اگر جامعه خبری وابسته شود، اطلاع رسانی مختل می شود

خبرپارسی – معاون امور تعاون وزارت تعاون:اگر جامعه خبری به دلیل نیازهایش وابسته شود، اطلاع رسانی از ریل خارج خواهد شد، گفت: رسانه‌ها و در رآس آنها خبرنگار نباید از نظر مالی و مادی وابسته به جایی باشد، امنیت اقتصادی و اجتماعی این قشر باید به خوبی تامین شود.

سید حمید کلانتری بعدازظهر یکشنبه ۱۸ شهریور در بازدید از دفتر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس با اشاره به نقش مؤثر جامعه خبری و مطبوعات در رشد و توسعه کشور، تاکید کرد: به هر میزان که جامعه خبری به درستی هدایت شود اثربخش‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر امنیت و آرامش فعالان جامعه خبری در کشور تامین باشد قطعا نظارت عمومی خود بر بخش‌های مختلف را با آرامش و دقت بیشتر و به شکل کاملتری انجام خواهد داد.

کلانتری شفافیت را یکی از شاخص‌های اصلی برای جلوگیری از بروز رانت و فساد و عامل موثری برگسترش سلامت کاری عنوان و اضافه کرد: باید آزادگی جامعه مطبوعاتی حفظ شود تا امکان نظارت بهتر فراهم باشد؛ وابستگی این جامعه به نهاد یا سازمان و اداره‎ها امکان تاثیرگذاری بر روند اطلاع رسانی را محتمل خواهد کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به رکن نظارتی رسانه در ابعاد مختلف اجتماعی، عنوان کرد: رسانه و خبرنگاران به دلیل همین رکن است که نقشی بی بدیل در جوامع توسعه یافته ایفا می کنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه اگر جامعه خبری به دلیل نیازهایش وابسته شود، اطلاع رسانی از ریل خارج خواهد شد، گفت: رسانه‌ها و در رآس آنها خبرنگار نباید از نظر مالی و مادی وابسته به جایی باشد، امنیت اقتصادی و اجتماعی این قشر باید به خوبی تامین شود.

وی پیشتازی استان فارس در تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان را یادآور شد و یکی از مهمترین اقدامات این انجمن را پالایش نیروهای خبری دانست و گفت: چنین اقدامی منجر به بهبود کیفیت عملکرد خبرنگاران و رسانه‌ها خواهد شد.

کلانتری نظارت بر سلامت جامعه خبرنگاران و عکاسان را یکی دیگر از کارکردهای انجمن صنفی دانست و گفت: این انجمن می تواند ضمن هم افزایی با نهادها و انجمن های دیگر فعال در حوزه رسانه زمینه‎ای برای تشکیل تعاونی‎ها و انجام فعالیت‌های آموزشی و تامین نیازهای تجهیزاتی فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز با اشاره به روند تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، گفت: علی رغم دشواری ها و مشکلات موجود این انجمن با همراهی و همکاری خبرنگاران و عکاسان شکل گرفته و هر روز بالنده تر به حرکتش ادامه می دهد.

سهراب مختاری با اشاره به حمایت کامل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات و فعالیت‎های قانونی و اثرگذار این انجمن، همراهی شهرداری شیراز در تامین فضای اداری برای این تشکل صنفی را مورد ستایش قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.