افتخار می کنم به شیرازی بودنم

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: تجلی روح نوع دوستی، مهربانی و میهمان نوازی شیرازی‌ها زمانی که شهرت جهانی گرفت باعث شد تا با افتخار به شیرازی بودن خود ببالیم.

قاسم محمدی در روزنامه خبرچنوب نوشت، گرچه نمی توان گفت اولین روزهای کاری در سال ۹۸، اما آخرین روز از هفته سوم فروردین فرصت شدتا پای صحبت‌های مدیر کل ورزش و جوانان فارس بنشینیم و از برنامه‌های او برای ترسیم نقشه راه ورزش استان در ۴۹ هفته پیش‌رو درسال ۹۸ سوال کنیم.

*به شیرازی بودن خود افتخار می کنیم*

حیدر علی کامیاب که به گواه تاریخ جزو مدیرانی بود که توانست با برنامه ریزی دقیق از تمامی ظرفیت های موجود در هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد جوان استان در راستای کمک به همشهریان و هموطنان سیل زده استفاده کند، در خصوص سیل فروردین ماه ۹۸ گفت: حادثه پنجم و ششم فروردین، حادثه غمبار برای مردم شیراز و ایران بود، اما تجلی روح نوع دوستی، مهربانی و میهمان نوازی شیرازی‌ها زمانی که شهرت جهانی گرفت باعث شد تا با افتخار به شیرازی بودن خود ببالیم.

وی با بیان اینکه این گونه رفتارها خصلت های همیشگی مردم استان فارس و شهر شیراز بوده است افزود: این آزمون بزرگ نشان داد که مردم ما  در اوج مشکلات اقتصادی و فشارهای مختلف سفره کرم و بخشش شان همواره بر روی همنوعانشان باز است.

*مردم ما با یک خط نام یک تصمیم غلط تسلیم نمی شود*

مدیرکل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک مجدد اعیاد شعبانیه به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است مردم ما با یک خط نامه و یک تصمیم غلط هیچگاه تسلیم زور نمی شود.

کامیاب به بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: این تصمیم رئیس جمهور آمریکا باعث شد تا اگر تا پیش از این نیز بین گروه‌های مختلف اختلاف نظری وجود داشت، امروز همه یکدل و یک صدا به حمایت از سپاه پاسداران بپردازند.

وی رمز موفقیت مردم ایران را اتحاد و همدلی دانست و افزود: دشمنان این مرز و بوم برای از میدان خارج کردن این مردم نسخه های مختلفی نظیر فشارهای نظامی، اقتصادی و… را تجربه کرده‌اند که همگی به شکست انجامیده است.

*فوتبال ما در مسیر منطقه قرار ندارد*

گرچه کسب موفقیت های مختلف و کم نظیر در ورزش فارس، میزبانی رقابت‌های مختلف جهانی، آسیایی و انقلاب در زیر ساخت های ورزشی استان باعث شده تا امروز برخی از حیدر علی کامیاب به عنوان  «سردار سازندگی ورزش فارس» یاد کند اما نبود نماینده فوتبال فارس در لیگ برتر این رشته علامت سوالی است که در مقابل  عملکرد مثال‌زدنی مدیرکل جهادی ورزش فارس قرار دارد.

این در حالی است که  به اعتقاد اکثر قریب به اتفاق تحلیلگران ورزشی فقدان نماینده فارس در لیگ برتر معلول مجموعه عللی است که سهم اداره کل ورزش و جوانان در آن ها بسیار کم است.

کامیاب در همین خصوص با اشاره به اهمیت فوتبال در معادلات ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی جامعه گفت: نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا فوتبال به عامل تعیین کننده در تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است.

وی مسیر حرکت فوتبال کشور را مسیر غلط و غیرمنطقی دانست و افزود: امروز نقش استان‌ها و شهرستان‌ها و استعدادهای موجود در آنها در معادلات فوتبال بسیار کمرنگ شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: سیاست‌های غلط حاکم در فوتبال کشور باعث شده تا تنها چند تیم آن هم با اولویت تیم‌های پایتخت از ثمره زحمات مربیان شهرستانی و استعدادهای موجود در استان‌ها بهره‌برداری اقتصادی کنند.

*روش استعدادیابی در فوتبال با تبلیغ روغن مایع و پودر رختشویی متفاوت است*

کامیاب سپس با انتقاد از روش استعدادیابی در فوتبال کشور گفت: استعداد در ورزش کالایی مانند روغن مایع و پودر رختشویی نیست که با تبلیغات در تلویزیون برای کسب نتایج در آن به نتیجه برسیم.

وی  عدم توجه به فوتبال مدارس و پایه را عامل افت فوتبال کشور دانست و گفت: نتیجه این تصمیمات غلط را می‌توان در کیفیت پایین فوتبال در لیگ برتر مشاهده کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با تاکید بر اینکه فوتبال امروز یک صنعت است افزود: امروز نان فوتبال کشور را برخی تیم‌ها در پایتخت می‌ خورند و فحشش را شهرستانی ها!

*باید برای کارهایمان چک لیست داشته باشید*

کامیاب با تأکید براینکه نظم و انضباط مهمترین کلید موفقیت مدیریت است افزود: هیئت های ورزشی باید برای موفقیت بیشتر در سال ۹۸ ضمن تهیه چک لیست با چشم انداز برای کسب موفقیت های بیشتر در سال نود و هشت گام بردارند.

او اداره کل ورزش و جوانان را نیز از قاعده رعایت نظم و انضباط مستثنی  ندانست و گفت: ما امسال می دانیم که باید برنامه‌ریزی‌هایمان به سمت افتتاح و بهره برداری از ۱۰۷ پروژه در سال ۹۸ سوق داده شود.

*فقر زمین ورزشی در شهر شیراز*

کامیاب در ادامه کمبود زمین با کاربری ورزشی را یکی از مشکلات بزرگ در راستای توسعه ورزش در شهر شیراز دانست و با انتقاد از تغییر کاربری ها در گذشته در این شهر گفت: متاسفانه و برخلاف تصور همگان شهر شیراز خصوصا در نواحی غرب و شمالغرب با فقر اماکن ورزشی روبروست.

وی خواستار توجه بیش از پیش مدیریت شهری به این موضوع شد و افزود: در صورتی که این موضوع مورد توجه جدی قرار نگیرد در دهه آینده شهر شیراز با یک بحران فرهنگی ورزشی اجتماعی مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.