افزایش بهره وری واحدهای صنعتی در دستور کار اتاق بازرگانی شیراز

خبرپارسی – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: کمک به افزایش بهره وری واحدهای صنعتی استان فارس یکی از الزامات و دستور کارهای امسال شورای پژوهش اتاق بازرگانی شیراز است که با جدیت دنبال می شود.

جمال رازقی در جلسه شورای پژوهش این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: پژوهش های کارشناسی کاربردی نقش مهم و اساسی در رفع موانع کسب و کار در استان دارند که شورای پژوهش با انجام کارهای علمی و کارشناسی می توادن در راستای ارتقای بهره وری بخش اقتصاد استان عملکرد خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورای پژوهش اتاق بازرگانی شیراز باید کمک به افزایش بهره وری و فعالیت واحدهای صنعتی را به عنوان یک اولویت دنبال و عملیاتی کند افزود: در حال حاضر واحدهایی در استان فارس وجود دارد که ظرفیت فعالیت و بازار فروش محصولات آنها وجود دارد، که باید راه و روش کمک وهمکاری برای توسعه این واحدها اتخاذ شود.

رازقی اظهارداشت: در مرحله بعد باید مسئله ارتقای بهره وری واحدهایی که بازار، امکانات و ابزار و سرمایه در گردش آنها وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد و برای آنها ساز و کاری اندیشیده شود.

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار در استان باید با تمرکز بر واحدهای فعال انجام شود اضافه کرد: برخی از واحدها در گذشته بزرگ و موثر بوده اند اما امروز به طور کامل تعطیل و از رده خارج شده اند لذا بودجه و وقت نباید به این واحدها اختصاص داده شود و واحدهای در حال فعالیت در استان، اولویت دارند.

وی ادامه داد: امروز واحدهای صنعتی استان و کشور نیاز به نیروهای مستعد و توانمند برای کار در واحدها دارند که با اجرای این دو طرح مشکل بیکاری و غیر بهره ور بودن واحدهای تولیدی در استان رفع می شود و بخش صنعت استان تا حدودی بهبود می یابد.

رازقی عنوان داشت: متاسفانه امروز نظام آموزشی دانشگاهی ما خروجی های مطلوبی ندارند و دانشجویان فارق التحصیل خمیر مایه اولیه را برای کار در واحدهای صنعتی ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: بر این باوریم یکی از اقدامات مهم و اساسی در کشور و استان، بهبود بخشیدن خروجی های دانشگاه ها به نفع بخش تولید است که دستاورد حاصل از این اقدام در سالهای آینده کشور مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد شورای پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز افزود: اتاق بازرگانی شیراز در بخش پژوهش دستارودهای خوبی در سال گذشته داشته که این شورا در سال ۹۷ نیز باید برنامه ریزی منسجم و مدون جهت تحقق اهداف بلند خود در راستای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی استان داشته باشد.

رازقی بیان کرد: اتاق بازرگانی شیراز با بهره گیری از پشتوانه علمی و تجربی، اقدامات خوبی برای فعالان اقتصادی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه می توان اقدامات خوبی در بخش اقتصاد استان ها انجام داد اظهارداشت: با توجه به پشتیبانی علمی و تجربی مباحث مختلف اقتصادی که در اتاق بازرگانی شیراز انجام می شود، این اتاق توانسته در گره گشایی در بخش های اقتصاد استان ایجاد شود.

رازقی اضافه کرد: در سال ۹۷، توجه و اقبال خوبی از سوی نمایندگان مجلس به اتاق بازرگانی شیراز ایجاد شده که فرصت خوبی برای تاثیرگذاری در تصمیم سازی ها برای رونق تولید و اقتصاد در کشور و استان انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.