برنامه زمان‌بندی حرکت مترو در شیراز اعلام شد/همه روزه به جز جمعه ها ۱۱ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر/فعلا میدان احسان تا نمازی

خبر پارسی – روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز برنامه زمان‌بندی ارائه خدمت به شهروندان را اعلام کرد.
به‌دنبال اعلام قبلی، از فردا ۲۰ آذرماه، خدمت رسانی قطار شهری شیراز به عموم شهروندان، آغاز خواهد شد.
روابط عمومی قطار شهری اعلام کرده است که از ۲۰ آذر، هر روز جز روزهای جمعه، این زیرساخت از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۴ بعدازظهر، آماده جابه‌جایی مسافران در مسیر میدان احسان تا میدان نمازی شیراز است.
براساس این خبر، زمان ارائه خدمات حمل و نقلی متروی شیراز بتدریج افزایش خواهد یافت تا به ۱۲ ساعت در شبانه‌روز برسد.
روابط عمومی قطار شهری شیراز با یادآوری اینکه روند بهره‌برداری از قطار شهری در دو کلان‌شهر تهران و مشهد نیز در زمان راه‌اندازی، به همین گونه بوده است، اعلام کرده: قطار شهری شیراز ۲۰ مهرماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رسما افتتاح شد و طبق روال معمول، به مدت ۲ ماه به ارائه خدمت به گروه‌های اجتماعی و ایجاد زمینه‌های آشنایی شهروندان با این زیرساخت حمل و نقلی اختصاص داشت.
براساس این گزارش، اکنون و پس از طی مدت زمان یاد شده، تمام شهروندان می‌توانند طی سه ساعت فعالیت مترو، از طریق ایستگاه‌‌های پنجگانه قرار گرفته در مسیر میدان احسان تا میدان نمازی شیراز، از این زیرساخت برای تردد در مسیرهای مشخص استفاده کنند.
پنج‌ایستگاه اعلام شده شامل ایستگاه احسان، دکتر شریعتی، میرزای شیرازی، قصردشت و نمازی است که شهروندان می‌توانند از ساعت ۱۱ تا ۱۴ از طریق آنها، از خدمات حمل و نقلی مترو استفاده کنند.
روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز همچنین در خصوص تهیه بلیت برای استفاده از مترو، اعلام شده است: در صورتی که مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر رایگان بودن مترو در ماه‌های اول بهره برداری شامل ماه نخست بهره برداری تجاری هم شود تا یک ماه آینده نیز استفاده از مترو رایگان خواهد بود اما در غیر این صورت شهروندان می‌توانند با حضور در ایستگاه‌های مترو نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.
براساس این گزارش، قیمت بلیت برای سفرهای یکسره طبق مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز ۵ هزار ریال و برای سفرهای دو سره، ۸ هزار ریال تعیین شده است.
روابط عمومی قطار شهری شیراز تاکید کرده است که گیت‌های ورودی مترو از هفته آینده فعال خواهد شد و شهروندان می‌توانند برای استفاده از این وسیله از کارت شهروندی بانک شهر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.