برگزاری استاژفنی کاراته در شهرستان جهرم

خبرپارسی – با حضور بیش از ۸۰ کاراته کا استاژفنی کومیته در شهرستان جهرم برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی سبک شیتوریو کاراته دو ایران دراستان فارس، احمدرضا بلاغی با اعلام این خبر گفت: دراین استاژکه با هماهنگی هیات کاراته استان و اداره ورزش و جوانان و هیات کاراته شهرستان جهرم هنرجویان ضمن مرور تاکتیک های کومیته (مبارزه) باپا چند متد جدید مبارزه نیز آشنا شدند.

دبیر سبک شیتوریو کاراته دو ایران در استان فارس بابیان این مطلب که آموزش و همسان سازی دانش هنرجویان و مربیان از اولویت های این سبک در استان فارس افزود:یکی از اهداف برگزاری این گونه کارگاه های آموزشی کشف استعدادهای نوجوان و جوان در شهرستان است.

بلاغی سرمایه گذاری روی نوجوانان و جوانان را زمینه ساز ساختن جامعه ای با نشاط و مقاوم دربرابرمشکلات دانست و افزود: در ورزش کشف افراد با استعداد و گزینش آنها در سنین پایین و سپس هدایت،کنترل و ارزیابی آنها در صعود به بالاترین سطح از مهارت اهمیت زیادی دارد.

مدرس این استاژفنی ادامه داد: موفقیت در ورزش قهرمانی در گرو سه عامل  استعداد ذاتی مناسب، شرایط روحی روانی مطلوب و تسلط به مهارتهای تکنیکی است.

دبیر سبک شیتوریو کاراته دو ایران در استان فارس بابیان اینکه  بسیاری از مربیان و صاحب نظران عرصه ورزش اعتقاد دارند از بین عوامل قابل شناسایی در بین افراد، استعدداد ذاتی در اولویت قرار دارد و یکی از مهم ترین عوامل در زمینه ورزش قهرمانی است افزود:افراد از بدو تولد دارای استعدادهای آنتروپومتریکی، فیزیکی و فیزیولوژیکی ذاتی خاص خود هستند که هر کدام برای به کار گیری در ورزش خاص مناسب و مفید است.

بلاغی ابراز امیدواری کرد تا بااجرای  طرح  استعداد یابی سبک شیتوریو ایران در استان فارس افراد مستعد در رشته کاراته در شهرستان های استان شناسایی و زمینه رشد و پیشرفت آنها دربعد قهرمانی فراهم شود.

گفتنی است در حاشیه این استاژفنی که با حضور محمدجواد شلتوک کاررئیس سبک شیتوریو کاراته دوایران دراستان فارس، فرشاد راهپیما رئیس هیات کاراته شهرستان جهرم و مصطفی اکبری دبیرهیات کاراته شهرستان و رئیس هیات کاراته بسبج جهرم برگزارشد، جابر صابری از مربیان جوان این شهرستان به عنوان نماینده سبک شیتوریو ایران در شهرستان جهرم معرفی شد.

سبک شیتوریو کاراته دوایران از سبک های قدیمی و ریشه دار کاراته در کشور است که ریاست  آن برعهده علیرضا احسانی پیشکسوت پرسابقه و عضو اسبق تیم ملی کاراته  است.

درکارنامه احسانی سرمربیگری تیم های ملی ایران ، عربستان سعودی، تیم های منتخب شیتوریو و دانشجویان کشورمان درتورنمت های مختلف و… دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.