باشتی: فارس می تواند قطب پزشکی ورزشی منطقه باشد

خبرپارسی – رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به ظرفیت بالای فارس در حوزه پزشکی ورزشی و اینکه استان می تواند قطب پزشکی ورزشی منطقه باشد، گفت: امروزه شاهد حضور ملی پوشان و ورزشکاران زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای گرفتن خدمات درمانی در شیراز هستیم.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس، دکتر کاوه باشتی در سمینار سالانه هیات پزشکی ورزشی استان، گفت: ورزش یک نکته بسیار مهم در پیشرفت جامعه بشری محسوب می شود و در کشورهای پیشرفته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باعث پویایی و انگیزه مضاعف برای افراد در جامعه است.

وی با اشاره به جایگاه هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گفت: این هیات می کوشد تا با برنامه ریزی و ارائه خدمات کارآمد در راستای سیاست های فدراسیون پزشکی ورزشی و همراه با اداره کل ورزش و جوانان فارس، پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی باشد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با تبریک و قدردانی از قهرمانان و مدال آوران ملی که در بازی های آسیایی افتخار آفرین شدند، تصریح کرد: امیدواریم هیات پزشکی ورزشی بتواند مثل همیشه باعث اطمینان بخشی برای ورزشکاران عزیزمان باشد که در صورت بروز آسیب احتمالی بتوانیم به بهترین شکل ممکن به آنان خدمت کنیم.

دکتر باشتی با اشاره به کسب جایگاه های برتر توسط هیات پزشکی ورزشی فارس در زمینه های مختلف که توسط ارزیابی فدراسیون از استان ها صورت گرفت، افزود: با حضور نخبگان و بهترین ها در هیات پزشکی ورزشی و با برنامه ریزی های که در سال گذشته صورت گرفت توانستیم جایگاه ممتازی را در بسیاری از زمینه ها در ارزیابی فدراسیون کسب کنیم و امیدوارم که بتوانیم با تلاش و کوشش همچنان این جایگاه را حفظ کنیم.

وی از آموزش به عنوان مهمترین مقوله در هر موضوعی یاد کرد و تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که ما در هیات به آن توجه ویژه داشتیم و آن را را دنبال کردیم آموزش بود و به عنوان یک رکن این موضوع را شناختیم برای جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی و با دقت و برنامه ریزی آن را دنبال می کنیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس همکاری دستگاه های متولی سلامت و ورزش با هیات را عالی عنوان کرد و گفت: با ارتباط خوبی که با اداره کل ورزش و دیگر ادارات ورزش شهرستان ها و همچنین دستگاه های متولی سلامت در استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و فدراسیون پزشکی ورزشی برقرار شده است توانسته ایم بهتر از گذشته در راستای پیشرفت جامعه ورزش قدم برداریم.

دکتر باشتی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد قابل توجه در ارائه خدمات به ورزشکاران اشاره کرد و افزود: در بخش درمان با رشد ۵۰درصدی نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال پرداخت هزینه درمان به  آسیب دیدگان ورزشی داشتیم که رشد قابل توجه ای است و در زمینه حق عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) نسبت به مدت زمان مشابه رشد ۱۰ درصدی را داشتیم.

وی با اشاره به قطب بودن استان فارس در زمینه های فرهنگی، ورزشی و پزشکی، خاطرنشان کرد: استان فارس که هم اکنون به کل استان های جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس ارائه خدمت می کند این ظرفیت را دارد تا با توسعه زیر ساخت ها که مستلزم همکاری نهادهای کشوری و استانی است تا با فراهم شدن زمینه، عنوان قطب پزشکی ورزشی جنوب کشور را نصیب خود کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.