برخی نمایندگان فارس می‌خواهند مردم را مقابل دولت مورد اعتماد رهبری قرار دهند!

خبر پارسی: در حالی که گزینه‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان فارس با اعتراضات عمومی حتی در جریان اصولگرا روبرو شده و دولت تدبیر و امید هم حاضر نشده هیچ یک از گزینه‌های این مجمع را به عنوان استاندار بپذیرد، برخی از نمایندگان فارس در مجلس سعی دارند با انجام مصاحبه مردم را به مقابله با تصمیمات دولت تحریک کنند.
از آنجا که تعیین استاندار طبق قانون بر عهده هیات دولت و وزارت کشور است و در دولت‌های گذشته نیز نظر نمایندگان مجلس در انتخاب استاندار تاثیری نداشته است، اما به یکباره در دولت تدبیر و امید برخی نمایندگان و مجامع نمایندگان استانی خود را در تعیین استاندار ذیحق دانسته و تلاش می‌کنند با اعمال فشار بر وزارت کشور، روند تغییر استانداران را به سمت علائق سیاسی و گزینه‌های پیشنهادی خود سوق دهند.
نمایندگان فارس که در ۸ سال هیچگاه در انتخاب ۴ استاندار دولت احمدی نژاد حتی مورد مشورت نیز قرار نگرفته‌اند، اما این بار ضمن مخالفت با گزینه‌های مطرح وزارت کشور، تلاش می‌کنند گزینه‌های پیشنهادی چون فروزانمهر، وحیدی، و رضازاده کارگزاران دولت نهم و دهم را بدون درک تغییرات ایجاد شده در کشور به عنوان استاندار فارس به دولت تحمیل کنند.
دولت تدبیر و امید تاکنون در برابر فشار نمایندگانی که حتی در انتخابات به دکتر روحانی رای نداده‌اند، مقاومت کرده و حاضر به پذیرش هیچ یک از گزینه‌های آنان نشده و از طرفی اقشار مختلف مردم نیز ضمن مخالفت با رفتار برخی نمایندگان، در بیانیه‌های مختلف از دولت خواسته‌اند استانداری به فارس گسیل دارد که حداقل به تفکرات رئیس دولت در انتخابات رای داده باشد.
در چنین شرایطی که نمایندگان از انتصاب استاندار مورد نظرشان ناامید شده و از طرفی با اعتراضات درون جناحی شدید نسبت به گزینه‌های پیشنهادیشان، روبرو شده‌اند، بدون توجه به آنچه در ۸ سال گذشته استانداران به اصطلاح اصولگرا در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حقوق شهروندی بر سر این استان آوردند و بدون درک دقیق از خواست عمومی برای تغییر، سعی دارند مردم را به نوعی علیه تصمیمات دولت مورد اعتماد رهبری تحریک کنند.
سید حسین ذوالانوار نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن دخالت آشکار در تصمیمات دولت گفت: انتخاب استانداران یک مسئله ملی و کشوری است و چنانچه دولت به آنچه می‌گوید به واقع عمل کند، به نفع او خواهد بود و وقت مردم را بیهوده تلف نخواهد کرد.
وی با انتقاد به روند انتخاب استانداران ابراز عقیده کرد: تاکنون در برخی از استان‌ها انتخاب استانداران با چالش‌هایی مواجه بوده که به‌یقین نه به نفع دولت است و نه قابل پذیرش برای مردم منطقه و نه اینکه در وضعیت کنونی با این روش و منش مشکلات کشور حل می‌شود.
ذوالانوار بر این باور است که در استان فارس، دولت بیشتر به دنبال گزینه‌هایی بوده که گروه‌ها و افراد ویژه‌ای نسبت به منافع خود، اشخاصی را برای تصدی استانداری مطرح کرده‌اند.
