استاندار فارس: حریت و آزاد منشی لازمه اطلاع رسانی به مردم است

خبر پارسی – استاندار فارس در نشست مشورتی با مدیران مسئول رسانه های فارس گفت: حریت و آزادمنشی لازمه آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم است و این مهم موجب افزایش اعتماد عمومی به رسانه‌ها خواهد شد.

اسماعیل تبادار چهارشنبه ۱۰ مرداد در جلسه هم‌اندیشی با مدیران مسئول رسانه‌های استان با تصریح بر اینکه رسانه‌ها را به عنوان حلقه واسط اصلی بین مردم و مسئولین قلمداد کرده و خواهیم کرد، گفت: با توجه به توفیق خدمت در چند استان کشور، کم و بیش ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته‌ام و همیشه از صاحبان فکر و اندیشه بهره گرفته و تلاش کرده‌ام تا یک همسایگی میان خود و اصحاب رسانه برقرار کنم.

وی همچنین  نگاه عالمانه و آگاهانه و فهم و درک صحیح از تمام جوانبی است که قرار است در آن خصوص قلم فرسایی شود را نخستین رویکرد هر رسانه‌ای برشمرد و تاکید کرد: حریت و آزادمنشی لازمه آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم است و این مهم موجب افزایش اعتماد عمومی به رسانه‌ها خواهد شد.

استاندار فارس از همسایگی ایده‌آل خود با اصحاب رسانه در استان فارس سخن گفت و بیان کرد: از انتقاد رسانه‌ها دلگیر نمی‌شوم و تلاش کرده‌ام که به عنوان یک باور بر این موضوع تاکید کنم که اگر نظام کارکردی رسانه در یک جامعه جاری و ساری باشد هم مردم به رسانه‌ها اعتماد و هم مسئولان درک و فهم رسانه‌ای را جایگزین مجیزگویی خواهند کرد.

تبادار در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فعلی جامعه و نقش و رفتار رسانه‌ها در برخورد با مشکلات موجود اشاره و عنوان کرد: سال‌هاست که برای جمهوری اسلامی و انقلاب نقشه کشیده‌اند و بحران‌های عدیده‌ای ایجاد کرده‌اند اما با گذشت و ایثار مردم، بحران‌ها یکی پس از دیگری سپری شده است.

وی اضافه کرد: اگرچه در هیچ مقطعی تصور درون‌پاشی برای دیگران متصور نبوده است اما امروز کسانی که نقشه‌ای در سر دارند به زعم خود به این باور رسیده‌اند که نیاز به کار فیزیکی نیست بلکه تبلیغات مجازی و غیرمجازی کافی برای درون‌پاشی است.

استاندار فارس با بیان اینکه بر وجود تنگناهای زیاد واقفیم اما ابعاد روانی خاصی هم ایجاد شده است، گفت: امروز برای موضوعی که تا سه -چهار سال پیش در استان فارس تنها یک کارکرد اقتصادی جزیی محسوب می‌شد به عنوان یک کارکرد اجتماعی و امنیتی جلسه می‌گیریم و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

تبادار منطق رسانه را نخستین ابزاری دانست که می‌توان به عنوان وسیله‌ای برجسته در دنیا به هجمه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی پاسخ داد و اظهار کرد: امروز اگر می‌خواهیم بحران‌های بزرگ را پشت سربگذاریم باید نگاهمان به جامعیت انقلاب باشد و همه سلایق با همدلی و وفاق کنار بروند.

استاندار فارس سیاسی‌کاری وسیاست‌زدگی را مهمترین موضوعی دانست که دامن این استان را گرفته و این موضوع را اقتباس از زمانی گرفت که در معاونت عمرانی استانداری فارس مسئولیت داشته و در این باره خاطرنشان کرد: از روز نخست فعالیت در کسوت استانداری فارس تاکنون تلاش کرده‌ام که تحت‌تاثیر این مسائل قرار نگیرم و باند بازی را در دستور کار قرار ندهم.

تبادار ادامه داد: در ابتدای تصدی مسئولیت فعلی به من گفته شد که اگر زمینه حضور افرادی که فدایی شما باشند مهیا نشود، لطمه خواهید خورد اما من در پاسخ عنوان کردم که اگر ما به وظایف خود در توسعه استان همت کنیم ابتدا خدا ناظر بر رفتار ما خواهد بود و سپس مردم.

وی با تاکید بر این نکته که استان فارس سخت نیازمند توسعه زیر ساخت‌ها در همه امور است، گفت: اگر مجال زیر ساخت‌ها در استان فارس فراهم باشد، می‌توان از فرصت‌های عدیده بهره گرفت.

