افشای پشت پرده جریان سرمایه‌ستیز در شیراز

خبر پارسی – انتشار اخبار انصراف سرمایه‌گذار برج‌های دوقلوی زند از ادامه فعالیت در شیراز، موجی از نگرانی را در بین فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در این استان ایجاد کرده است.

در حالی که پیش از این مسیر سرمایه‌گذاری در شهر شیراز و استان فارس به واسطه دخالت‌های گسترده سازمان‌های دولتی و سنگ‌اندازی‌های بیش از حد دستگاه‌های اجرایی به مسیری بحرانی تبدیل شده بود تا سرمایه‌گذاران راهی به سوی استان‌های همسایه همچون اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد و یزد و کرمان را در پیش بگیرند اما این بار پدیده عجیب و غریب «سرمایه ستیزی» در این استان منجر به خروج سرمایه‌گذار برج‌های دوقلو و ده‌ها سرمایه‌گذار دیگر از شیراز شد.

در ده سال گذشته موضوع جریان سرمایه ستیز با حمایت رسمی برخی از لابی‌های قدرت و سیاست در استان فارس و به بهانه عدالت طلبی و عدالت جویی و با سواستفاده از احساسات جوانان دانشجو تلاش کرده است، مسیر سرمایه‌گذاری در این استان را به نفع جریان خاصی تهدید و تحدید کند.

این جریان سرمایه ستیز که برخی از تریبون‌های رسمی و مذهبی را در اختیار گرفته با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای فوق العاده‌ای که در استان فارس دارد و با انتشار اخبار بعضا متناقض و کذب سعی در جهت دادن منحرفانه به افکار عمومی علیه هرگونه سرمایه‌گذار وسرمایه‌گذاری در فارس دارد.

جریان ذی نفوذ سرمایه‌ستیز که توانسته با بهره‌گیری از بسیاری امکانات و اعتبارات دولتی در لایه‌های از دانشگاه نفوذ کند و جمعی از جوانان مشتاق عدالت را به بهانه عدالت خواهی با خود همسو کند، در تمامی ده سال گذشته به منظور کتمان و لاپوشانی اقدامات خود در منطقه غرب شیراز، مانع از توسعه متوازن در دیگر نقاط شهر شده است.

جریان سرمایه ستیز شیراز که عمده تمرکز مالی و سرمایه‌ای خود را در منطقه معالی‌آباد، فرهنگ‌شهر و نیز باغ شهرهای محور شیراز ـ سپیدان استقرار داده است، در ده سال گذشته و به رغم تذکرهای متعدد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز بی‌توجه به سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی و چشم انداز ۲۰ ساله توسعه کشور، هر گونه سرمایه‌گذاری در شیراز را تاب نمی‌آورد.

بدیهی است جذب سرمایه‌‌های سنگین همچون برج دوقلوی زندیه از جاذبه سرمایه‌گذاری‌های این جریان در غرب شیراز کاسته و منافع آنان را تهدید می‌کند، در چنین شرایطی با به کارگیری تمام توان خود و همسوسازی جریان‌های رسانه‌ای شیراز و برپایی تجمع‌های غیرقانونی به بهانه دفاع از حقوق شهر، مانع از به ثمر رسیدن تلاش‌های دیگر سرمایه‌گذاران می‌شود.

نرخ ساخت و ساز تجاری و مسکونی در منطقه فرهنگ‌شهر، معالی‌آباد و مسیر صنایع تا شهرک گلستان، حجم ترافیک حاکم بر این منطقه و ضعف زیرساخت‌هایی همچون آب وبرق که قطعی مکرر در شبانه‌روز به همراه دارد، شاهدی بر این مدعاست که جریان سرمایه‌ستیز تمام توان خود را در این مناطق به کار بسته و عملا تاب تحمل هرگونه سرمایه‌گذاری در دیگر نقاط شهر شیراز ندارد.

