اعلام فراخوان جشنواره ملی «عصر ترانه» به میزبانی شیراز

خبرپارسی – معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی تخصصی ترانه، گفت: این جشنواره با عنوان «عصر ترانه» و به میزبانی شیراز برگزار می شود .

فرزاد صدری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «عصر ترانه» شامل در بخش اصلی با موضوع آزاد و بخش ویژه با موضوعات شیراز، گذشت، مهربانی و همسایه‌مداری برگزار می‌شود، افزود: فراخون این جشنواره که برای اولین بار و در سزح ملی برگزار می شود اعلام شده است .

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تاکید کرد: ترانه‌سرایانی مجاز به شرکت در جشنواره هستند و آثارشان داوری می‌شود که در انتشار ترانه های قبلی خود شرایط و قوانین رسمی کشور را در خصوص انتشار آثار رعایت کرده باشند. هر هنرمند می‌تواند به هر بخش جشنواره دو ترانه ارسال کند.

او مسئولیت مالکیت معنوی آثار برگزیده بخش آزاد را بر عهده ارسال کننده دانست وگفت:  مالکیت معنوی ترانه‌های برگزیده بخش ویژه متعلق به شهرداری شیراز خواهد بود.

صدری همچنین فرم، زبان، تصویر پردازی، خلاقیت، تکنیک، شناخت و رعایت موسیقی شعر، تازگی مضمون و تناسب آن با فرم و محتوای ترانه» از  شاخص‌های اصلی داوری عنوان کرد .

این مسوول فرهنگی در پایان عوامل برگزاری این جشنواره را بدین شرح معرفی کرد؛ مریم ذاکری از ترانه‌سرایان شناخته شده شیراز  دبیر علمی، محمد شاهدی معاون اجرایی و هادی ورشویی مشاور هنری این جشنواره هستند. داوران نهایی جشنواره حمیدرضا لطف‌اللهی (رییس واحد موسیقی صدا و سیمای فارس)، علی تفرشی (عضو شورای موسیقی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، افشین سیاهپوش (ترانه سرا و خواننده)، مهرداد نصرتی (آهنگساز، خواننده، تهیه کننده و مدیر تولید آثار موسیقی)، حسین توکلی (خواننده صدا و سیما و آهنگساز)، پیمان رسولی (ترانه سرا، آهنگساز و خواننده) و حسن دهقان (شاعر و دبیر انجمن اهل قلم استان فارس) خواهند بود.

ترانه‌سرایان تا ۳۰بهمن ۹۹ مهلت دارند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی honaresamrad@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه شیراز ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۹۰۳۹۲۵۰۰ تماس گرفته یا برای دریافت فرم فراخوان به تارنمای www.asretaranefestival.ir مراجعه کنند.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.