انتظارات فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری از شورای گفتگوی استان

خبرپارسی – در جلسه ای با حضور فعالان بخش های مختلف گردشگری استان مسایل، مشکلات و انتظارات فعالان این بخش در استان بررسی و برای طرح در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، سهراب شرفی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس امروز در این جلسه گفت: بخش گردشگری استان فارس یکی از مزیت های اقتصادی این استان محسوب می شود و در دوران بیماری کرونا به شدت تحت تاثیر آثار منفی این بیماری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به همین دلیل فعالان این بخش در فارس با مشکلات فراوانی روبرو شده است افزود: با وجود اینکه درآمد بخش گردشگری فارس از فروش بلیط اماکن تاریخی و فرهنگی متعدد به خزانه دولت باز می گردد اما در چنین دورانی که بیماری کرونا ظهور کرده، از تسهیلات و شرایط ویژه برخوردار نیستند که مطالبه فعالان این بخش تجدید نظر از سوی مسئولان در این زمینه است.

شرفی اظهارداشت: تبدیل کاربری اراضی و مجموعه های بزرگ مقیاس مانند کارگاه ها و کارخانجات داخل شهر به کاربری صنعت گردشگری از طریق ماده ۵ در سطح شهر شیراز که این می تواند موجب ایجاد جاذبه های جدید گردشگری شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: همچنین با هدف سرپا نگهداشتن واحدهای فعال در بخش گردشگری استان نیاز است تقسیط بدهی حامل های انرژی شامل برق، آب و گاز به مدت یکسال و تقسیط بدهی ادارات مالیات و تامین اجتماعی به مدت سه سال بدون جریمه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت گردشگری سلامت استان و تبعات منفی ناشی از کرونا بر این بخش  ادامه داد: به دلیل بیماری کرونا گردشگری سلامت استان نیز با رکود مواجه شده و رونق این بخش قابل پیش بینی نیست لذا هم اینک زمان مناسبی برای تدبیر در ایجاد و تامین زیرساخت های این بخش در فارس است.

شرفی با بیان اینکه قطب پزشکی و درمانی بودن شیراز نباید به برخورداری چند بیمارستان دولتی و خصوصی خلاصه شود عنوان داشت: استان فارس و شهر شیراز به لحاظ پزشکی و درمانی بارانداز چند استان است و ما باید از این مزیت استان برای درآمدزایی، ثروت آفرینی و ایجاد اشتغال در استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما احداث شهرک های سلامت ۱۰ هکتاری به عنوان کلینیک های درمانی در چهار منطقه شهر شیراز است که برای هر یک از این سایت های درمانی از امکاناتی از جمله متل، رستوران، امکانات درمانی کامل، پزشک متخصص و غیره پیش بینی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: این شهرک های پزشکی باید در نزدیکی ورودی شهر شیراز احداث شود که در صورت موافقت باید ساز و کار ویژه ای برای احداث این سایت های پزشکی مشخص شود تا همه امکانات مورد استفاده مردم در داخل آن تدبیر شود.

شرفی بیان داشت: در صورت احداث این سایت های پزشکی در نواحی نزدیک به شهر شیراز بخش بزرگی از پزشکان ما از داخل شهر به ویژه خیابان زند کوچ کرده و در تبعات اجتماعی و فرهنگی شهر شیراز از جمله کاهش بار ترافیکی مرکز شهر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهارکرد: تاکنون شهرت شهر شیراز به قطب پزشکی بودن تنها به ارائه خدمات در سطوح پایه معطوف بوده است و این درحالی است که هزینه و تعرفه های بیمارستان های خصوصی در شیراز بسیار بالاست و گاها هزینه های یک بیمارستان برابر با یک هتل هفت ستاره است.

شرفی با بیان اینکه در دنیا هر علمی اگر با تجارت آمیخته نشود نمی تواند به جایگاه واقعی خود برسد ادامه داد: متاسفانه ما در کشور دانش تجاری نداریم وگرنه فضا برای درآمدزایی در کشور فراهم است.

وی عنوان داشت: بیمارستان های ما باید خارج از شهر و به صورت حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.