اعلام نتایج جشنواره ملی خانوادگی “شهر و‌شهروند” همزمان با دهه مبارک فجر

خبرپارسی – معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری شیراز از اعلام نتایج جشنواره تئاتر شهروند همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

فرزاد صدری با بیان اینکه دومین دوره جشنواره تئاتر شهروند به واسطه شرایط کرونا بصورت مجازی و آنلاین برگزار شد،افزود: یکسال از گسترش شیوع ویروس کرونا می گذرد و بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری تحت تاثیر این بیماری متوقف و یا نیمه تعطیل شده و باید تا بازگشت شرایط عادی از روش های خلاقانه جهت اجرای فعالیت ها استفاده کرد که بهره گرفتن از فرصت فضای مجازی یکی از این روش هاست.

صدری که سابقه فعالیت و کارگردانی تئاتر را نیز دارد : تئاتر هنری زنده است که بی واسطه با تماشاگر ارتباط برقرار می کند به همین دلیل جایگزین پیدا کردن برای صحنه کار بسیار سختی است اما گریزی نیست باید تا پایان شرایط موجود به فکر جانشین برای اجراهای صحنه ای بود و استفاده از تله تئاتر شاید بهترین راه جایگزین اجرای صحنه ای در این روزهای سخت و تلخ است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه به دلیل استقبال خانواده ها از این جشنواره مهلت ارسال را تا بیست دی ماه تمدید کردیم افزود: آثار مختلفی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی اولیه ۵۷ اثر جهت شرکت در مرحله داوری انتخاب شد.

اوبا اشاره به حضور گروه های شرکت کننده از استانهای فارس، تهران، اصفهان، خوزستان، کردستان و ایلام و …… در این رویداد گفت: پس از داوری آثار توسط هیات داوران مراسم اختتامیه و اعلام نتایج همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام خواهد شد.

صدری  با اشاره به انتخاب هیات داوران از میان هنرمندان توانمند شیراز، افزود: با حضور نوید جعفری کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر به عنوان دبیر علمی جشنواره، مهران مقدر، رامین شه منش و حسن فلاح زاده به عنوان هیات داوری این دوره جشنواره، بررسی و داوری آثار را بر عهده خواهند داشت.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری شیراز در بیان پیشینه کاری داوران جشنواره  خاطر نشان کرد: مهران مقدر نویسنده و کارگردان که سالهاست در زمینه آثار کودک و‌نوجوان فعالیت می کند در کنار رامین شه منش، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر و سینما با تخصص نمایش های بزرگسال و کودک و‌نوجوان و عروسکی با همراهی حسن فلاح زاده بازیگر، کارگردان و کمدین که در زمینه تئاتر کمدی و سنتی فعالیت شایانی داشته است.

جشنواره ملی تئاتر شهر و شهروند با محوریت شرکت خانواده ها و تولید آثار کوتاه نمایشی به میزبانی شیراز برگزار می شود.

مشارکت خانواده در ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط در خانواده و غنی‌سازی اوقات فراغت، اشاعه هنر تئاتر در میان خانواده‌ها با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی والدین را از اهداف برگزاری این جشنواره  است.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.