امام جمعه شیراز: اصلاح طلبی یعنی تغییر در نهادهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی همراه با صبر و حوصله

خبرپارسی – امام جمعه شیراز اصلاح طلبی را تغییر در نهاد های سیاسی اجتماعی و فرهنگی همراه با صبر و حوصله دانست و افزود: بیایید به مردم سالاری دینی بها دهیم و خطا نکنیم.

نماینده  ولی فقیه دراستان فارس گفت: همیشه به احزاب گفته ام یکی از نقش های حزب این است که آگاهی بیافزاید تا بعد بتواند بر مبنای آن آگاهی اقدام کند، ما این آگاهی افزایی را از شما انتظار داریم.

آیت الله لطف الله دژکام که در دیداربا دبیران احزاب اصلاح طلب فارس در شیراز سخن می گفت، افزود: بعد از سال های متمادی هنوز خیلی از کسانی که درگیر این دوجریان اصلاح طلب و اصولگراهستند اصل این دو جریان را نمی شناسند.

وی با انتقاد از کسانی که با ورودبه جریان های سیاسی به دنبال کسب بهره دربرای خود و بعد هم خارج شدن از جریان سیاسی هستند افزود: تجربه تاریخی نشان داده کسانی که به نوعی درد اجتماع و درد مردم را داشتند معمولا تاثیرگذاری بیشتری نیز داشته اند.

امام جمعه شیرازنتیجه عدم آگاهی افزایی در جامعه را رسیدن به نقطه ای دانست که تمام تحلیل فکری یک جوان با گرایش سیاسی موضع گیری براساس  ۲-۳ تا موضع گیری اشخاص مشهورمی شودو گفت: درچنین شرایطی هیچکس به مبنای فکری درگرایش های سیاسی نمی رود.

دژکام افزود: حقیقت این است که ما مطلبی برای ارائه نداریم و این است که متاسفانه تجربه حزبی در ایران قوی نیست،یعنی احزاب ما تفکر مبنایی خود را آموزش نمی دهند و این نقطه ضعف است.

وی  با بیان اینکه در میان اصلاح طلبان و اصول گرایان در طی چهار دهه اخیر افرادی بوده اند که شعارهای انقلابی داده اند اما انگیزه آنها انقلابی،دینی و الهی نبوده و به انگیزه رسیدن به قدرت و مکنت شعار داده اند افزود: ما اگر پای یک چیزهایی به عنوان ارزش های اصول گرایی و اصلاح طلبی ایستاده ایم باید بررسی کنیم که آیا به فکر سود شخصی هستیم یا کار برای خداست و می خواهیم جامعه بهره ای ببرد؟! اگر این را با خود تسویه حساب کنیم مطمئنا تاثیرگذاریمان در جامعه بیشتر خواهد شد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: اگر بناست اصلاح طلبی را در ایران معادل رفرمیست بدانیم و توضیحی برای آن نداشته باشیم دیگران تحقیق می کنند که رفرمیست در اروپا چگونه است و بر آن اساس اصلاح طلبی را در کشور ما می بینند و این برای ما که به خصوص در شیراز هستیم ایراد است چون شیراز مرکز  علم و فرهنگ و اندیشه است.

آیت الله دژکام با اشاره به پیروزی لیست امید درانتخبات شورای اسلامی شهر شیراز،گفت: گلایه برخی از نیروهای اصلاح طلب این است که جایگاه شغلی مناسب خود را پیدا نکرده اند، اما به اعتقادمن اگر بخواهیم مردم سالاری را درجامعه نهادینه کنیم بایددیگر دنبال این حرف ها نباشیم.

وی اصلاح طلبی را تغییر در نهاد های سیاسی اجتماعی و فرهنگی همراه با صبر و حوصله دانست و افزود: بیایید به مردم سالاری دینی بها دهیم و خطا نکنیم.گاهی خطا کرده ایم و به قانون پایبند نبوده ایم و مردم و کشور را دچار مشکل کرده ایم،  داور جامعه نیز در مقابل این حرکت ما کارت زرد یا قرمز بالا آورده است و حال ما ناراحت شده ایم. بنابراین نباید خطا کنیم و در چارچوب خودش باید جلو برویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بابیان اینکه ما نباید به اسم اصلاح طلبی از براندازان حمایت کنیم افزود: این با قاعده علمی خود جور در نمی آید، اگر در چارچوب باشد مطمئن باشید به جای خوب می رسید.

دژکام نسبت به اینده کشور ابرازامیدواری کرد و گفت: امیدوارم شما کشور را به جای خوب برسانید اما اینکه چگونه این کار را می کنید مهم است.

وی درپایان خطاب یه نمایندگان احزاب اصلاح طلب گفت:شما احزاب باید این فضا را ایجاد کنید تا رشد نسل جوانمان در پی داشته باشد و آنها بتوانند دقیق تر انتخاب کنند و بهتر نظام اسلامی را به اهداف برسانند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.