امیر سوداگران: تبدیل کیش به شهر خلاق اولویت مدیریت جدید است

خبرپارسی – مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ی آزاد کیش با اشاره به برنامه های تیم مدیریتی جدید در کیش، گفت: تبدیل کردن منطقه آزاد کیش به شهر خلاق از جمله برنامه های دارای اولویت این تیم مدیریتی است .

امیر سودگران شنبه ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کیش صاحب یکی از ۵ اپراتور تلفن همراه کشور است، افزود: با وجود تمام اقدامات انجام شده اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب برای ایجاد یک شهر خلاق فاصله زیادی داریم .

او تاکید کرد برای رسیدن به هدف نهایی هوشمند سازی نیاز است تا ابتدا زیر ساخت های لازم اعم از بی سیم و با سیم در جزیره ایجاد شود، هر چند وضعیت کیش نسبت به دیگر مناطق بهتر است و در این زمینه اقداماتی انجام شده است .

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ی آزاد کیش در ادامه به احداث ۲۰ کیلومتر فیبر نوری در سال ۹۲ انجام شده اشاره کرد و افزود: در اولین گام، احداث ۶۵ کیلومتر فیبر نوری پیش‌بینی شده است، که اقدامات لازم برای عملیات اجرایی آن آغاز شده است .

سوداگران هزینه اجرای این پروژه را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  اجرای این پروژه قبل از سال جدید شروع و در کمتر از یکسال کامل می‌شود .

سوداگرانبا بیان اینکه، توسعه‌ی مناطق تحت پوشش وای‌فای رایگان در کیش  یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال آینده است، افزود: امیدواریم تا قبل از نوروز ۹۷ بخش‌هایی را تحت پوشش وای‌فای قرار دهیم.

او توسعه‌ی تله‌کیش (اپراتور تلفن همراه کیش) را دیگر اقدام مد نظر برای هوشمندسازی این منطقه‌ی آزاد اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با برنامه‌های پیش بینی شده طی ۱۰ سال کیفیت خدمات این اپراتور را به سطوح ۴G و ۵G ارتقاء دهیم تا از امکانات زیرساختی بی‌سیم هم بهره‌مند شویم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ی آزاد کیش تاکید کرد: تنها احداث خط فیبرنوری به معنای ارتقاء کمی و کیفی خدمات نیست بلکه فیبرنوری یک زیرساخت برای ارائه‌ی خدمات بیشتر و کیفی‌تر خواهد بود.

سوداگران سپس به الزام برپایی نمایشگاه کیتکس برای آشنایی با توانمندی‌های داخلی و خارجی و بسترسازی برای رسیدن به هدف شهر خلاق، در سوم اردیبهشت ماه سال آینده اشاره کرد و گفت: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه استفاده از ظرفیت داخلی است .

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ی آزاد کیش با بیان اینکه مدت برپایی نمایشگاه کیتکس را ۴ روز عنوان کرد وافزود: برگزاری نشست های علمی و مسابقات از برنامه های جنبی نمایشگاه خواهد بود .

سوداگران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد کیش، شهر خلاق است، گفت: شهرهای خلاق مد نظر یونسکو در ابعاد مختلفی تعریف می شود که یکی از این ابعاد، مدیا آرت یا هنرهای رسانه‌ای است.

او تولید اپلیکیشنی با عنوان آی‌کیش و با هدف برآورده کردن نیازهای گردشگران کیش را یکی از اقدامات در جهت هوشمند سازی دانست و افزود: با استفاده از این اپلیکیشن معظلاتی چون دلالی و واسطه گری که اکنون مشکلاتی در ارائه خدمات به گرشگران جزیره ایجاد کرده از بین خواهد رفت و بالطبع نرخ خدمات هم پایین می آید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.