اذهان عمومی به خوبی به یاد دارد که همین جریان سرمایه ستیز در ۹ سال قبل با راه‌اندازی کمپین‌های غیرقانونی عملا مسیر توسعه بین الحرمین را مسدود کرد و با فریب افکار عمومی باعث تعطیلی پروژه بین الحرمین شد و در فرصتی مناسب چشم طمع به همین پروژه دوخت که اگر تدابیر بازرسان دفتر مقام معظم رهبری نبود، بخش اعظمی از این پروژه را صاحب می‌شد.

پروژه‌هایی همچون خلیج فارس عفیف اباد، برج‌های دوقلوی تجارت جهانی و … از مواردی است که همین جریان با تشویش اذهان عمومی و انتشار اخبار کذب مانع از اجرای آنها شد اما غافل  از اینکه عوامل پشت پرده همین جریان در مناطق غربی شیراز سرمایه‌های هنگفتی را در برج سازی و پاساژ سازی و باغ شهر سازی به کار گرفته‌اند.

این جریان با نفوذ در شورای شهر دور قبل و برخی از اعضای کنونی عملا سکان هدایت شهرداری را به دست گرفت و در کمتر از ۵ سال بسیاری از اعتبارات و پروژه‌های عمران شهری شیراز را به منظور تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری خود به غرب شیراز کشاند تا همچنان وضعیت عمران و آبادانی غرب شیراز با سه گوشه دیگر این شهر بیانگر تفاوت از زمین تا ثریا باشد.

جریان سرمایه ستیز همچنین با نفوذ در جریان‌های مذهبی شهر و با تفسیر واژگون از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی، سعی گسترده در همراه سازی جریان‌های ذی نفوذ مذهبی و کسب حمایت آنان برای توجیه اقدامات خود دارد.

اظهارات روز یکشنبه «غلام مهدی حقدل» رئیس اصولگرای شورای شهر شیراز که در زمانی نه چندان دور از موافقان همین جریان سرمایه ستیز بود، بخشی از اقدامات این جریان را روشن می‌کند.

حقدل با انتقاد از برخی اقدامات مسئولان شیراز در جلسه روز یکشنبه ۸ تیرماه شورای شهر گفت: دوران دو نوع برخورد گذشته و اینکه به شورا بگوییم خوب است، اما در مقابل از منتقدان دفاع کنیم، مصداق دو رویی است.

متاسفانه مماشات مدیریت ارشد استان در کنترل این جریان سرمایه ستیز به خصوص عدم توانایی در کنترل تجمع‌های غیرقانونی وابسته به همین جریان و نیز بی‌توجهی برخی دستگاه‌های نظارتی و انتظامی به آنچه در متن این جریان در حال بروز است، باعث شده جریان سرمایه ستیز بتواند دایره نفوذ خود را در شهر گسترش داده و با لاپوشانی اقدامات خود در منطقه غرب، هر سرمایه‌گذاری را که تهدیدی برای اقدامات خود بداند، با انحراف در افکار عمومی به تعطیلی بکشاند.

3 دیدگاه برای “افشای پشت پرده جریان سرمایه‌ستیز در شیراز

  1. این جریان مستندات بحثهاشون رو با حضور شهردار در رسانه ملی به مناظره گذاشتند.
    شما اگر حرفی دارید جواب مستندات رو بدید
    نه فضا رو سیاسی می کنید
    ((به نظر شما توی بلوار زند جایی برای ساختن یک برج قول دیگر هم وجود دارد؟))

  2. انصافا خودت فهمیدی چی گفتی؟!
    از ی طرف میگی اینا منافعشون در شمالغربه، از ی طرف میگی اینا مخالف خلیج فارس هم بودن!! خب خلیج فارس که برای توسعه محور شمالغرب بوده !!
    بعد اگه کسی بره بررسی کنه میبینه اینا اصلا مخالف توسعه محور شمالغرب هستن. مستند زاویه هم که ساختن بحثشون همینه!
    در کل ی پیشنهاد:
    جواب انتقادات کارشناسی برچسب زنی سیاسی نیست! جواب عکس میده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.