برنامه های میراث فرهنگی فارس در روز شیراز اعلام شد

خبرپارسی – مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: با فرارسیدن ۱۵ اردیبهشت، مصادف با روز شیراز، برنامه های متنوع فرهنگی با همکاری شهرداری شیراز و بخش خصوصی در اماکن گردشگری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس همت محمدی، با اشاره به فرهنگ غنی شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و شیرازه فرهنگی و تمدن ایران و همچنین ظرفیتهای تاریخی، گردشگری، فرهنگی-ادبی و مذهبی این شهر، به لزوم پاسداشت هر چه با شکوه تر این روز توسط دستگاه های اجرایی متولی تاکید کرد.

وی با بیان مطلب فوق افزود: به همین منظور اداره کل میراث فرهنگی استان، شهرداری شیراز و بخش خصوصی از روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری، به مدت یک هفته، برنامه های متنوع فرهنگی  را در اماکن گردشگری تحت پوشش  برگزار می نماید.

این مقام مسئول در تشریح برنامه های پیش بینی شده نیز اظهار کرد: برپایی نمایشگاه عکس شیراز قدیم در ارگ کریم خان زند، برگزاری نمایشگاه کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ درمحل حافظیه، نمایشگاه فرآیند تولید فرش دستباف در ارگ کریم خان زند ، برگزاری نمایش گل غلطان شیرازی توسط گروه نمایشی سفیران ملک سلیمان در خلوت خانه مویدی از جمله این برنامه ها می باشد.

مسئول امور فرهنگی و ارتباطات میراث فرهنگی فارس همچنین از برپایی نمایش مینیاتور در حافظیه، رونمایی از کتاب تذکره ای بر مزارات مصلی در شیراز به قلم دکترمصطفی ندیم در عمارت هفت تنان و اجرای شب شعر و برنامه خوشنویسی روح القدس ویژه گردشگربان خارجی در محل حافظیه خبر داد.

محمدی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در این برنامه ها، خواستار پوشش خبری و اطلاع رسانی متناسب با جایگاه شهر شیراز توسط اصحاب رسانه  شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.