اعتراض تند یک کاندیدا به ردصلاحیت در انتخابات هیات فوتبال فارس / پدرخوانده و ماجرای دیگی برای آنها نمی جوشد!

خبر پارسی – کاندیدای رد صلاحیت شده هیات فوتبال فارس اعتراض خود نسبت به رد صلاحیت را اعلام کرد. حیدر علی کامیاب معاون اسبق اداره کل ورزش و جوانان فارس و مدیر عامل پیشین باشگاه برق شیراز طی نامه ای که یک نسخه از آن را در اختیار خبر پارسی قرار داده خطاب به دبیر هیات فوتبال فارس آورده است:

باسمه تعالی

دبیر محترم هیات فوتبال استان فارس

 با سلام و احترام اینجانب حیدر علی کامیاب کلانتری مراتب اعتراض خود نسبت به تصمیم هیات سه نفره تایید صلاحیت کاندیداهای هیات فوتبال فارس را بشرح ذیل اعلام و تقاضای اصلاح آن تصمیم را دارم:

۱-در اساسنامه هیات های فوتبال مولفه های کاندیداتوری ریاست هیات فوتبال به وضوح اعلام گردیده است.اینجانب همه شرایط را دارا هستم .سو پیشینه کیفری افراد و محرومیت از حقوق اجتماعی در زمره مواردی است که در سجل کیفری افراد قید می شود. اعلام اینکه «چون اساسنامه فدراسیون به تایید هیات دولت رسیده، ارکان قضایی فدراسیون در زمره نهادهای قضایی ذیصلاح محسوب می گردند» از آن دست استدلال هایی است که در هیچ مرجع قضایی مورد تایید قرار نمی گیرد! مرجع قانونگذاری در کشور ما مجلس است و هیات دولت به عنوان قوه مجریه صرفا” وظیفه اجرایی دارد. فلذا مرجع دانستن اساسنامه و ارکان قضایی فدراسیون، در تضاد آشکار با اصل عدم تداخل وظایف قوای سه گانه است.مرجع دانستن ارکان قضایی فدراسیون باید به تایید مجلس برسد نه هیات دولت!سجل کیفری افراد هم حاوی همه احوالات شخصی و سوابق آنهاست.

۲-در اساسنامه هیات های فوتبال به صراحت آمده که هیات سه نفره ای که ترکیب آن در همان اساسنامه تعیین گردیده صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار می دهد.استعلام از فدراسیون فوتبال درباره من، از آن دست رفتارهایی است که جای تعجب دارد.در آخرین نامه فدراسیون هم همین موضوع مورد تاکید قرار گرفته است که نیازی به استعلام نبوده و نیست.اینجانب تمام شرایط کاندیداتوری ریاست هیات فوتبال را دارا بوده و هستم. روال قانونی وفق اساسنامه اینگونه حکم می کند که هیات سه نفره ، صلاحیت اینجانب را تایید و اسامی نفرات نهایی را به فدراسیون معرفی کند. چنانچه اینجانب مشکلی در فدراسیون داشته باشم که بر اساس مقررات مانع از حضورم گردد آنها می توانستند با ارائه ادله مکفی اینجانب را رد صلاحیت نمایند. اینجا اما هیات محترم سه نفره سرنا را از سر گشادش دمیده و ابتدا استعلام از فدراسیون را انجام داده است.لطفا” مشخص فرمایید استعلام از فدراسیون در کدام بند از اساسنامه آمده است که این استعلام را انجام داده اند؟

۳-به عنوان فردی که داوطلب خدمت به فوتبال شهرو استانم هستم پا به عرصه انتخابات گذاشتم.آنچه اما حالا رخ داده حکایت از برخوردهای شخصی با اینجانب داشته که شائبه مهندسی انتخابات را به دنبال دارد و امیدوارم مدیرکل ورزش استان این بار اجازه ندهد آنهایی که در انتخابات قبلی، حیثیت استان را در گرو منافع شخصی خود نهاده و کاری کردند کارستان که تا سالها در خاطر اهالی فوتبال می ماند باز هم معرکه تازه ای برپا کنند. نباید اجازه داد آنها که بازهم آستین همت بالا زده اند تا در نقش «پدرخوانده» ظاهر شوند ،آبروی فارس و افراد را به حراج بگذارند.جهت اطلاع اعلام می نمایم از باب اعاده حیثیت در دیوان عدالت اداری طرح شکایت نموده ام که تصویر رسید پرونده منضم است و امیدوارم تصمیم گیرندگان امروزی با بررسی ابعاد حقوقی موضوع که به گواه همه کارشناسان حقوقی ، حق را به اینجانب داده اند به این موضوع بیاندیشند که لغو انتخابات و پیشگیری از آن به سبب رای دیوان عدالت اداری تا چه اندازه می تواند بازتاب مفی رسانه ای داشته باشد و باردیگر فارس را به صورت منفی در سر تیتر اخبار قرار دهد.آنهایی که منافع شخصی خود را می بینند و شاید بی آبرو کردن ورزش فارس هم باب میل آنها باشد تا ثابت کنند ضرب المثل« دیگی که برای من نجوشد….» مصداق عینی دارد.

۴-درپایان امیدوارم با بازنگری در تصمیم هات سه نفره مانع از تضییع حقوق اینجانب گردند.  لازم به ذکر است آن کمیته موظف است دلیل رد صلاحیت اینجانب را کتبا به حقیر اعلام نماید.

 

با سپاس و احترام

حیدرعلی کامیاب

 گیرندگان رونوشت:

 

مدیرکل ورزش وجوانان استان فارس جهت ااستحضار و تصمیم مقتضی.

 

جناب آقای دکتر امیر رضا خادم معاون حقوقی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان جهت استحضار.

 

مجمع نمایندگان فارس در مجلس شوری اسلامی جهت استحضار. 

 

سردبیران محترم رسانه ها جهت استحضارو انتشار.

 سازمان بازرسی استان فارس جهت استحضار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.