بذرافشان خبر داد: اختصاص ۸۷ میلیارد تومان برای اشتغال زایی مددجویان فارس

خبرپارسی – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس از  اختصاص بیش از ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد اجتماعی در فارس خبر داد .

به گزارش روابط عمومی گمیته امداد امام خمینی استان فارس، محمد بذرافشان گفت: از محل بند ب تبصره شانزده قانون بودجه، ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ارزان قیمت برای مددجویان کمیته امداد استان فارس پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه، تاکنون ۱۰۳ میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ و زمینه جذب ۷۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون میلیون تومان آن فراهم شده است، تصریح کرد: این میزان بالغ بر ۶۹ درصد کل تسهیلات ابلاغی به بانک‌های عامل را شامل می‌شود.

بذرافشان میزان تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان کمیته فارس تا پایان آبانماه امسال را بالغ بر ۸۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که به ۴ هزار و ۷۷۰ نفر تعلق گرفته است و ادامه داد:  ۷۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه و ۱۶ میلیارد تومان مابقی از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت بوده است.

وی در مورد نوع مشاغل ایجاد شده به واسطه پرداخت تسهیلات اشتغال اعلامی، گفت: از محل این تسهیلات ۲ هزار و ۶۸۸ طرح خدماتی، هزار و ۶۵۶  طرح دام‌پروری، ۲۱۷ طرح صنایع‌دستی و ۱۵۹ طرح کشاورزی و ۵۰ طرح صنعتی و معدنی ایجاد شده است .

مدیر کل کمیته امداد استان فارس همچنین در خصوص توزیع تسهیلات براساس محل سکونت مددجو گفت: تعداد هزار و ۹۵۷ طرح با ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مربوط به مددجویان ساکن شهرها و تعداد ۲ هزار و ۸۱۳  طرح با ۵۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مربوط به مددجویان ساکن روستاها بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.