استقبال ستاد عارف از «تلاش های هاشمی و خاتمی» برای اجماع

سید حسن رسولی قائم مقام ستاد و سخنگوی دکتر عارف گفت: دکتر عارف که با پایگاه اصلاح طلبی به فعالیت های سیاسی انتخاباتی مشغول است از سوی مقام معظم رهبری نیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

وی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «انتخاب»، با بیان اینکه «دکتر عارف که سیاست ورزی صادقانه و اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار داده»، افزود: ایشان از مدتها پیش اعلام کرده بود که در صورت حضور هر کدام از آقایان خاتمی، هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری با آنان رقابت نمی کند و به نفع آن ها کناره گیری خواهد کرد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی عارف تصریح کرد: آقای عارف در صورت عدم ایفای نقش این اقایان به قصد جلوگیری از تکرار تجارب تلخ انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ و ۸۸ که به دلیل تنوع کاندیداهای اصلاح طلب توفیقی حاصل نشد، به تحقق اجماع بین کاندیداهای بالقوه ی همفکران خود پایبند خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه اجماع سازی توسط خاتمی پیش از ثبت نام انتخابات گفت: قبل از ثبت نام و بررسی صلاحیت ها، زمانیکه با محوبت آقای خاتمی کارگروه ویژه اجماع سازی تشکیل گردید، دکتر عارف اولین نامزدی بود که با معرفی نمایندگان تام الاخیار خود به آقای خاتمی از ایده و فرایند تعریف شده توسط ایشان استقبال کرد.

رسولی با بیان اینکه «عارف گزینه نهایی این کارگروه بود»، ادامه داد: البته متاسفانه بدلایلی نتیجه ی آن اعلام نشد ، چنانچه ثمره تلاش های صورت گرفته در آن مقطع ، به مردم اعلام می شد مفید فایده بود.

وی، عارف را «در آرایش سیاسی انتخابات ۹۲، تنها کاندیدای اصلاح طلب دانست» و گفت: آقای دکتر روحانی به صورت مستقل و بنا به گفته خودشان با گفتمان اعتدال گرایانه فعالیت می کنند. بین این دو بخش ، نزدیکی و همپوشانی مشهود است. و هر دو طرف، خواهان ایجاد امید و تحول در شرایط عمومی کشور هستند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی عارف، واقعه ی عدم احراز صلاحیت هاشمی را تاسفبار خوانده و اضافه کرد: پپس از این اتفاق، موج گسترده ی ناشی از اقدام به جا و تاریخی آقایان خاتمی و هاشمی یکباره فروکش کرد.

وی در عین حال می گوید: این خواسته و مطالبه در میان افکار عمومی چه در سطح مردم کوچه بازار که در مقابل گرانی ها و تورم بی تاب هستند. و چه در سطح نخبگان سیاسی شکل گرفته که در فرصت اندک باقی مانده تا ۲۴ خرداد، ضمن پرهیز از واگرایی، هماهنگ با هم رفتار نمایند.

رسولی می افزاید: در تداوم خط و مشی اصولی دکتر عارف، این بار نیز از تلاش های مجدد رهبری اصلاحات (آقای خاتمی) که بنا دارند با پشیبانی آقای هاشمی، به این خواسته ی عمومی جامه ی عمل بپوشاند ، استقبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.