استقبال پزشکان فارس از سیستم ارجاع الکترونیک

خبرپارسی- در یکصد و دومین نشست شورای سیاستگذاری تحول در نظام بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن بررسی اولویت های سلامت فارس، اهمیت آگاهی کامل پزشکان از اطلاعات سلامت جمعیت تحت پوشش خود، مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش “وب دا” در شیراز، این نشست با محوریت دو موضوع بررسی شاخص های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، با حضور دکتر “علی بهادر” رییس دانشگاه، دکتر “عبدالرسول همتی” معاون بهداشت دانشگاه، دکتر “سیروس وجدانیان” معاون اجرایی معاونت بهداشتی، دکتر “محمدرضا ذاکری” معاون فنی معاونت بهداشتی و مسوولان واحدهای ستادی معاونت بهداشتی، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
تاکید رئیس دانشگاه بر اهمیت ارتباط پزشک با جمعیت تحت پوشش
دکتر “بهادر” رییس دانشگاه در این نشست بر جدیت در برنامه ریزی آموزش مجدد پزشکان روستایی در خصوص سامانه “سیب” و اهمیت ارتباط پزشک با جمعیت تحت پوشش، تاکید کرد.
پیگیری مسوولان معاونت بهداشتی در خصوص بهبود فرآیند ورود اطلاعات به سامانه “سیب” دیگر دستور رئیس دانشگاه در جمع اعضای شورای سیاستگذاری تحول در نظام بهداشت دانشگاه بود.
دکتر “عبدالرسول همتی”، معاون بهداشت دانشگاه نیز ضمن اعلام پیشتازی دانشگاه در ثبت خدمات در سامانه کشوری “سیب” در کشور از ابتدای راه اندازی سامانه تاکنون، گفت: ثبت حدود ۴۵ میلیون ارجاع لکترونیک، نشان‌دهنده افزایش گرایش پزشکان به تغییر روند ارجاع از سیستم کاغذی به الکترونیک است.
رضایتمندی بیش از ۹۳درصدی مردم فارس از نحوه ارائه خدمات سلامت
او با اعلام نظرسنجی از بیش از ۹۹۲ هزار گیرنده خدمت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: ۹۳ و ۸ دهم درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، از خدمات دریافتی رضایت داشته اند.
معاون بهداشت دانشگاه، در ادامه با اشاره به شرایط اجرای بسته های خدمتی طرح تحول نظام بهداشت در اقلید و تقدیر از تلاش های صورت گرفته، خواستار تلاش بیشتر مدیران این شبکه در افزایش شاخص مراقبت گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان تا رسیدن به میانگین دانشگاه شد.
دکتر همتی ثبت بیماران مبتلا به پرفشاری خون در اقلید را نیز بالاتر از میانگین دانشگاه اعلام کرد و بهبود فرآیند شناسایی و ثبت بیماران مبتلا به دیابت در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد.
معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با بررسی دیگر شاخص های بهداشت در اقلید، گفت: درصد خانوارهای دارای سفیر سلامت آموزش دیده، درصد سازمان‌های دولتی و غیردولتی، مدارس تحت پوشش خودمراقبتی سازمانی و درصد شوراهای اسلامی شهر و روستا که برنامه عملیاتی خودمراقبتی اجتماعی را برای جامعه تحت پوشش خود تدوین کرده اند، در شهرستان اقلید بالاتر از میانگین استانی است که امید است استفاده از این توانمندی، ارتقای سلامت مردم شهرستان را در آینده به همراه داشته باشد.
در ادامه دکتر “رکسانا خاکی” پزشک خانواده شهر شیراز، گزارشی از اطلاعات جمعیت تحت پوشش خود و میزان ورود اطلاعات در سامانه الکترونیکی “سیب” ارائه داد که به دلیل عملکرد مطلوب در اجرای طرح پزشک خانواده و ورود صحیح و کامل اطلاعات جمعیت تحت پوشش به سامانه “سیب”، مورد تقدیر رئیس دانشگاه قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.