افتتاح ۲۶۳ پروژه گازرسانی در دهه فجر امسال

خبرپارسی – معاون بهره‌برداری شرکت گاز فارس از افتتاح ۲۶۳ پروژه بهره برداری گاز در دهه فجر امسال با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان خبر داد .

محمد حسین پور یکشنبه ١۴ بهمن در یک نشست خبری با تشریح برنامه ها دهه فجر، پروژه های افتتاحی دهه فجر را شامل یک شهر، ١۵٧ روستا، یک شهرک صنعتی و ١٠۴ صنعت پراکنده عنوان کرد و افزود: کل اعتبار و سرمایه گذاری‌های انجام شده پروژه‌های فعال گازرسانی در سطح استان را ۶۶٩ میلیارد تومان بوده است .

به گفته حسین پور، طی ۴۰ سال گذشته در استان فارس ۹۶ شهر گاز رسانی شده اند، ۸ شهر در دست اجراست و تنها ۳ شهر راقی مانده است که هنوز گازدار نشده است .

معاون بهره‌برداری شرکت گاز فارس با بیان اینکه تاکنون یکهزار و ٧۵۶ روستا در استان گازدار شده‌اند، گفت: ٣٩٨ روستای دیگر در دست اجرا، ٣٣٠ روستا در دست اقدام و ۶٧ روستا در دست انتخاب پیمانکار قرار دارد .

وی با بیان اینکه گازرسانی به هفت هزار و ١١٩ واحد صنعتی انجام شده، عنوان کرد: ١٢٩ واحد دیگر در دست انتخاب پیمانکار، ۶٠٨ واحد باقی مانده، ۶٨٨ واحد در دست اقدام و ۵۵٩ واحد صنعتی نیز در دست اجرا قرار دارد .

معاون بهره‌برداری شرکت گاز فارس ادامه داد: از تعداد کل ٩۶ شهر استان فارس تنها یک شهر قبل از انقلاب از نعمت گاز برخوردار بوده و ٩۵ شهر دیگر طی چهار دهه گذشته گازدار شده‌اند .

حسین پور به وضعیت گازرسانی به جایگاههای CNG نیز اشاره و با بیان اینکه از تعداد کل ١٣۶ ایستگاه، ١٣٢ ایستگاه دارای گاز شده‌اند، اضافه کرد: یک جایگاه در دست اجرا و سه جایگاه باقی مانده است .

وی به وجود ۶۶ شهرک فعال در فارس هم اشاره و خاطرنشان کرد: ۴۳ شهرک از شهرک‌های فعال دارای گاز شده‌اند، ٧ شهرک در دست اجرا و ١۶ شهرک باقی مانده است .

معاون بهره‌برداری شرکت گاز فارس افزود: پیش از انقلاب تنها ۴٢٩ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده بود اما پس از انقلاب ٢۵ هزار و ۵۵١ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است .

حسین پور همچنین تعداد انشعابات گاز فارس تا پیش از انقلاب را ۵۴ هزار و ۴٣ کیلومتر ذکر کرد و افزود: پس از انقلاب ٧١٣ هزار و ۵۴۴ کیلومتر انشعاب گاز در استان کشیده شده است .

وی با بیان اینکه اگرچه چهل سال از انقلاب می‌گذرد اما صنعت گاز در فارس ۵٣ ساله می‌شود، گفت: هم‌اینک یک میلیون و ۴٣۴ هزار مشترک مصرف کننده گاز در فارس وجود دارد .

معاون بهره‌برداری شرکت گاز فارس همچنین با بیان اینکه هشت کارخانه سیمان در فارس گازدار هستند تاکید کرد: در ٢۴ ساعت ١.۵ تا ٢ میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنند، کارخانه سیمان لارستان و سیمان خاکستری نی‌ریز نیز در دست گازرسانی قرار دارند .

حسین پور با بیان اینکه، ٣۵ تا ۴۵ میلیون مترمکعب گاز در استان فارس طی فصل زمستان مصرف می‌شود پیش‌بینی کرد که امسال مردم فارس ١٣ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کنند.

وی به مطالبات ۴۵٠ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین اشاره و گفت: ۵۰ درصد از این مطالبات مربوط به ۵ نیروگاه و ١۶ میلیارد تومان از کل مطالبات فارس مربوط به هشت کارخانه سیمان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.