اسکندر پور در آئین تودیع و معارفه جمعی از مدیران و معاونین شهرداری شیراز:تغییر یک ارزش است/شهرداری شیراز ۲۵۲ میلیارد تومان به ۲۴۶۰ پیمانکار بدهکار است

خبر پارسی – شهردار شیراز در آئین تودیع و معارفه جمعی از مدیران و معاونین این نهاد تغییر را یک نیاز برای ایجاد فضای شور و نشاط در سازمان دانست و گفت: تغییر یک ارزش است و باعث می شود نگاه نو به یک سازمان وارد شود و در کنار تلاش گذشته ای که صورت گرفته باعث می شود کار بیش از گذشته و بهتر از گذشته به سامان برسد.


مهندس حیدراسکندر تغییر در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف را به نفع مردم دانست و گفت :تکرار نمایندگان شورا و مجلس شورای اسلامی در دو یا سه دوره در دراز مدت ،به نفع مردم نیست، چرا که نفس تغییر شفافیت را به دنبال دارد، نوگرایی را تزریق می کند و باعث ایجاد انگیزه در مدیران جدید برای ایجاد کارهای بزرگتر می شود.
وی با بیان اینکه چرخش در سیستم به نفع مردم است گفت: اگر همکاران مجموعه شهرداری به من کمک کنند سقف حضور من در این مجموعه بیشتر از چهار سال نخواهد شد و معتقدم بعد از چهار سال نیاز است یک نگاه جدید و یک انرژی جدید به مجموعه وارد شود.
شهردار شیراز از خدمات مدیرانی که تغییر کردند قدردانی کرد و گفت: از این دوستان خواهش می کنم در مجموعه شهرداری در کنار ما حضور داشته باشند و ما را همراهی کنند.
وی از خدمات شهردار سابق و مدیران او تشکر کرد و در عین حال افزود: وقتی تغییر انجام می دهیم انتظارات جدی داریم لذا از مدیران جدید مجموعه شهرداری می خواهم که با عملکرد خود حس خوبی را به مردم منتقل کنند.
وی حوزه معماری و شهرسازی شهرداری شیراز را نیازمند یک روح و انرژی جدید و فضای پاسخگویی جدید دانست و گفت : به هیچ عنوان نمی پذیرم و قانع نمی شوم که مردم برای دریافت یک ساختمان چهار یا پنج طبقه، بیش از هفت ماه در شهرداری گرفتار شوند .این موضوع با هیچ منطق مدیریتی پذیرفته شدنی نیست.لذا از مهندس فرج زاده معاون جدید این حوزه خواستم برنامه جدیدی را برای پاسخگویی به مردم داشته باشد.
وی تاکید کرد برای من به عنوان شهردار پذیرفتنی نیست که کار مردم در منطقه به سامان نرسد و بیاید در حوزه معاونت شهر سازی تصمیم گیری شود.اگر معاون شهرسازی ما در منطقه دانش و یا توان این کار را نداشت نیرو را عوض می کنیم .
وی از پاسخگویی قریب الوقوع به مردم در حوزه شهرسازی مناطق شهرداری خبر داد و گفت :در یک ماه آینده شهرداران مناطق ما در حوزه شهرسازی پاسخگو خواهند بود.
شهردار شیراز تغییر در حوزه معاونت خدمات شهری را نیز سخت اما شیرین توصیف کرد و گفت: دوران دفاع مقدس را در حالی سپری کردیم که کشور در موقعیت سختی قرار داشت و در جنوب و جنوب غربی کشور دشمن حمله ای را آغاز کرد و جوانان این کشور و حتا نوجوانان این کشور با دست خالی اما با اراده ای قوی دفاع را شروع کردند و با انگیزه ای قوی کاری کردند کارستان و یک سانتیمتر از خاک میهن را به دشمن واگذار نکردند.
وی این دفاع غرور آمیز را مرهون فداکاری شهدا و جانبازان و ایثار گران و آزادگان دانست و گفت: بنده معتقدم در شرایطی که باز هم نیاز به ایثار گری داریم ، ایثار گران را بایستی پاس بداریم، لذا دوست و برادر عزیزم جناب آقای حسن پور که از جانبازان دفاع مقدس هستند را به عنوان معاون خدمات شهری منصوب کردم چرا که از ایشان شناخت دارم.همینجا باید بگویم یک بار در زندگی به مدیر دیگری غبطه خوردم و آن یک بار به آقای حسن پور بودوقتی که در سال ۸۳ به عنوان فرماندار شیراز بازدیدی از دشت کربال داشتم ،آنجا با مردمی روبرو شدم که از سر صدق و از سر عشق به بخشدار وفادارند و به او عمیق احترام می گذارند و آنجا بود که غبطه خوردم چرا من چنبن موقعیت مدیریتی ندادند و چرا مردم نسبت به من این احترام و علاقه را ندارند.معلوم بود جناب حسن پور آنجا با دست خالی و وفادارانه به مردم خدمت کرده است لذا امروز از حسن پور خواهش کردم در جایی حضور پیدا کنند که قرار است موفقیت های آن حوزه را تداوم ببخشد و بلکه موفق تر باشد.بنابراین حسن پور را با این اعتقاد راسخ انتخاب کردم امیدوارم که روزهای درخشانی را در حوزه خدمات شهری برای شهرداری شیراز رقم بزند.
