی مدیر مسئول و سردبیر روزنامه میلاد لارستان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این برنامه سخنرانی خواهد داشت.

صابر سهرابی در ادامه با بیان اینکه مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در برنامه ای قابل تحسین به نام «روزنامه نگار در زوم» آثار اهالی رسانه های فارس را تحلیل و کنکاش و در واقع نقد و بررسی می کند گفت: در این برنامه که در نوع خود در کشور بی نظیر است، در هیچ استانی دیگر سراغ ندارم که آثار روزنامه نگاران را به صورت منظم و با حضور کارشناسان این حوزه نقد کنند؛ معتقدم نقد روزنامه نگاران آستانه تحمل مدیران را نیز بالاتر می برد چرا که مدیر وقتی می بیند خبرنگار هم خود را در معرض نقد قرار داده و بی هیچ هراسی در جلسه نقدش شرکت می کند،کمتر از نقد روزنامه ها دلخور می شود و انشاالله که به استقبال نقد هم می رود.

سهرابی انتقاد دائم و منظم را از ویژگی های جوامع با فرهنگ و برخوردار دانست و گفت:آنهایی که از نقد فرار می کنند در اندیشه کسب قدرت هستند،در صورتی که اصحاب خرد و اندیشه به فکر آگاهی بخشی و کم شدن مشکلات هستند.

وی ادامه داد: نشست های روزنامه نگار در زوم در جهت معرفت بخشی و رشد فکری و فرهنگی جامعه تاثیر به سزایی دارد چرا که این نشست ها ،نقد نقاد است و نقاد نیز اگر خود را در آئینه نقد بگذارد داوری او در آینده داوری منصفانه ای خواهد بود و ذره بین نقد وی نه در جهت تخریب که در جهت رشد و توسعه حرکت خواهد کرد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک به دست اندرکاران سلسله نشست های روزنامه نگار در زوم و تقدیر ویژه از شخصیت فرهیخته استان، کمالی سروستانی که در حوزه فرهنگی همواره دنبال پویایی و خلاقیت برای رسیدن به یک جامعه مطلوب است، از تمام روزنامه نگارانی که در یکسال گذشته آثار خود را در بوته نقد گذاشته و به استقبال جلسه نقد خود رفتند، تقدیر می کند و دومین سال روزنامه نگار در زوم را به جشن می نشیند.

سهرابی در ادامه گفت: جشن ٢ سالگی روزنامه نگار در زوم برای همه اصحاب فکر و اندیشه است چرا که از نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هر حرکتی که به دنبال تحول و کسب معرفت و توسعه فرهنگی باشد شایسته احترام است و دومین سالگرد آن را به معنای بلوغ فکری اصحاب رسانه برای ترویج فرهنگ نقد پذیری می دانیم چرا که نهادینه شدن نقد منصفانه و تحمل افکار مخالف را نشانه خوبی برای اصحاب رسانه و مدیران استان است.

وی افزود: روزنامه نگار در زوم در این ٢ سال توانسته زمینه تحمل عقاید مختلف را فراهم کند و از همین زاویه است که آن را به جشن می نشینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.