اضافه شدن ۱۱۴ تخت جدید به حوزه سلامت در سفر وزیر بهداشت به فارس

خبر÷ارسی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بهره برداری ۱۱۴ تخت بیمارستانی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دستاورد مهم سفر دو روزه وزیر بهداشت به استان فارس یاد کرد و گفت: هم‌اینک تعداد تخت‌های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه، به هشت هزار و و ۱۶۲تخت رسیده است.

 به گزارش «وب دا» در شیراز، دکتر «علی بهادر» با بیان موقعیت بهداشتی و درمانی استان فارس و شیراز، این استان را قطب خدمات بهداشتی، درمانی در مناطق جنوب و حتی مرکزی کشور معرفی کرد که در امر دستیابی به این نوع خدمات فوق تخصصی سرآمد دانست و افزود: امروزه با حمایت نیک اندیشان عرصه سلامت و مسوولان استانی، مفتخریم سالانه بین سه تا چهار درصد، آمار تخت های بیمارستانی این دانشگاه را افزایش دهیم.

این مقام مسوول افزود: هم‌اینک به ازای هر هزار نفر، یک و ۹دهم تخت بیمارستانی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دارد و این در حالی است که مقدار این شاخص در کشور یک و ۶ دهم است و در این زمینه از وضعیت کنونی کشوری در جایگاه بالاتری قرار گرفته ایم.

دکتر «بهادر» ادامه داد: بر اساس آمارها در زمینه تخت‌های ویژه بیمارستانی نیز در پنج سال گذشته به طور متوسط سالانه هفت و چهار دهم درصد تخت در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزوده شده است که امیدواریم با حمایت بیشتر نیکوکاران سلامت بتوانیم این تعداد تخت را بر اساس نیاز جامعه افزایش دهیم.

او هزینه راه اندازی هر تخت بیمارستانی را حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بنابراین توسعه تخت‌های بیمارستانی جدید با همیاری و مشارکت نیکوکاران، محقق می شود که این امر در استان فارس، در حال انجام است و نیک اندیشان عرصه سلامت فارس توانسته‌اند ۶۰۰ تخت بیمارستانی را تاکنون در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی کنند.

دکتر بهادر ادامه داد:هم اینک دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی به همت نیکوکاران سلامت فارس در دست اقدام است که تلاش داریم درآینده نزدیک تعدادی از آنها را به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مجموع هشت هزار و ۱۶۲ تخت درمانی بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک هزار و ۵۴ تخت مربوط به بیمارستان های خصوصی و ۶۱۱ تخت مربوط به بیمارستان‌های سایر نهاد و ارگان‌های دولتی و ۵۹۳ تخت نیز مربوط به بیمارستان های خیریه است.

دکتر «بهادر» اضافه کرد: تاکنون دولت در حوزه سلامت گام‌های مؤثری برداشته که مهم‌ترین آن کاهش هزینه‌های مردم در امر سلامت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.