شهردار شیراز انتخاب دکتر ابراهیمی برای معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی را انتخابی سخت برای او دانست و گفت: سخت ترین کار را در مدیریت جدید شهرداری شیراز دکتر ابراهیمی دارد چرا که من به عنوان شهردار منتخب شورا قرار است مردم را تکریم کنیم .قرار است به مردم احترام بگداریم و قرار است کرامت نفس مردم را حفظ کنیم و منزلت اجتماعی مردم را در شهرداری حفظ کنیم و این کار را مدیران و پرسنل شهرداری قرار است انجام دهند.پرسنل شهرداری بایستی منزلت اجتماعی آنها حفظ شده باشد تا بتوانتد به مردم احترام بگذارند.یعنی ما باید بتوانیم با روش های متفاوت،ابزارهای مدیریتی را با رفع تبعیض و رعایت عدالت حسی را در پرسنل ایجاد کنیم که از سر شوق به مردم خدمت کنند،این حس را مجموعه معاونت برنامه ریزی و نیروی انسانی باید بتوانند ایجاد کنند.این یک واقعیت است.
وی انتخاب خانم کاظمی را به عنوان مدیر کل سرمایه انسانی را یک پیام به بانوان شاغل در شهرداری شیراز دانست و گفت:ظرفیت و فرصت حضور بانوان در مجموعه شهرداری فراهم است .
شهردار شیراز رضایت پرسنل شهرداری را انگیزه ای برای کار بیشتر برای مردم دانست و گفت :همین جا خطاب به همکاران خودم می گوبم دنبال اینکه بنده را راضی کنید نباشید دنبال رضایت پرسنل و در نتیجه رضایت مردم باشید.برای اینکه من را در یک جلسه راضی نگه دارید گزارش های عجیب و غریب ندهید ، و نگاه نقادانه به مجموعه شهرداری داشته باشید چرا که این کار به ما فرصت می دهد تا در لحظه کارهای خود را بازبینی کنیم.
مهندس اسکندر پور انتخاب حسین آرگیو را به عنوان معاونت فنی و عمرانی بر اساس شناخت خود از ایشان طی یکی دو دهه گذشته دانست و با اشاره به سوابق مدیریتی او گفت: از ایشان تقاضا دارم کارهای عمرانی را سیستماتیک دنبال کند چرا که شهرداری پروژه های عدیده ای را دنبال کرده است که خیلی از آنها در سرعت انجام کار دچار آسیب شده و ما مجبور شدیم پرداخت های بیشتری را داشته باشیم و مجبور شدیم برای اینکه وام را تمدید کنیم سود اضافه تر بدهیم و عملا پروژه ای که باید با متری یک تومان تمام شود با یک ۱/۶ تمام شده لذا حق نداریم به این سادگی اموال مردم و پول مردم را به این شکل هزینه کنیم .
شهردار شیراز تاکبد کرد:با برنامه ریزی دقیق و طراحی زمانبندی پروژه و تخصیص به موقع، پروژه ها را پیگیری می کنیم و آنها را سرفرصت به انجام می رسانیم .
وی از بدهکاری کلان شهرداری شیراز به پیمانکاران زیادی خبر داد و گفت : ما در شرایط فعلی ۲۵۲ میلیارد تومان به ۲۴۶۰ پیمانکار بدهکاریم که اصلا پذیرفته نیست و با تمام احترام به تصمیم گیرندگان قبلی باید بگویم این روش غلط است.چرا ما باید به ۲۴۶۰ پیمانکار بدهکار باشیم به ویژه اینکه ۱۴۱۶ نفر از این بدهکاران از مبالغ بسیار کم تا نهایت ۵۰ میلیون تومان طلب دارند! لذا این شیوه مدیریتی شیوه غلطی است چرا که سازمان ها و مناطق هرکدام دارند با ترک تشریفات و روش های نامشخص کار خودشان را می کنند و پیمانکار انتخاب می کنند که مثلا می خواهند یک کاری انجام دهند.من این روش را قبول ندارم و باید اصلاح شود.
شهردار شیراز در ادامه گفت : در همه سازمان های بزرگی که پروژه های عمرانی انجام می دهند، صلاحیت معین می کنند که مثلا در حوزه معماری این پنجاه شرکت صلاحیت دارند، در حوزه سازه و با فضای سبز این و با آن شرکت صلاحیت دارند اینکه هرکسی آمد پروژه به او واگذار کنیم معقول نیست .توانایی لازم را ندارند.گاهی احساس می شود فقط خواسته ایم پروژه ای تمام شود اینکه چگونه و با چه کیفیتی تمام شود باید مهم باشد.
تمامی پروژه هایی که در شهرداری انجام می شود باید زیر نظر حوزه معاونت عمرانی با دقت لازم و حساسیت لازم پیگیری شود.
شهردار شیراز در رابطه با مدیرکل جدید املاک و مستغلات جدید این سازمان نیز گفت : این حوزه نیز نیاز به تغییر داشت چرا که من دنبال این بودم که املاک را به صورت جدی سروسامان دهیم.در حوزه املاک یک مشکل جدی در شهرداری داریم .مشکل جدی این است که ما هنوز برخی از املاک خودمان را نمی دانیم کجاست یعنی هنوز شناسایی دقیق نکردیم به همین دلیل کسانی پیدا می شوند که با زدو بند می روند و در ملک شهرداری تقاضای صدور پروانه یا فروش مال غیر می کنند! ما در گام اول یک استعلام از ثبت می کنیم تا کلیه املاکی که در طول زمان تا الآن به نام شهرداری است اعلام کنند.
وی در پایان از غلامعباس کاظمی مدیر کل جدید املاک و مستغلات شهرداری خواست تا خام فروشی نکند بلکه سعی کند با دارایی هایی که شهرداری دارد ارزش افزوده ایجاد کند .

