استاندارفارس: کادر پزشکی با فداکاری وارد عرصه مقابله با کرونا شدند

خبرپارسی – استاندار فارس گفت: کادر پزشکی و درمانی با فداکاری و جان بر کف وارد عرصه مقابله با کرونا شدند و مردم حتما قدرشناس خدمات این قشر خواهند بود؛ زیرا پزشکان سلامت خود را به خطر انداختند تا بتوانند سلامتی جامعه را تامین کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار هیات مدیره نظام پزشکی استان با بیان این که به دلیل اقدامات انجام شده، امروز میزان مبتلایان ما نسبت به کشور کمتر است، اظهارداشت: فارس اولین استانی بود که مدارس، مهد کودک ها، نمازجمعه، زیارتگاه ها، مهمان سراها، هتل ها و اماکن اقامتی دولتی را تعطیل کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که ۱۰ خط جدید تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده از ۳۰ بهمن تا به امروز ایجاد شده است، ادامه داد: علاوه بر این، ۱۰ مجموعه را نیز برای تولید ماسک فعال که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی فارس در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: همه فعالیت های غیر ضروری در استان فارس لغو شده است تا در کنار جانفشانی کادر پزشکی و درک و همراهی مردم استان، این اقدامات نیز سبب کاهش و یا کنترل گسترش ویروس کرونا در سطح استان شود.

استاندار فارس با تاکید بر این که مهم ترین اقدام در زمینه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، اقناع افکار عمومی است، گفت: کنترل ترددها از مبدا مهم و موثر است و مردم باید اهمیت این موضوع را متوجه شوند.

رحیمی با بیان این که تمام ورودی ها استان فارس و شهرستان های استان به شدت کنترل می شود، تصریح کرد: ما هیچ مشکلی برای اتخاذ تصمیمات شدید نداریم؛ اما با رعایت تمام شرایط و ضوابط و تکیه بر نظرات کارشناسان تصمیم خواهیم گرفت.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: تمامی تصمیمات در زمینه مقابله با گسترش ویروس کرونا با نظر دانشگاه علوم پزشکی و مشورت کارشناسان انجام شده است.

وی با تاکید بر این که مردم به جامعه پزشکی اعتماد دارند و سخن آنان را به عنوان متخصصان این موضوع می پذیرند، خواستار گفتگوی رسانه ای پزشکان و متخصصان شد و گفت: با بیان واقعیت های علمی و اقدامات صورت گرفته به مردم آرامش دهید و  توصیه های لازم را به جامعه ارائه کنید.

استاندار فارس با بیان این که در زمینه ذخیره سازی کالاها و اقلام اساسی توصیه های لازم شده است، گفت: هیچ مشکلی در تهیه اقلام اساسی مردم نیست و در این زمینه، از تجارب دیگر کشورها هم استفاده می کنیم.

رحیمی ادامه داد: برای مدیریت بحران گسترش کرونا در مورد اقشار کم درآمد، تصمیمات حمایتی در سطح استان گرفته شده است و در روزهای آینده این حمایت ها عملی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهارداشت: تشکیل و فعال سازی هیات اندیشه ورز، کمیته روان شناسی با استفاده از اساتید دانشگاه شیراز و شورای فضای مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آسیب های ناشی از گسترش ویروس کرونا در سطح استان فارس است.

وی گفت: با هماهنگی تعزیرات حکومتی متخلفانی که کالاها و اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم را احتکارکرده اند شدیدترین برخورد قانونی صورت گرفته و هم اکنون چندین پرونده در این زمینه تشکیل شده و احکام برخی از آن ها نیز صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.