افسونگری نتانیاهو و صندلی های خالی

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی: در دنیای پیج در پیچ و هزارتوی  سیاست بازار شعبده بازی  و افسونگری گرم است.روزگار عجیبی است. تاریخ و واقعیت های تلخ و شیرین آن توسط پر مخاطب ترین رسانه های جهان به سادگی هرچه تمامتر تحریف می شود تا جنایات اتفاق افتاده و مستمر علیه بشریت تحریف و توجیه شوند. “خانمها آقایان ما در سال ۱۹۴۸تنها هشتصد هزار نفر بودیم و فقط پرتقال تولید می کردیم اما امروز به قدرتی بزرگ تبدیل شده ایم. ما کشوری قانونی هستیم و تابع قانون و از تروریسم متنفر و دوستدار صلح و آرامشیم و.. “.این جملات از زبان مردی بیان شده است که با افسونگری تاریخ را تحریف می کند و با حمایت همه جانبه امریکابرای جهان از صلح سخن می گوید. نتانیاهو باخیره سری به انتقاد از سازمان ملل و سخنان محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخت و به افسونگری خود برای صندلی های خالی مجمع عمومی سازمان ملل به شیوه ای کاملا پوپولیستی ادامه داد.

نتانیاهو برای اثبات “حق” اسراییل در داشتن سرزمین ; محمود عباس را به زمان حضرت ابراهیم(ع) و کوروش حواله داد تا وقاحت را به اوج رسانده باشد .  اما مگر تاریخ تحریف پذیر است؟  وقتی در سال ۱۹۴۷و ۱۹۴۸گروههای تروریستی اشترن و هاگانا مردم بی دفاع روستاهای دیر یاسین و کفر قاسم را با بی رحمی تمام به گلوله بستند و خانه و کاشانه آنان را ازبین بردند و در ادامه صدها  هرار فلسطینی را به زور اسلحه و تجاوز آشکار و  تصرف عدوانی زمین هایشان از خانه هاشان بیرون راندند کودک ناجی العلی کاریکاتوریست شهید فلسطینی از میان آتش و خون و پریشانی.وآوارگی ملتی   تاریخ را ثبت کرد .

“می رویم کمی هیزم جمع کنیم “!وقتی ابوایاد و ابوجهاد و عصام سرطاوی سه تن از برجسته ترین رهبران ساف توسط جنایتکاران اسراییل به شهادت رسیدند جهان با مفهومی به نام تروریسم دولتی آشنا شد. خانم ها آقایان در یک دستم شاخه زیتون و در دست دیگرم تفنگ است نگذارید شاخه زیتون از دستم فرو افتد. اما امریکا و اسراییل اعتنایی به دیدگاه منطقی و حق طلبانه  یاسرعرفات نکرد و دست اسراییل را برای انجام هرعملی باز گذاشت. حالا نتانیاهو با تحریف تاریخ و بیان نوعی مظلوم نمایی تشکیلات خودگردان را حامی خشونت طلبی و اسراییل را اهل صلح و گفت و گو و مدارا معرفی می کند. “بیایید در کنیسه با ما سخن بگویید و ما هم در مساجد رام اله با مردمتان سخن خواهیم گفت”! و ما همچنان به شهرک سازی و یهودی سازی کامل سرزمین فلسطین ادامه خواهیم داد.زیرا ما بر اساس حقی که داریم عمل می کنیم؟!

دنیای وارونه ای شده است جنایتکاران دست پیش گرفته و از بالا به خلایق می نگرند. سخنرانی برای صندلی های خالی اگرچه سخنران را بر سر ذوق نمی اورد اما برای رییس دولت زورگو و تحریف گر تاریخ تریبونی تبلیغاتی به حساب می آید تا بر تعداد مشتریان خود بیافزاید. دروغگو به حساب کسانی زندگی می کند که به دروغ ها و تحریف هایش باور دارند. بی بی سی و صدای امریکا و انبوه خبرگزاری های غربی چهل دقیقه داستانسرایی و سفسطه گری و افسونگری نتانیاهو را پوشش دادند تا مراتب همسویی خود را نشان داده باشند .آه ای دمکراسی به نام تو چه جعلیاتی را که به سمع و نظر انبوه مخاطبان نرسانده اند! آیا این نشان دهنده غلبه دروغ و نیرنگ بر حقیقت یا بیان نوعی  تنهایی ومظلومیت انسان  است؟! به راستی کمک سی و هشت میلیارد دلاری امریکا به اسراییل جهت تقویت قدرت نظامی این کشور با کدام هدف توسط پرزیدنت اوباما امضا شده است؟ تثبیت و تعمیق دراز مدت نقش تجاوزگری و ژاندارمی اسراییل در منطقه خاورمیانه یا ناامن کردن بی پایان این جغرافیا با بازی مسابقه تسلیحاتی و تحریک مصرف خرید انواع سلاح توسط بازیگران اصلی ؟ در این حال و هوا سخن گفتن از صلح و گفت و گو و قانون خنده دار است .خانمها آقایان .اینطور نیست ؟!

صندلی های خالی مجمع عمومی سازمان ملل  اثبات گر این واقعیت است که اکثریت مردم جهان و دولتهایی که برای وجدان بشری وحقیقت و تاریخ حرمت قایل اند گوشی و قلبی برای شنیدن دروغ ها و تحریفات نتانیاهونداشته و ندارند.

photo_2016-09-23_16-51-19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.