بدعت های ناصواب در فوتبال ملی

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی:یک اظهار نظر از سوی برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس درباره کم تحرکی ملی پوشان این تیم و کیلوهای اضافی در اردوهای تیم ملی ،کارلوس کی روش سرمربی پرتقالی تیم ملی را طبق معمول به عکس العملی غیر مسئولانه واداشت .

کی روش درپاسخ به برانکو دستور داد تا بازیکنان ملی پوش پرسپولیس به سرعت برق و باد اردوی امارات را ترک و به ایران بازگردند . این رویداد حاشیه ای بازتاب منفی و گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی ایجاد کرد و تبدیل به تیتر و موضوع یک همه این رسانه ها شد . دومربی خارجی با پیشینه و کارنامه ای بین المللی گفتار و رفتار و تصمیماتی را از خود نشان دادند که در هیچ جای روابط و مناسبات و قراردادهای فوتبالی و غیر فوتبالی اتفاق نیافتاده است .

یک مربی اظهار نظری شبه انتقادی و کنایه ای از تمرینات مربی دیگر بیان می کند او به جای دادن پاسخ مناسب و مستدل به کنایه زننده، حاشیه وآشوب به پا می کند ! این آقایان باید بدانند و یا یکی ایشان را حالی کند که فو تبال ملی محل دعوا و حاشیه سازی و رفتارهای غیر مسئولانه نیست . این فوتبال شناسنامه و تاریخی پر افتخار دارد که مورد احترام اهالی فوتبال قاره کهن و جهان است بنابراین احدی حق نداشته و ندارد که با رفتارهای غیر مسئولانه برای این فوتبال حاشیه و هزینه های اضافی بسازد .این آقایان که از محل و قبل فوتبال ایران صاحب درآمدهای کلان و امکانات قابل ملاحظه ای شده اند و بر اعتبار و نرخ دستمزد خود افزوده اند نباید با اعمال و رفتارهای غیر حرفه ای و از روی غرور و خودخواهی فوتبال ایران را وارد چالش های برخاسته از رفتارها و موضع گیری های غیر منطقی و احساسی کنند . برای این فوتبال و این دومربی به ظاهر آداب دان باید تاسف خورد .بزرگان تاریخ فرهنگ این کهن مرزبوم درست گفته اند” تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد “.ویا “زبان در دهان ای خردمند چیست؟ کلید در گنج صاحب هنر. چو در بسته باشد چه داند کسی که جوهر فروش است یا پیله ور ؟!

این آقایان با حرف ها و رفتارشان نشان دادند که در ایجاد حاشیه و بلوا و ادامه دادن به اختلافات اصرار دارند . در شرایط کنونی این وظیفه فدراسیون فوتبال است که روش کد خدامنشی در حل مشکلات حاشیه ای را کنار گذاشته و با جدیت و قاطعیت مسئولیت های این دو مربی را به آنان تاکید کند و ریشه این رفتار و این اختلافات و دعواها را بخشکاند .

اگر دومربی نمی توانندهمدیگر را تحمل کنند باید به آنان تاکید شود که یکی از وظایفشان سکوت است،سکوت !قرار نیست تیم ملی و بازیکنان این تیم به خاطر این رفتارها آسیب ببینند و تحقیر شوند . فوتبال ایران نمی تواند و نباید این اجازه را به این دو مربی و به به ویژه به سرمربی تیم ملی بدهد که با رفتار غیر مسئولانه با احساسات و مصالح فوتبال ملی و باشگاهی و به تبع آن با افکارعمومی بازی کنند و بدعت ناصواب  را باب کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.