استاندار فارس: مردم ایران ارزیابی مثبتی از هلال احمر دارند

خبرپارسی – استاندار فارس گفت: ارزیابی مثبتی از فعالیت های جمعیت هلال احمر در ذهن مردم شکل گرفته است و امیدواریم این ارزیابی روز به روز بهتر شود.

عنایت الله رحیمی در بازدید از جمعیت هلال احمر استان به مناسبت فرارسیدن هفته هلال احمر در نشست وب کنفرانس با حضور مسئولین شعب این جمعیت در شهرستان های استان اظهارداشت: ایران در منطقه پرخطر از نظر بلایای طبیعی قرار دارد و در طول سال با تعداد زیادی از این اتفاقات مانند زلزله، سیل، رانش زمین و آتش سوزی روبرو هستیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که در اتفاقات سال ۹۸ هلال احمر استان خوش درخشید و کارهای بسیار ارزشمندی انجام داد ، افزود: از امدادگران داوطلب هلال احمر که از آسیب دیدگان حوادث طبیعی حمایت کردند تشکر می کنم.

وی با اشاره به این که هلال احمر این استان در سایر استان ها نیز به ارائه خدمات امدادی پرداخته است ، گفت: در سیل سال ۹۸ هلال احمر فارس تیم های امدادی و کمک های خود را به استان لرستان اعزام کرد و سپس در سیل خوزستان ، مسئولیت دو شهرستان این استان را بر عهده گرفت.

استاندار فارس ادامه داد: در زمان سیل سیستان و بلوچستان جمعیت هلال احمر فارس برای کمک به این استان اعزام شد که نشانه آمادگی بالای هلال احمر استان برای کمک به مردم است.

رحیمی با بیان این که کمک های هلال احمر بدون منت و در زمانی صورت می گیرد که مردم احساس خطر کرده و هیچ پناهی به جز خداوند ندارند ، اظهارداشت: حمایت های جمعیت هلال احمر در زمینه امداد و اسکان آسیب دیدگان بلایای طبیعی بسیار اثرگذار است و موجب تسلا و آرامش خاطر مردم می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان در سال ۹۸ بوده اند ، افزود: این جمعیت در زمینه درمان، توان بخشی و حوزه جوانان پیشرو و پر انرژی نیز بسیار خوب عمل کرده است.

وی گفت: حضور جوانان داوطلب هلال احمر در امدادرسانی مطلوب در سیل سال ۹۸ که به صورت شبانه روزی در کنار سایر ارگان ها از جمله ستاد بحران استان ایفای نقش کردند بسیار اثرگذار بود.

استاندار فارس ادامه داد: جوانانی که جذب هلال احمر می شوند علاوه بر این که موجب افزایش مسئولیت اجتماعی آنان می شود ، زمینه افزایش مشارکت مردمی را فراهم کرده و عملکرد هلال احمر را در خدمت رسانی به مردم افزایش می دهند.

رحیمی همچنین بر به روز بودن آموزش ها و پژوهش های درون سازمانی و برون سازمانی و عمومی تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان فارس در هر دو زمینه عملکرد مناسب و رو به جلویی داشته است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس در این بازدید همچنین به صورت ویدئو کنفرانس با معاون عملیات امداد نجات هلال احمر کشور گفتگو و از برخی امکانات و توانمندی های هلال احمر استان بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.