اعلام برنامه های هفته خبرنگار توسط مدیر کل ارشاد

خبرپارسی – مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه های هفته خبرنگار را در استان فارس تشریح کرد .

صابر سهرابی بعد از ظهر چهارشنبه ۱۰ مرداد و در آستانه آغاز ویژه برنامه های هفته گرامیداشت خبرنگار، گفت: سومین سالی است که به جای روز خبرنگار هفته خبرنگار در فارس برگزار می شود تا مدیران استان جایگاه فاخر خبرنگاران را بیشتر درک کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت روز خبرنگار در سه محور آموزش، شهروند محوری و تکریم خبرنگاران برگزار می شود، اعلام کرد: از شنبه ١٣ مرداد که آغازین روز این برنامه هاست، تجدید میثاق خبرنگاران با شهدای رسانه بر مزار شهید پیمان بزرگ زاده از ساعت ٩ به یاد شهید محمود صارمی، به همراه مسئولان استان حضور به هم خواهیم رساند.

وی افزود: در ادامه، روز یادشده، آیین ادای احترام به آقایان ادریسی و بهمن پگاه راد، خبرنگاران پیشکسوت برگزار می شود که طی آن دیداری با این بزرگان اصحاب رسانه فارس در منزل صاحبان قلم در ساعت ١١ خواهیم داشت.

سهرابی از برنامه روز دوم گرامیداشت خبرنگار نام برد و افزود: در این روز، آغاز تبلیغات محیطی با همکاری کانون های تبلیغاتی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز انجام می پذیرد که در شهرستان ها با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی این تبلیغات انجام خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه روز یکشنبه ١۴ مردادماه افتتاح نمایشگاه عکس های خبری در نگارخانه تار و پود با عنوان «شات های شورانگیز» برگزار می شود، ادامه داد: صبح دوشنبه ١۵ مرداد جاری، ساعت ٩ با همکاری اداره کل ورزش و جوانان فارس، نشست هم اندیشی و سمینار ورزشی نویسان با حضور پژمان راهبر، سردبیر سایت خبری «ورزش ٣» برگزار می شود، این در حالیست که روز سه شنبه از ساعت ١٧ تا ١٩ دیدار با بیماران خاص و عیادت از سالمندان با محوریت تولید محتوای خبری از مشکلات این قشر را داریم.

به گفته سهرابی شامگاه سه ‌شنبه ١۶ مرداد از ساعت ٢١ تا ٢٣ کنسرت اختصاصی گروه «آوای موج» از بوشهر برای اهالی رسانه به تعداد هزار نفر یک شب شاد را برای خبرنگاران در کنار خانواده به همراه خواهد داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس از برپایی کارگاه آموزشی خبرنویسی خلاق و مصاحبه پیشرفته در روز چهارشنبه ١٧ مرداد ماه همزمان با یادروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان ها خبر داد و افزود: این کارگاه ها در شهرهای فسا و خرم بید با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار خواهد شد که هژیر فتحی و حسن دهقان به تدریس این مباحث می پردازند.

این در حالیست که به گفته سهرابی روز یادشده جشن روز خبرنگار در باغ جهان نما با همکاری شهرداری شیراز از ساعت ٨ شب آغاز می شود که در تلاشیم معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین حضور داشته باشد.

وی همچنین از برگزاری ٢ برنامه خاص بدین مناسبت خبر داد و گفت: در جشن روز خبرنگار که چهارشنبه ١٧ مرداد جاری برگزار می شود؛ آثار احمد رضا سهرابی، هنرمند کاریکاتوریست و روزنامه نگار استان در قالب یک کتاب با عنوان «انگار نه انگار» رونمایی می شود.

سهرابی همچنین از رونمایی کتابی با عنوان «یک خبر خوب برای روابط عمومی ها» که نگارشی از حسن دهقان است در این مراسم خبر داد و یادآور شد: در ادامه نیز روز پنجشنبه ١٨ مردادماه میزبان افتتاح نمایشگاه گروهی عکس «شات های شور انگیز» در ایستگاه های مترو در ساعت ١٠ صبح با همکاری قطار شهری و ایستگاه نمازی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: بخش پایانی برنامه های هفته خبرنگار روز جمعه ١٩ مردادماه ساعت ٢٠ برگزار می شود که اهالی رسانه به دیدار از برنامه نور و صدا با همکاری میراث فرهنگی در تخت جمشید می روند.

وی به برخی برنامه های تدوین شده توسط انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس بدین مناسبت هم اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه عکس اجتماعی و ورزشی، برپایی جشن گرامیداشت خبرنگار و عکاس خبری، برپایی غرفه هایی برای ارتباط مردم با خبرنگاران، رونمایی و اعطای کارت اعضای انجمن، انتخاب بهترین شهروند خبرنگار، تجلیل از اعضای انجمن و…. از جمله این برنامه هاست.

این در حالیست که به گفته سهرابی از شنبه ١٣ مرداد تا پایان برنامه ها بازدید از تمامی اماکن تاریخی برای خبرنگاران رایگان است و برخی سینماها به طور رایگان در اختیار اهالی رسانه قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.