ایمانیه: اراضی مورد ادعای دانشگاه شیراز وقفی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اراضی مورد ادعای دانشگاه شیراز نه متعلق به آن دانشگاه و نه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بلکه متعلق به موقوفه نمازی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۱۰ اسفند در یک کنفرانس خبری گفت: دانشگاه شیراز در سال‌های گذشته در بخشی از این اراضی اقدام به احداث خوابگاه، دانشکده و دیگر ساختمان‏ها کرده است و ما نیز هرگز قصد جلوگیری از پشرفت طرح‌های عمرانی آنها را نداشته و نداریم اما باید اجاره زمین‌های وقفی صرف موقوفه نمازی شود.
ایمانیه با بیان اینکه بر اساس نیت واقف توسعه بیمارستان نمازی را انجام خواهیم داد، گفت: این زمین مربوط به مرحوم نمازی است که حق آن محروم است که ساخته شود.
وی توضیح داد: در سال ۳۲ مرحوم نمازی تصمیم به ساخت بیمارستان فعلی که بعدها تحت عنوان نام ایشان نامگذاری شد، می‌گیرد که در آن زمان زمین‌های اطراف آن که اسناد ۳۰ رقبه آن موحود است را تا بیمارستان چمران برای توسعه بیمارستان در آینده خریداری می‌کند.
ایمانیه ادامه داد: دکتر نمازی در وقف نامه‌های موجود به توسعه بیمارستان جهت ساخت مراکز آموزشی و چندین دانشکده درمانی اشاره کرده که اراضی وقفی آن نیز مشخص شده است.
وی افزود: اراضی باقی مانده پس از تفکیک دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه شیراز طبق اسناد برای توسعه بیمارستان است که پس از مواقفت وزارت بهداشت زیرساخت‌های اولیه برای احداث بیمارستان جدید یکهزار و ۲۰۰ تختی آماده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده از الفاط نادرست را شایسته جامعه دانشگاهی ندانست و گفت: بدون شک هیچ شهروندی راضی نیست که ساخت این بیمارستان حتی به مدت یک روز هم به تأخیر بیفتد.
ایمانیه گفت: برخی از مسئولین دانشگاه شیراز بیان کرده‌اند که علوم پزشکی ساخت بیمارستان را به جنوب و شرق شیراز که نقاط کمتر برخوردار هستند، انتقال دهد اما در پاسخ به آنها باید گفت که طرح احداث بیمارستان و مراکز درمانی این نقاط پیش‌بینی شده و برخی هم مانند بیمارستان بانوان و یا بیمارستان حضرت زینب(س) در حال تجهیز است.
وی با اشاره به اینکه پس از گزارش این موضوع به استاندار، ایشان آن را به معاون حقوقی رئیس جمهور ارجاع داد، گفت: پس از گذشت شش ماه کمیسیون مستند سازی این معاونت دستور مطرح کردن آن را در هیئت دولت داده است.
ایمانیه با تصریح براینکه احتیاجی به شلوغ کردن این موضوع نیست و ما تسلیم تصمیم دولت خواهیم بود، گفت: آمادگی طرح این موضوع را در قوه قضاییه داریم.
وی عنوان کرد: دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی دو سیستم فرهیخته فارس و کشور هستند که می‌توانند در کنار یکدیگر مسائل را حل کنند اما به صراحت می‌گوییم که هیچگونه درخواستی از قوه قضاییه و دولت نداریم، چرا که انها می‌دانند که باید پاسخگوی روز قیامت باشند و حکم دهند!

این مقام مسئول با طرح این سوال که آیا منطقی است در زمین غیرتعلق به خود طرح جامعی نوشته شود؟، گفت: این اراضی نه مربوط به دانشگاه شیراز است و نه علوم پزشکی که بخواهیم برای آن تصمیم بگیریم.

قائم مقام وزارت بهداشت در فارس با بیان اینکه اتهامات وارده به شخص ریاست دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر سوء استفاده از فرصت دوستی میان دو وزیر وزارتخانه مربوطه حرف بی ربطی است، امادگی خود را از تشکیل جلسه‌ای با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه شیراز با ارائه شفاهی مستندات اعلام کرد.

1 دیدگاه برای “ایمانیه: اراضی مورد ادعای دانشگاه شیراز وقفی است

  1. آقای دکتر ایمانیه و مدیران دانشگا علوم پزشکی شیراز دیگه بس کنید. شورشو در آوردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.