با حضور استاندار فارس: صادرکنندگان نمونه فارس تقدیر شدند

خبرپارسی – استاندار فارس: به رغم  همه تاکیداتی که در ارتباط با تولید و صادرات شده است به نظر  می‌رسد نوعی  عدم هماهنگی بین دیپلماسی های عملی و عمومی  و دیپلماسی رسمی ما وجود دارد.

عنایت الله رحیمی در آیین تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان، صادرات را موتور محرکه رشد اقتصادی کشور دانست و با تقدیر از تلاش‌های فعالان عرصه تولید و صادرات در راستای ایجاد ثروت و به تبع آن رفاه برای مردم، عنوان کرد: به رغم  همه تاکیداتی که در ارتباط با تولید و صادرات شده است به نظر  می‌رسد نوعی  عدم هماهنگی بین دیپلماسی های عملی و عمومی  و دیپلماسی رسمی ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه صادرات به معنای خروج کالا از مرزها است، تاکید کرد: بی تردید دیپلماسی کشور و نحوه روابط بین‌المللی بر امر صادرات اثر گذار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم و سیاست های کلان اقتصادی اهمیت صادرات و ارتباطات جهانی مشخص شده است، یادآور شد: در عمل نیز باید به گونه ای رفتار کنیم که مقصدِ مورد نظر پذیرش صادرات  کشور ما  را داشته باشد.

رحیمی ادامه داد: نمی‌شود دیپلماسی رسمی ما به گونه ای باشد که کشورهای مقصد، ارتباط مناسبی با ما نداشته باشند اما پذیرای کلا و صادرات ما باشند.

استاندار فارس تاکید کرد:  اگر قرار باشد دیپلماسی عملی ما با دیپلماسی رسمی  مطابق باشد باید مراکز تصمیم گیری بر اساس چارچوب رسمی عمل کنند ‌و در چنین شیوه ای پسندیده نیست هر فردی از هر جایگاه و تریبونی درباره سیاست‌های کلان بین المللی سخن بگوید.

وی بیان کرد: در مسیر تحقق توسعه همه جانبه باید الزامات ورود به اقتصاد جهانی را مد نظر قرار داده و ساختارهای کشور  با این اصول همخوانی داشته باشد.

 استاندار فارس با بیان اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب  استفاده از توان بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: باید بررسی کنیم که آیا شرایط نوجود را برای حضور و فعالیت بخش خصوصی فراهم کرده ایم یا خیر.

استاندار فارس تاکید کرد: اگر نتوانیم مقبولیتی در دیپلماسی رسمی کسب کنیم، نمی‌توان امیدوار به این بود که صادر کننده خوبی در دنیا باشیم و بازار صادرات را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند دولت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را به عنوان یک ابتکار دنبال و اجرایی کرد اما هنوز حرف برای گفتن در این حوزه زیاد است.

رحیمی همچنین عنوان کرد: حکمروایی شایسته بسته‌ای است که گروه‌های مختلف اعم از دولت ،  احزاب و تشکل های مردم‌نهاد و جامعه مدنی در آن نقش ایفا می‌کنند و لذا بخش خصوصی تنها یکی از این نقش آفرین‌ها محسوب می‌شود.

او همچنین به برگزاری انتخابات مجلس در پایان امسال هم اشاره و تاکید کرد: باید کسانی در چرخه انتخاب قرار بگیرند که ادبیات مشترکی در ارتباط با محیط قانون گذاری داشته باشند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: باید نظر داوطلبان انتخابات در ارتباط با تعامل با دنیا و همچنین نظرشان در ارتباط با شفافیت مالی در سطح بین‌المللی و ریسک کشتیرانی و امثال آنها مشخص شود.

رحیمی با بیان اینکه رشته آکادمیک داوطلبان به تنهایی ملاک نیست، اضافه کرد: باید به کسانی که عوامل موثر بر توسعه صادرات و حفظ آن را می‌شناسند، اعتماد کنیم.

یادآور می شود  در این آیین از ۲۳ صادرکننده نمونه استانی و ملی استان فارس قدردانی و تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.