انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه تعاونی های مسکن، انبوه سازان و بانک ها

خبرپارسی – رئیس انجمن انبوه سازان فارس از طرح تفاهم نامه همکاری سه جانبه تعاونی های مسکن، انبوه سازان و بانک‌ها خبرداد.

مهرداد خائف با اشاره به اینکه فعالیت و ایجاد تعاونگر انبوه ساز محرک است و باعث سر و سامان تعاونی‌ها می شود؛ بیان کرد: با همکاری انبوه سازان با تعاونی های مسکن دغدغه مشتری برای تامین منابع و قیمت تمام شده کمتر می شود و همچنین با ایجاد امنیت برای اعضای تعاونی‌ها این امیدواری ایجاد می شود که ساختمان‌های تخصصی را با قیمت تمام شده مناسب تری دریافت می‌کنند و از نظر فنی و اجرایی صحیح تر است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع فعالیت تعاونی های متعدد در حوزه مسکن و ایجاد چنین تفاهم نامه هایی راهکار اصلی نیست اما در کوتاه مدت و در شرایط بحرانی فعلی که با کاهش شدید ساخت و ساز در کل کشور روبه‌رو هستیم می تواند تا حدودی مشکل کمبود مسکن را برطرف و به نوعی ایجاد شغل در جامعه داشته باشیم.

خائف با اشاره به تجربه های جهانی در حوزه ساخت و ساز عنوان کرد: ما باید از تجربه دیگر کشورها درس بگیریم و اقدامات و راهکارهای جهانی را در پیش بگیریم و بومی سازی کنیم.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا این همه تعاونی در همه سازمان های مختلف در زمینه ساخت و ساز تشکیل نشده است و این همه تعاونی و اداره های مختلف در بخش ساختمان دخالت نمی‌کنند؛ تصریح کرد: این موضوع باعث می شود که به صورت خودسرانه عمل نکنند و این درحالی است که در تعاونی‌ها ما می بینیم که با یک بخشنامه؛ دستورالعمل ایجاد می‌کند و شرایط تولید مسکن را تغییر می دهند و درحالی که در دیگر کشورها شرکت‌های بزرگ با تجمیع سرمایه و با اقدامات کارشناسی هماهنگ با ساختار شهرها و شهرداری ها فعالیت می کنند و مجموعه های بزرگ در درون شهرها و یا در شهرک‌های اقماری ایحاد می کنند.

رئیس انجمن انبوه ساران فارس ادامه داد: حمایت کامل سازندگان، تامین مالی و نظارن شرکت‌های بیمه‌ای بر ساخت و تضمین کیفیت مسکن اقدام دیگری است که باید در تحقق آن از تحارب دیگر کشورها بهره بگیریم.

خائف با بیان اینکه با افزایش حجم نقدینگی به تبع منجر به تورم در قیمت مسکن می‌شود، ابراز کرد: هرسال بانک مسکن یا دیگر بانک‌ها برای هر واحد مسکونی جهت خرید تسهیلاتی را پیش‌بینی می‌کنند که این موضوع تحت تأثیر افزایش قیمت ها بلا اثر شده است و امید مردم به خانه دار شدن به سمت صفر می رود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسئولین با وعده های تو خالی مردم را از خرید خانه منصرف می کنند که قیمت مسکن سقوط خواهد کرد اما بدون داشتن هیچ گونه راهکار موثر فقط باعث افزایش زیاد رکود و بلاتکلیفی مردم می‌شود و به تعهدات و مسئولیت‌هایی که داده شده عمل نمی‌کنند‌

خبرنگار: پیمان کشاورز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.