استاندار فارس:/آزادی صاحبان قلم معیار توسعه یافتگی است / حفظ حرمت قلم اولین وظیفه خبرنگار است

خبر پارسی –  استاندار فارس معتقد است:هیچ استانی به اندازه فارس مزیت و ظرفیت برای معرفی کردن ندارد و معرفی این ظرفیت ها نیز رسالتی است که بر عهده خبرنگاران است.

 مهندس سید محمد علی افشانی، درمراسم جشن روز خبرنگار اظهار داشت:  هر کس در جامعه بتواند این امید و نشاط را ایجاد کند بزرگترین خدمت را به جامعه خویش کرده است.
استاندار فارس افزود: هیچ استانی به اندازه فارس مزیت و ظرفیت برای معرفی کردن ندارد و معرفی این ظرفیت ها نیز رسالتی است که بر عهده خبرنگاران است.
وی، از خبرنگاران استان خواست تا چهره ای واقعی و در شان فارس به کشور و جهان ارایه دهند.

مهندس افشانی ادامه داد: خبرنگاران باید بررسی کنند و ببینند که تا چه میزان توانسته اند ظرفیت ها و پتانسیل های فارس را به میزان گستردگی آن در کشور معرفی کنند.
وی رسالت اصلی خبرنگاران را افزایش آگاهی مردم بخصوص نسبت به حقوقشان دانست و افزود: اگر مردم از حقوق خود آگاه باشند و حقوق خود را بشناسند برای رسیدن به آن تلاش می کنند و در آن صورت جامعه ای حق مدار و بر مدار قانون خواهیم داشت.
مهندس افشانی گفت: دفاع از حقوق مردم رسالت خبرنگاران است اما مشروط بر اینکه خبرنگار انعکاس دهنده خواسته های واقعی و نه ساختگی مردم باشد و انتظارات و خواسته های مردم را آنگونه که هست منعکس کند.
وی ادامه داد: در این راه قلم مقتدرترین ابزاری است که در اختیار خبرنگاران است و هیچگاه نباید با این قلم که دارای قداست است واقعیت ها را وارونه جلوه دارد و این پاسداشت قلم است.
استاندار فارس گفت: در حقیقت پاسداشت و حفظ حرمت قلم اولین وظیفه خبرنگار است به این معنی که آنچه که از قلم تراوش می کندبیان حقیقت و واقعیت باشد.
و ی افزود:خبرنگاری موفق است که منافع جامعه را بر منافع خود ترجیح دهد و در راه منافع جامعه و مردم قلم بزند.
مهندس افشانی ابراز داشت: در جامعه توسعه یافته صاحب قلم آزاد است و دارای احترام و این معیار توسعه یافتگی است.
استاندار فارس افزود: خبرنگار بایستی رسالت حرفه ای خویش را بر هر چیز دیگر ترجیح دهد و هیچگاه به نام مردم و خلاف مردم قلم نزند.
وی گفت: خبرنگار مصلح اجتماع است که برای اصلاح جامعه قلم می زند و این بزرگترین رسالت اوست.
مهندس افشانی ادامه داد: اگر صدای چنین خبرنگاری شنیده شود، جامعه در مسیر توسعه قرار می گیرد و همه مدیران و مسئولان خود را موظف می دانند که از چنین کسی استفاده کنند.
استاندار فارس گفت: خبرنگار حرفه ای می تواند به جامعه جهت دهد و جامعه را به سمتی که می خواهد هدایت کند و این نقش بارز خبرنگار است.
وی اظهار داشت: نقش اصلی خبرنگار آگاهی بخشی است و خبرنگاری که می خواهد اگاهی بخش باشد، باید خود آگاه باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.