این نماینده مجلس تهدید کرده است: تعامل دولت با مجلسیان موجب می‌شود که نمایندگان نیز تعامل متقابل داشته باشند که به نفع کشور به ویژه در وضعیت کنونی است.
ذوالانوار با تشبیه دولت تدبیر و امید مورد اعتماد مقام معظم رهبری به جایگاه رحیم مشایی در دولت نهم گفت: در دولت پیشین تنها مشایی بود که تصمیم‌گیری می‌کرد اما هم‌اکنون اشخاصی متفاوت در تصمیمات دولت دخالت دارند و اشخاصی مانند معاون اول، برادر رئیس جمهور، وزیر اطلاعات و … هرکدام به نحوی امور را به سمت و سوی خود می‌کشانند و دولت واحد و یک‌دست نیست.
وی حتی از عملکرد برخی از همکارانش نیز انتقاد کرد و افزود: بعضی‌ها که با عنوان اصولگرایی وارد مجلس شده‌اند، امروز سد راه اصولگرایان هستند و بسیاری از مشترکات را زیر پا گذاشته‌اند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز به خوبی واقف شده‌ایم که وزیر کشور در انتخاب استانداران تنها یک رای دارد و پنج یا شش نفری در دولت هر کدام بنا به سلیقه و نفع خود تصمیم‌گیری می‌کنند.
ذوالانوار نسبت به آنچه وضعیت نامناسب دولت نامیده، هشدار داد و با یادآوری زمان استانداری روح‌الله احمدزاده کرمانی در دولت دهم در فارس، به تحریک مردم پرداخته و خاطرنشان کرد: دیدیم که حتی یک‌سال هم به طول نیانجامید که مردم در عین حال حمایت‌های ویژه احمدی نژاد و مشائی، وی را مفتضحانه از این استان بیرون انداختند.
ذوالانوار ادامه داد: دیدیم حتی در ادامه حمایت‌های مشائی و رئیس جمهور وقت از احمدزاده کرمانی و بر مسند معاونت ریاست جمهوری نشاندن وی، چه مسائلی حادث شد و چه رسوایی‌هایی به بار آمد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بار دیگر دولت را تهدید کرده است: دولت باید نیازهای مردم این استان را ببیند نه گروه‌ها و اشخاص ویژه، چراکه در غیر این صورت دوباره مردم درب استانداری را قفل خواهند زد.
حال جای این سئوال از نمایندگانی امثال آقای ذوالانوار باقیست که حضرتعالی در ۸ سال دولت نهم و دهم و در برابر اقدامات نابخردانه استانداران گذشته، کجا بودید؟ مسئول مسائلی چون افتتاح زودهنگام پروژه قطار شیراز ـ اصفهان، ایجاد واحد صنعتی دروغین پژو پارس، مسائل مرتبط با میراث فرهنگی و اختلاس مدیران و تعطیلی ده‌ها پروژه‌های صنعتی و … که در زمان نمایندگی شما رخ داد، بر عهده چه کسانی است؟ پراکندن تخم نفاق و کینه در برابر استانداری که هنوز تعیین نشده و قرار گرفتن در برابر خواست عمومی برای تغییر چه منفعتی برای شما دارد؟ تلاش برای تکرار گزینه‌های امتحان پی دادن و آزمودن مجددا خطا در راستای چه اهدافی است؟ تحریک مردم علیه دولتی که مورد اعتماد مقام معظم رهبری است، با چه نیتی صورت می‌گیرد؟

1 دیدگاه برای “برخی نمایندگان فارس می‌خواهند مردم را مقابل دولت مورد اعتماد رهبری قرار دهند!

  1. دکتر فروزانمهر استاندار فعلی خراسا ن رضوی را در مدتی که معاون استانداری فارس بودند وحتی بعد از ان که معاون وزیر شدند را از نزدیک می شناسم وحسب مشکلات اقتصادی استان بعنوان یک تولید کننده ارتباط داشتم انصافا ایشان ادم سالم توانمند وغیر سیاسی است امیددارم به فارس بیایند واستان را اباد کنند 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.