استاندار فارس: حامی تیم های ورزشی استان هستم

خبرپارسی – استاندار فارس با تاکید بر اینکه حامی تیم های ورزشی استان هستم و از آن ها پشتیبانی می کنیم، افزود: علاقه داشتیم یکی از تیم های فوتبال استان فارس در لیگ برتر حضور داشته باشند و برای تقویت تیم های فعلی تلاش خواهیم کرد.

عنایت اله رحیمی عصر یکشنبه ۷ بهمن ماه در جلسه شورای عالی ورزش همگانی استان اظهارداشت: انسان های سالم و تندرست می توانند نشاط و امید را در جامعه ایجاد کنند و در تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش آفرین باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که ورزش همگانی و ورزش های حرفه ای باعث افزایش غرور اجتماعی، تعلق خاطر و هویت فرهنگی در کشور می شود، افزود: افتخارآفرینی ورزشکاران با رونق اخلاق پهلوانی، افزایش ایثار و جوانمردی و از خودگذشگی که لازمه این روزهای جامعه ما است همراه است و باید به این مقولات توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به این که تلاش های خوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصا در دوره دولت دوم تدبیر و امید در زمینه گسترش ورزش همگانی صورت گرفته است، گفت: لزوم توجه به ورزش همگانی بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه این مقوله روز به روز در حال گسترش بوده و باعث نشاط مردم و همبستگی اجتماعی می شود.

استاندار فارس با تاکید بر این که ورزش حرفه ای و تقویت آن لازمه معرفی اخلاق، سنت ها و فرهنگ ایران در میادین جهانی و باعث بالندگی کشور می شود، اظهارداشت: استفاده از دیپلماسی ورزشی که در بسیاری از کشورها به آن توجه می شود، باید مورد توجه دست اندرکاران حوزه ورزش قرار گیرد.

رحیمی با تاکید بر این که حامی تیم های ورزشی استان هستم و از آن ها پشتیبانی می کنیم، افزود: علاقه داشتیم یکی از تیم های فوتبال استان فارس در لیگ برتر حضور داشته باشند و برای تقویت تیم های فعلی تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: شهری مانند شیراز باید هر هفته میزبان رویدادهای فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری باشد تا اقتصادشهر بتواند از این اتفاقات منتفع شود.

رحیمی با اشاره به این که دیپلماسی ورزشی  منافع زیادی برای ملت ها در پی دارد، تصریح کرد: این دیپلماسی می تواند قرابت و نزدیکی فرهنگ ها و مردم کشورها را فراهم کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که اگر میخواهیم ورزش پایداری داشته باشد باید اقتصاد ورزش را مدنظر قرار دهیم، ادامه داد: باید اقتصاد ورزش نه تنها برای حرفه ای ها بلکه باید برای همگان مورد توجه قرار گیرد ؛ یعنی رویدادهای ورزش در استان به اندازه ای باشد که مخاطبین را جذب کرده و فارس از این منظر نیز بهره مند شود.

وی با تاکید بر این که نیاز به نوسازی، بهسازی و توسعه فضاهای ورزشی در استان فارس برای ارائه خدمات بیشتر به جوانان وجود دارد، افزود: فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است و به خصوص در حوزه توسعه اماکن ورزشی حرکت شتابنده ای داشتیم.

استاندار فارس خواستار پیگیری موثرتر اداره کل ورزش و جوانان استان برای تکمیل ورزشگاه پارس که در دولت دوازدهم بهره برداری شد و سالن شش هزار نفره به عنوان دو ورزشگاه شاخص استان شد و گفت: تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزار نفره پارس، امکانات خوبی در اختیار استان قرار می دهد تا بتوانیم در بسیاری از رویدادهای بین المللی ورزشی آینده مشارکت کنیم.

رحیمی با بیان این که دستگاه های مختلفی در گسترش ورزش دخیل هستند به اهمیت آموزش و پرورش، دانشگاه ها، شهرداری، مجموعه های نظامی و انتظامی و مجموعه های کارگری اشاره کرد و افزود: برای گسترش ورزش باید با طرح ها و برنامه های تازه و کارشناسانه وارد این عرصه شویم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر ضرورت وجود برنامه، تصریح کرد: حتی داشتن برنامه ناقص بهتر از فقدان برنامه است؛ زیرا می توانیم عملکردها را ارزیابی کرده، نقاط قوت و ضعف را پیدا کنیم و به طرف بهبود شرایط حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که حضور خانواده ورزش در جشن های چهل سالگی انقلاب اسلامی باید پررنگ و ملموس باشد، اظهارداشت: در غرفه های جشنواره دستاوردهای چهل سالگی، قهرمانان ورزشی استان فارس حضور یابند همچنین از جامعه ورزشی دعوت می کنیم که حضور چشمگیر و کاملی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.

استاندار فارس گفت: اداره کل ورزش و جوانان باید برنامه مدونی را در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه اماکن ورزشی و توسعه ورزش های همگانی و حرفه ای ارائه کند تا به عنوان یک سند مصوب شده و بر اساس آن برای جذب اعتبارات بتوانیم پیگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.