استاندارفارس: فارس به عنوان مرکزی معین برای جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شود

خبرپارسی – استاندار فارس خواستار برنامه ریزی جهت معرفی استان فارس به عنوان مرکزی معین برای جام جهانی فوتبال درسال ۲۰۲۲ و میزبانی از دیگر رویدادها و تورنمت ها شد

عنایت الله رحیمی که دردیدارمدیرکل و معاونان اداره ورزش و جوانان استان با وی سخن می گفت: با تاکید بر نقش ورزش به عنوان یکی از مهمترین ارکان تأمین شادابی و سلامتی درجامعه، افزود: دو حوزه «ورزش » و «جوانان» از جمله مباحث پراهمیت و مورد توجه ویژه درسیاست های دولت است.

وی  شادی و نشاط را به‌عنوان یک نیاز طبیعی جزئی از هیجانات مثبت و تأثیرگذار انسان برشمرد و گفت: ورزش یکی از راه های صحیحی  است که می توان از طریق آن به این نیاز و هیجان  پاسخ داد.

رئیس شورای برنامه ریزی استان فارس، جامعه افسرده را جامعه بدون انگیزه برای انجام کارهای بزرگ و تاثیرگذار دانست و با اشاره به نقش ورزش درتامین سلامت روان جامعه افزود: افسردگی نتیجه‌ی ناامیدی و نداشتن نشاط و شادی است و اجتماعی در آن شادی و نشاط نباشد جامعه‌ای توسعه‌یافته نیست.

رحیمی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به حجم اقدامات  عمرانی انجام شده در حوزه ورزش دراستان، خواستار برنامه ریزی جهت معرفی استان فارس به عنوان مرکزی معین برای جام جهانی فوتبال درسال ۲۰۲۲ و میزبانی از دیگر رویدادها و تورنمت ها شد و افزود: باید دریکی دو سال آینده  تمرکز فعالیت های عمرانی براتقاء سطح کیفیت و استاندارد سازی اماکنی همچون مجموعه بزرگ پارس و ورزشگاه ۶ هزار نفره معطوف شود.

وی خواستار افزایش سطح همکاری های متقابل دو اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با اداره ورزش و جوانان درجهت توسعه توریسم ورزشی شد و گفت: باید برنامه ای مشترک توسط این دو اداره و در راستای توسعه صنعت توریسم ورزشی با چشم انداز تحقق در سال ۲۰۲۲ تهیه و تدوین شود.

استاندارفارس برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر را یک فرصت ویژه برای استان فارس دانست و گفت: در کنار تجارومهندسان، ورزش نیز باید از این فرصت استثنایی بهره مند شود.

رحیمی برگزاری اردو و دیدارهای دوستانه تیم های شرکت کننده در جام جهانی، اقامت تیم ها و هوادارانشان در استان فارس، در طول برگزاری مسابقات  و…را از جمله راهکارهای استفاده ازاین فرصت دانست و گفت: ضمن تکمیل زیرساخت ها ی ورزشی و گردشگری باید از فرصت های تبلیغاتی موجود جهت معرفی ظرفیت های استان به شرکت کنندگان و برگزارکنندگان این مسابقات و مسابقات دیگر بین اللملی استفاده کرد.

وی درپایان، «نیرو پروری» رایکی دیگر از وظایف اداره کل ورزش و جوانان دانست و ضمن اشاره به جامعه جوان استان به عنوان جامعه هدف این اداره کل گفت: باید در کنار تربیت و معرفی قهرمانان، از تمام ظرفیت ها برای معرفی مدیران جوان، خلاق و با انگیزه به جامعه نیز استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.