یاد آور می شود:مهندس اسکندرپور، شهردار شیراز در احکامی جداگانه آرش فرج زاده را به سمت «معاون شهرسازی و معماری»، ابوالقاسم ابراهیمی را به سمت «معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی»، حسین آرگیو را به سمت «معاون فنی و عمرانی»، محمدرضا حسن پور را به سمت «معاون خدمات شهری» و «غلامعباس کاظمی» را به سمت مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری منصوب کرد.

 آرش فرج زاده پیش تر، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بوده و در سوابق خود سمت هایی نظیر شهردار مناطق یک و دو را نیز دارا می باشد که با حکم شهردار شیراز به سمت معاون «شهرسازی و معماری» منصوب شد.

حکم معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز نیز از سوی مهندس اسکندرپور به محمدرضا حسن پور ابلاغ شد. محمدرضا حسن پور ایثارگر و بسیجی جانباز، کارشناس ارشد حقوق می باشد و بخشدار اسبق زرقان بوده است.

ابوالقاسم ابراهیمی نیز که از طرف مهندس اسکندرپور به سمت «معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی» منصوب شده دارای مدرک دکترای مدیریت و عضو هیأت علمی و دانشیار دانشگاه شیراز است و سوابق علمی و پژوهشی بسیاری را در کارنامه خود دارد.

حسین آرگیو نیز که هم اکنون با حکم شهردار شیراز به سمت «معاون فنی و عمرانی» منصوب شده است، پیش از این فرماندار خرامه بوده و در سمت هایی نظیر معاون عمرانی اداره کل امور روستایی و شوراهای استان فارس، دبیر شورای ترافیک استان فارس و …. خدمت کرده است.
غلامعباس کاظمی نیز از کارکنان حوزه سرمایه گذاری شهرداری شیراز است که طی حکمی از سوی شهردار، به سمت مدیرکل املاک و مستغلات منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.