استقبال اتاق بازرگانی فارس از برنامه های شهرداری شیرازبرای رونق گردشگری

خبرپارسی – عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه از علاقه مندی شهرداری شیراز برای تعامل با بخش خصوصی برای رونق گردشگری استقبال می کنیم گفت: برنامه های گردشگری شهرداری شیراز باید باهدف ایجاد شهر زیبا، زیرساخت مناسب برای جذب توریست و گردشگر و کسب درآمد دنبال شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، سهراب شرفی در کمیسیون گردشگری این اتاق که با حضور اعضای آن در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: در بحث تعامل بخش خصوصی و شهرداری باید ساز و کاری تعریف شود که شهرداری شیراز باید به دنبال زیباسازی شهری و ایجاد زیرساخت مناسب و در خور شان شهر شیراز و نه تنها پول و عوارض گرفتن باشد و فعالیت های سرمایه گذاران نیز با رویکرد کسب درآمد در قالب چارچوب های تعریف شده انجام شود.

وی افزود: اگر ساز و کار و نگاه تعریف شده دو سویه در شهرداری حاکم شود که هر یک از بخش ها به اهداف خود برسند، تمایل بخش خصوصی نیز به همکاری و مشارکت در پروژه های گردشگری شهرداری شیراز افزایش می یابد.

شرفی با بیان اینکه تعریف پروژه های گردشگری در حوزه شهرداری برای بخش خصوصی باید توجیح اقتصادی داشته باشد اظهارداشت: اهداف و منافع شهرداری در قالب اجرا و تکمیل زیرساختهای شهری و همچنین زیباسازی شهر شیراز است که این مهم با جذب و حمایت از منافع سرمایه گذار امکان پذیر خواهد بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با استقبال از اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای افزایش تعامل با بخش خصوصی در حوزه گردشگری شهر شیراز اضافه کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس و شهردار شیراز باید در کنارهم قرار گرفته و با هم افزایی بتوانند ایجاد کننده تحرک در حوزه های زیربنایی و زیرساختی گردشگری شوند.

وی ادامه داد: یکی از زمینه های حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری شیراز بحث مبلمان شهری و ناوگان اتوبوس های شهری است که شهرداری شیراز باید در راستای کاهش بروکراسی های موجود اقدامات ویژه ای در نظر گیرد.

شرفی عنوان داشت: اعتقاد داریم برای تحول و بهره بری بیشتر از مزیت گردشگری استان فارس و شهر شیراز همه بخش ها باید همت کنند و زمینه ایجاد سرمایه گذاری فراهم شود که اگر در این زمینه هر بخش نقش خود را به خوبی ایفا کند می توانیم شاهد ثروت آفرینی از راه گردشگری برای استان باشیم.

در این جلسه سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز با انتقاد از تعدد نهادها گردشگری در سطح استان و سیاستگذاری ها در این حوزه گفت: لزوم تمرکز جهت تصمیم گیری های حیطه گردشگری در مرجع قانونی از نیاز استان است که امیداوریم با توجه به مذاکرات صورت گرفته این مهم که درخواست موکد کمیسیون گردشگری اتاق نیز هست محقق شود.

وی، همچنین بر تسهیل قوانین و رفع موانع جهت سرمایه گذاری طرح های گردشگری بالاخص در زمینه اخذ مجوزها و استعلامها تاکید کرد.

محسن نژاد با تاکید بر فرهنگ سازی و آموزش بالاخص در حوزه حمل و نقل شهری اعلام کرد: در زمینه برگزاری رویدادها این موضوع از سازمان میراث فرهنگی برون سپاری شده و بر عهده شهرداری قرار گیرد.

احمدرضا نقیب زاده نائب رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه، پیرو موضوع لزوم اجرای قانون توسط شهرداری شیراز در خصوص نحوه محاسبه عوارض سفره خانه های سنتی با تعرفه صنعتی بر اساس قانون توسعه صنعت گردشگری مطرح کرد.

وی گفت: این قانون مصوب شورای سوم شهر شیراز در سال ۹۲است که بر اساس آن احداث تمام پروژههای گردشگری از پرداخت عوارض معاف شدند اما اخیرا با تغییر عنواین مختلف توسط شهرداری این موضوع دچار ابهام شده است.

علی نیری مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به گزارش عملکرد و ارائه برنامه پنج ساله مدیریت گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.