استاندار فارس با تصریح بر اینکه رفتار صحیح پاسخگویی و اطلاع‌رسانی قطعا آمار است اما باید دقت کنیم آمار مبنای درستی داشته باشد، افزود: تنها زبان ارتباطی ما با مردم و رسانه‌ها، توضیح آماری درست است.

تبادار ادامه داد: وقتی اعلام می‌کنیم که در فارس زیرساختی به نام راه وجود دارد اما از طرفی دیگر همین استان بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای مربوط در کشور را دارد، این امر موجب می‌شود که توجه ویژه‌ای به زیر ساخت‌های راه در استان فارس شود.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد، گفت: زمینه ساخت آزاد راه‌های شیراز-اصفهان، لامرد -پارسیان، لامرد- بندرعباس- شیراز-بوشهر و قلات به پل فسا فراهم شده که بعضی از آنها در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار فارس با بیان اینکه در زمینه راه‌آهن دچار فقر به ویژه در اتصال به کانون‌های بار بودیم، خاطرنشان کرد: اتصال ریل اقلید به یزد و بوشهر به عسلویه از حلقه‌های مفقوده کانون بار محسوب می‌شد که امروز در د ستور کار قرار گرفته‌اند.

به گفته تبادار خط ریلی اقلید به یزد تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش ۸ ساعته مسیر شیراز به مشهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حمل و نقل هوایی نیز به جهت افزایش توریست نیاز به ترمینال مناسب بود که بزرگترین ترمینال بین‌المللی کشور در فارس پس از تهران تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه قائل به وجود ایرادات هستیم و آن را هم می‌پذیریم، گفت: از بدو فعالیت در استان فارس تاکنون بخش زیادی از وقت خود را برای مجموعه‌های تولیدی، راه و شهرسازی، راه‌آهن و … گذاشته‌ام.به عنوان استاندار فارس تنها چهار بار از استادیوم شش هزار نفری شیراز بازدید کرده‌ام.

تبادار با تاکید بر اینکه باید توسعه مجموعه‌های سعدیه، حافظیه، بین‌الحرمین و کاروان‌سراها  را برای ارتقای بخش گردشگری در دستور کار قرار دهیم، گفت: نمی‌توان گفت مدینه فاضله داریم اما نگاه مسئولان استان فارس به توسعه  زیرساخت‌ها است.

وی اضافه کرد: اگرچه اقدامات و فعالیت‌ها ایده‌آل است اما توجه به زیر ساخت‌ها در عرصه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در دستور کار قرار داده‌ایم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و بازنشستگی خود اشاره و خاطرنشان کرد: به محض اطلاع از تصویب این قانون معاونین را صدا زده و از آنها در خواست کردم حتی اگر قرار باشد تنها دو ماه دیگر از فعالیت سه تا چهار ساله ما باقی مانده باشد در این مدت زمان نه یک قلم کمتر و نه بیشتر تا روزی که در این مسئولیت بر دوش ما است تمام تلاشمان را در راستای امورات مردم به کار بگیریم.

تبادار با تصریح بر اینکه مشتاقانه از قانون استقبال می‌کنم، گفت: بدون هیچ دغدغه و نگرانی تا جایی که مجال فعالیت فراهم استٰ، تلاش خواهم کرد.

وی با تاکید بر انعکاس امیداوری از سوی رسانه‌های استانٰ، عنوان کرد: تزریق امید به معنای نادیده گرفتن کاستی و کاهلی‌ها در ابعاد مختلف نیست بلکه با فراهم شدن زمینه انتقادات بیشتر، اعتماد مردم جلب خواهد شد البته انتقاداتی که زمینه توسعه و امیدواری را در جامعه فراهم می‌کند.

استاندار فارس با بیان اینکه امسال ۱۱ هزار میلیارد طرح‌های بزرگ در این استان به بهره‌برداری می‌رسد، از معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس خواست تا میزان سرمایه‌گذاری‌ها را به رسانه‌ها اعلام کند.

تبادار همچنین با بیان اینکه در سال ۹۷ نرخ بیکاری فارس به اذعان آمار رسمی و مرکزی به ۹٫۹ رسیده است که به معنای افزایش زمینه اشتغال در استان و بهبود فضای کسب و کار است، گفت: چنین مواردی جای امیداوری و انعکاس آن توسط رسانه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه باید یک بنیان دموکراسی در رسانه‌ها شکل بگیرد، گفت: اگر این مهم به عنوان یک رویکرد در رسانه‌ها در دستور کار قرار گیرد علاوه بر اینکه ترس و لرز در مدیران ایجاد می‌شود، موجب وادار شدن آنها به سلامت کار هم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.