استاندار فارس: هنجارشکنان کازرون را از مردم جدا می دانیم

خبرپارسی – استاندار فارس: افرادی که هنجارشکنی می‌کنند را از مردم کازرون جدا می‌دانیم، اینها مخالفان و معاندان و سلطنت طلبانی هستند که خواست دیگری دارند و به شورای تامین هم اعلام کردیم که دیگر نیازی به مدارا نیست

اسماعیل تبادار، پیش از ظهر جمعه، ۲۸ اردیبهشت در جلسه‌ی شورای اداری استان فارس، ضمن تسلیت مجدد درگذشت آیت‌الله ایمانی، نماینده فقید ولی فقیه در فارس، گفت:  یاد و نام آن اندیشمند و معلم اخلاقی که هیچ وقت مناصب بزرگ از خضوع و خشوع او را باز نداشت و در مسائل مربوط به مردم جدی و در دین، بسیار کوشا بود و مجاهدت‌های طولانی دور و نزدیک از او شاهد بوده‌ایم، همیشه باقی خواهد ماند.

او  فارس را مهد فرهنگ و تمدن غنی اسلامی ایرانی و زادگاه صحابی بزرگ پیامبر، سلمان فارسی و پرورشگاه حافظ و سعدی و میرزای شیرازی و ملاصدرا و جایگاه ادبا و علما و حکمای بزرگی دانست که تاریخش خاستگاه تمدنی ایرانی و شهره‌ی جهانی است

استاندار فارس با بیان اینکه این استان به‌عنوان یکی از بزرگترین استان‌های جنوب کشور نقش آفرینی برجسته‌ای در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته و دارد، گفت: سال‌های طولانی بزرگانی نظیر شهید آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله ربانی‌شیرازی، آیت‌الله حائری و آیت‌الله اسدالله ایمانی، عهده‌دار مسئولیت امام جمعه‌ در مرکز این استان بوده‌اند.

او با یادآوری اینکه شیراز به‌عنوان  سومین حرم اهل بیت و یک مرکز برجسته‌ی دینی و فرهنگی در مبارزات انقلاب نقش آفرینی داشته‌ است، گفت: گواه نقش‌آفرینی فارس و شیراز در تمام مراحل انقلاب اهداء بالغ بر ۱۶ هزار شهید دفاع مقدس و مدافع حرم است.

استاندار فارس با اشاره به برجستگی علمی شیراز و فارس به واسطه‌ی وجود دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی و ۱۶۰ مرکز علمی توانمند، گفت: این همه زمینه‌ی رشد برای اندیشمندان بزرگی را فراهم کرده و در علوم مختلف خصوصا طب، توانایی‌های آن زبانزد و شهره‌ی جهان است.

او یکی از راهکارهای باروری اقتصادی فارس را توسعه‌ی توریسم درمانی دانست و با اشاره به توانایی فارس در چشم‌پزشکی و پیوند کبد، تصریح کرد: این توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فارس برای توسعه‌ی همه‌جانبه با هماهنگی و انسجام و هم‌افزایی آحاد جامعه و مسئولان و نمایندگان مردم قابلیت به فعل درآمدن را دارد.

استاندار فارس گفت:  برهمه‌ به‌خصوص مسئولان لازم است برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بزرگ استان فارس، زیرساخت لازم را فراهم کنیم، امید که در پناه آرامشی که همه‌ی اعضای شورای تامین و قوای تقنینی و اجرایی و قضایی در فارس ایجاد کرده‌اند بتوانیم در جهت به فعلیت درآمدن ظرفیت‌ها حرکت کنیم.

او با بیان اینکه هم‌اینک کارهای بزرگی در ابعاد مختلف راه، راه‌آهن، فرودگاهی، کشاورزی و صنعت و علی‌رغم تنگناهای مالی در حال اجرا است، لزوم توسعه‌ی فعالیت‌ها را یادآور شد و گفت: در این بین  نقش و جایگاه نماز جمعه و نمایندگی ولی فقیه و ائمه‌ی جمعه در تنویر افکار عمومی و ایجاد زمینه‌های لازم برای انسجام در استان بسیار والا و تاثیرگذار است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه  همدلی و هم‌افزایی در ابعاد مختلف زمینه‌ی لازم را برای کار و عمران آبادانی فراهم می‌کند، برپایی بالغ بر ۷۶ نماز جمعه‌ی شیعه را در استان فارس یک فرصت تلقی و تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی تمام امکانات و زمینه‌های لازم را برای قوت دادن به این فریضه‌ی بزرگ و دستگاه‌هایی که زمینه‌ی همبستگی بیشتر را فراهم می‌کنند، دنبال و ایجاد کرده است.

تبادار با بیان اینکه  هیچ کس بری از اشتباه نبوده و نیست، خود را نیز مبرا از اشتباه و خطا ندانست و گفت: بارها به علما و ائمه‌ی جمعه اعلام کرده‌ام که توصیه‌ها و بیان راهبردهای آنان بسیار ضروری است؛ انتظاری که از امام جمعه‌ی شیراز دارم این که در هر زمینه تذکری را که مسیر وحدت و هماهنگی و تامین بهتر مطلوب‌تر نیازهای مردم هموار می‌کند، دریغ نفرمایند.

