افتتاح پروژه سالن ۶ هزار نفری شیراز تا هفته دولت آینده

خبرپارسی – وزیر ورزش و جوانان گفت: در این استان خوشبختانه با توجه به هماهنگی خوب مدیریتی که وجود دارد و حمایت های نمایندگان استان، به امید خدا پروژه سالن ۶ هزار نفری شیراز حداکثر تا هفته دولت سال آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد

مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از پروژه سالن ۶ هزار نفری شیراز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ده سالن ۶ هزارنفری در حال احداث در کشور وجود دارد ، پیشرفت فیزیکی سالن ۶ هزار نفری شیراز را به نسبت سال گذشته خوب توصیف کرد و اظهار داشت : انتظارمان این بود که پروژه شیراز با سرعت بیش‌تری انجام شود اما با توجه به مشکلاتی که در تخصیص منابع وجود داشت تا حدودی به کندی پیش رفت ، برنامه ریزی کرده بودیم که این پروژه تا اوایل سال ۹۸ به بهره برداری برسد اما باز هم در مجموع امیدوار کننده است و انشاالله در هفته دولت سال ۹۸ افتتاح و به بهره برداری می رسد .

وزیر ورزش و جوانان سالن شش هزار نفری را نیاز ضروری ورزش شیراز دانست و تصریح کرد : با توجه به جمعیت و پتانسیل شیراز این سالن شش هزار نفری نیاز بود تا در کنار آن استادیوم پنجاه هزار نفری پارس احداث شود تا استان بتواند رویدادهای بزرگ را میزبانی کند .

سلطانی فر با اشاره به برخورداری استان فارس از قهرمانان بزرگ در بازی های المپیک ، رقابت‌های جهانی و آسیایی پتانسیل ورزش استان فارس را بالا توصیف کرد و توضیح داد : استان فارس در حال حاضر از استعدادهای خوبی علاوه بر رشته های کشتی و وزنه برداری در رشته های مادر هم برخوردار است و این فضا نیاز منطقه است .

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مسلما باید کار چند وجهی انجام بدهیم بطوریکه هم استعدادیابی را سرعت دهیم هم فضاهای ورزشی را گسترش دهیم تا کمک کنیم به برگزاری رویدادهای بین المللی، افزود:‌ در این استان خوشبختانه با توجه به هماهنگی خوب مدیریتی که وجود دارد و حمایت های نمایندگان استان، به امید خدا پروژه سالن ۶ هزار نفری شیراز حداکثر تا هفته دولت سال آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد .

سلطانی فر در ادامه تصریح کرد : با توجه به تلاش و برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم تا پایان دولت دوازدهم هر ۱۰ سالن شش هزار نفری را افتتاح و به بهره برداری برسانیم و در کنار آن دو‌پیست بزرگ دوچرخه سواری در رشت و ساری، سه سالن سرپوشیده بزرگ دو و میدانی در یزد، خرم آباد و اردبیل و صداها پروژه دیگر انشاالله افتتاح خواهد شد .

وزیر ورزش و جوانان همچنین استان فارس را از لحاظ اجرای پروژه های ورزشی با توجه به هماهنگی مدیران و حمایت نمایندگان خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت  با توجه به روند خوبی که در این استان شاهد هستیم انشاالله در آینده اخبار خوبی از ورزش استان فارس خواهیم شنید .

سلطانی فر در ادامه سفر خود به استان فارس در نشست سمن ها و هیات های ورزشی شهرستان کازرون با إبراز خرسندی از حضور در بین مردم و مسولین این شهرستان اظهار داشت: خدا را شاکرم که در مسولیت قبلی به عنوان ریاست سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، قولی که داده بودم تحقق یافت و مجموعه “بیشاپور ” به ثبت جهانی رسید تا در هزارن سایت و کانال اطلاع رسانی ویژه گردشگری در ابعاد حهانی این مجموعه ارزشمند به عنوان یک کانون گردشگری معرفی شود که قطعا مَی تواند در آینده نزدیک توسعه اقتصادی کازرون را با حضور گردشگری خارجی رقم بزند .

سلطانی فر در ادامه گفت: همه باور داریم در این شرایطی که در ماه های گذشته به خاطر تحریم های ظالمانه و ناعادلانه هیات حاکمیه آمریکا قرار گرفتیم، یکی از عرصه هایی که بدلیل موفقیت در رویدادهای مختلف موجب شور و شعف مردم شده است عرصه ورزش بوده که سال بسیار موفقی را در رویدا های بین المللی داشتیم .
وزیر ورزش و جوانان ابتدا به موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی اشاره کرد و تصریح کرد: تیم ملی فوتبال ایران با اقتدار و عزت توانست در آوردگاه بزرگ جام جهانی و در سه مسابقه تاریخی نتایج خوبی بدست آورد و در گروه موسوم به مرگ مقابل قهرمان جهان ، آفریقا و اروپا سرافرازانه بازی کرد تا جاییکه حتی بعد از شکست مقابل اسپانیا خاطره پیام تقدیر و تشکر مقام معظم رهبری در اذهان باقی مانده است .

سلطانی فر همچنین با اشاره به اهمیت مسابقات جام ملت های آسیا گفت: انتظار داریم همان تیم که برای جام ملت های آسیا هم آماده مَی شود با همان بازیکنان و کادر فنی بزرگ و حمایت گسترده وزارت ورزش و جوانان ، دولت ، فدراسیون و مردم بتواند به انتظار ۴٢ ساله مردم برای قهرمانی در این رویداد پایان دهد .

او در ادامه به موفقیت ایران در بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت : در بازی های آسیایی کاروان ایران بیشترین تعداد مدال بعد از انقلاب اسلامی را بدست آورد و در بازی های پاراآسیایی نیز رتبه چهارم ایران به جایگاه سوم ارتقا یافت .

وزیر ورزش و جوانان موفقیت ایران در المپیک جوانان را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : رتبه بیست و چهارم  دوره قبل به هفتم ارتقا یافت .

وی با تاکید بر اینکه  تلاش می کنیم در استمرار موفقیت های ورزش کشور که امسال رخ داد برای کسب نتایج آبرومند و در شان ملت بزرگ ایران درالمپیک ٢٠٢٠ برنامه ریزی کنیم، افزود: در حوزه جوانان نیز  بعد أز ١۵ سال سازمان های مردم نهاد داری هویت حقوقی مستقل شدند و شناسه مستقل برای بیش از ٢ هزار سمن محقق شد، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هر یک از زوجین در سال٩٧ به ١۵ میلیون تومان افزایش یافت و کارنامه نظام بانکی در این مورد خوب بود همچنین خانه های جوان از نزدیک به صفر به بیش از ٩٠ خانه جوان افزایش پیدا کرده است و در زمینه ارایه خدمات مشاوره برای ازدواج بیش از هزاران دوره مختلف برگزار شده است .

یادآور می شود وزیر ورزش و جاوان در ادامه سفر خود به استان فارس دو سالن سرپوشیده جند منظوره را در روستاهای دریس کازرون و ابوالحسنی ابوالحیات افتتاح کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.