استاندار فارس: ایجاد حیات نو در بافت تاریخی با احیاء معماری سنتی منطبق با سنت ها باشد

خبرپارسی – : پروژه مشیر در زمینی به متراژ دوازده هزار مترمربع و با زیربنایی بالغ‌بر ۷۴ هزار مترمربع زیربنا با کاربری‌های تجاری، تفریحی و فرهنگی، دریکی از قدیمی‌ و پرجمعیت‌ترین نقاط مرکزی شیراز (دروازه کازرون) در حال احداث است.

این پروژه با ۹۰۰ واحد پارکینگ، بام سبز، شهربازی، چندین رستوران، ضمن ایجاد عمران و آبادی در بافت تاریخی شهر موجب رونق اقتصادی در این بخش از شهر شیراز خواهد شد.

استاندار فارس دربازید از این پروژه بابیان اینکه می‌گوییم باید تلاش کنیم تا نمادهایی از عصر حاضر برای آیندگان در عرصه‌ی معماری شهری ایجاد شود افزود: در شیراز، فراهم کردن حیات نو و بازآفرینی منطبق با آداب‌ورسوم و معماری گذشته را از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در احیای بافت تاریخی است.

اسماعیل تبادار در این بازدید که هم‌زمان با آغاز عملیات اجرایی فاز نهایی این پروژه همراه بود با تأکید بر اینکه احیای بافت تاریخی به‌صورت نقطه‌ای به‌تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بافت تاریخی باید با نگاه به اطراف و تدوین برنامه‌ای مشخص برای محیط پیرامون پروژه طراحی و اجرا شوند.

وی بابیان اینکه نمی‌شود در میان خرابه‌ها عمارت ایجاد کرد افزود: انتظار داریم با تکمیل این پروژه مجموعه‌ای گردشگری با نمادهای تاریخی دوران زندیه و بازار وکیل و سایر نمادهای موجود در شیراز را شاهد باشیم.

استاندار فارس پروژه مشیر را حرکتی برجسته در بافت تاریخی دانست و افزود: این پروژه با تغییراتی که به وجود می‌آورد حیات و زیست موزون بافت تاریخی شیراز را احیا می‌کند.

تبادار افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری، احیای بافت‌های فرسوده و رونق اقتصادی در این بافت به‌صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد.

گفتنی است پروژه بزرگ مشیر در خیابان مشیر شیراز با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است. این پروژه با بهره‌گیری از معماری اصیل ایرانی اسلامی با دارا بودن تمامی کاربری‌های مطلوب اعم ازتجاری، پارکینگ، هایپرمارکت، شهربازی، سینما، رستوران، فودکورت و سالن ورزشی بزرگ‌ترین بام سبز ایران را در اختیار خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.