او اضافه کرد:  انتظار داریم که صحبت‌ها در نماز جمعه به گونه‌ای باشد که کمترین اختلاف هم از آن متبادر نشود؛ امیدواری و نگاه به امید برای استحکام مملکت و نظام، یک امر ضروری محسوب می‌شود، گرچه انتقادات را به جد و به جان می‌خریم و  گوش شنوایی برای شنیدن اندرز علما داشته، دارم و خواهم داشت.

استاندار فارس با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان به‌عنوان پدر روحانی تلقی می‌شود، گفت: انتظار است که با نگاهی ژرف به تمام سلایق و اندیشه‌ها زمینه‌ای فراهم شود که همه تحت پوشش نماینده ولی فقیه باشند و با ارشاداتشان همه را یک گونه نگاه کنند.

رییس شورای تامین استان فارس همچنین با اشاره به وقایع اخیر شهر کازرون، با بیان اینکه اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی بعد از خداوند متعال و رهبری و مردم است، گفت: قضیه‌ی شهرستان کازرون مانند هفتاد بخش که در دستور کار وزارت کشور قرار داشته، مد نظر قرار گرفته بود و از ۲ سال قبل مطلبی را برای انجام بحث‌های لازم توسط استانداری فارس ارسال شده بود.

او با اشاره به اینکه بعد از اولین تجمع‌ها معاون سیاسی استانداری فارس را به منطقه‌ اعزام کرده است، گفت: شخصا به کرات با امام جمعه‌ی محترم کازرون صحبت و اعلام کردم که از دور صدای مردم آن شهر را شنیده‌ام و قطع یقین زمینه‌ی لازم برای اصلاح امور را فراهم می‌کنیم.

استاندار فارس با تصریح اینکه علی‌رغم اقدامات انجام شده، تجمع‌ها ادامه پیدا کرد، گفت: تمام تلاش ما این بود که کمترین مشکلی برای مردم ایجاد نشده و ایضاء و آزاری به مردم نرسد، البته در تجمع‌های قبلی مردم کمترین میزان ماجراجویی را هم نداشتند.

تبادار با بیان اینکه با توجه به اصرار در خصوص حضور وی در شهرستان کازرون، به این شهرستان سفر و با مردم دیدار و گفت و گو کرد، گفت: در سفر به کازرون تمام حرف‌ها و مطالب مردم را از زبان نمایندگان و امام جمعه‌ی محترم شنیدیم و پلاکاردهای در دست مردم را هم دیدیم و برای هر موضوعی پاسخ لازم را داده و تاکید کردم که تا زمان اصلاحیه، هیچ اتفاقی اجرایی نمی‌شود.

او ضمن قدردانی از استقبال مردم کازرون در سفرش به آن شهرستان، گفت:  سه روز پیش تجمعی غیر قانونی انجام شد، از آقای خرسند (امام جمعه‌ی کازرون) پرسیدم که این چه معنا دارد، از نخبگان هم پرسیدم، همه گفتند معنا ندارد؛ اولا اتفاقی نیفتاده است؛ اگر بنا باشد کاری شود، باید روال اداری آن در شئون مختلف انجام شود؛ ضمن اینکه اصلاحات لازم و درخواست‌های مردم هم در دستور کار بوده است.

استاندار فارس تصریح کرد: در اینجا افرادی که هنجارشکنی می‌کنند را از مردم جدا می‌دانیم، اینها مخالفان و معاندان و سلطنت طلبانی هستند که خواست دیگری دارند و به شورای تامین هم اعلام کردیم که دیگر نیازی به مدارا نیست؛ نمی‌‌توانیم اجازه دهیم امنیت عمومی به واسطه‌ی چند نفر که به حقوق مردم هم توجه ندارند، خدشه دار شود.

تبادار تاکید کرد که  باید برای امنیت مردم نهایت تلاش را کرده و تا امروز هم نظام جمهوری اسلامی در مرکز و فارس این موضوع را در دستور کار داشته و دارد.

استاندار فارس همچنین گفت: در سفری که به کازرون داشتم حتی احساس کردم غفلت‌هایی در عمران و آبادانی آن شهرستان شده است که برای ارزیابی و حل آن کارگروه‌هایی به منطقه‌ اعزام کردم؛  کازرون و همه‌جای استان فارس برای من به‌عنوان خادم مردم و دیگر همکاران من مهم بوده است و نهایت تلاش را می‌کنیم که زمینه‌ی عمران و آبادی را برای کارهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دستور کار قرار دهیم.

تبادار همچنین با چالش‌های مهم فارس اشاره و بحران آب به واسطه‌ی خشکسالی را از عمده‌ترین آنها عنوان و تاکید کرد که معاش کشاورزی در فارس برجسته است و نمی‌توان این استان را از اقتصاد کشاورزی جدا کرد.

استاندار فارس آسیب‌های اجتماعی را هم از دیگر چالش‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که با حضور نماینده‌ی جدید ولی فقیه در فارس و امام جمعه‌ی شیراز و فراهم شدن زمینه‌ی تقویت شورای فرهنگ عمومی، حل این چالش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

تبادار با تصریح اینکه حجت‌الاسلام دژکام از روحانیون اندیشمند و تاثیرگذار محسوب می‌شود، نسبت به آینده‌ای مطلوب‌تر در استان فارس ابراز امیدواری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.