ادامه انتقاد از برنامه جشن پایتختی جوانان جهان اسلام /امام جمعه شیراز مطرح کرد:برخورد با مدیر متخلف،عذر خواهی ازمردم مومن و انقلابی شیراز

خبر پارسی – امام جمعه شیراز با انتقاد از برنامه جشن پایتختی جوانان جهان اسلام، بر لزوم عذرخواهی برنامه‌ریزان و برگزار کنندگان این مراسم از مردم شیراز و ایل قشقایی و برخورد با مدیر و مسئول متخلف تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، کسب عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام را فرصتی دانست که می‌شد از آن به‌عنوان پادزهری در برابر تهاجم‌های دشمنان استفاده کرد و گفت: انتظار این بود که در این عرصه و فرصتی که برای اولین بار کشور ایران و شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان مسلمان انتخاب شد، فعالیت‌ها پادزهری در مقابل تبلیغات دشمن و راهی برای جلوگیری از تاثیر فعالیت‌های دشمن روی جوانان باشد.

او اضافه کرد: انتظار این بود که با محکمات فرمان امام راحل و دو نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند، یک قاعده گرفته می‌شد و براساس آن قاعده حرکتی تنظیم می‌کردند اما آنچه انتظار بود و پادزهری در مقابل تبلیغات دشمن حاصل نشد.

آیت‌الله ایمانی گفت: اولاً وحدت و هماهنگی و همرنگی را سفارش می‌کنم، استان و کشور نباید به دو قطب تبدیل شود و دو قطب مقابل هم قرار بگیرند؛ وحدت و همدلی وظیفه همه ماست و آنچه تذکر داده می‌شود به عنوان نقد منصفانه و ناصحانه و نصیحتی است که طبق شغل و مسئولیت‌مان انجام می‌دهیم.

او تصریح کرد: دیدگاه این است که وحدت برای پیشرفت امور استان باید در تمام ابعاد و صحنه‌ها حفظ بشود اما این تذکرات، تذکرات دوستانه‌ای محسوب می‌شود که دو نفر دوست مشفق به یکدیگر می‌دهند؛ اگر یک سری از این مسائل علنی نبود من در خطبه‌های جمعه مطرح نمی‌کردم.

آیت‌الله ایمانی گفت: به اندازه‌ای مشکلات برای استان فارس وجود دارد که “لا تعد ولا تحصى”، مسئله آب و تابستان آینده، اگر تفضلات الهی در بارندگی باقیمانده سال نباشد من خطر را فوق‌العاده سنگین، حتی در آب شرب، می‌بینم؛ چوب آن هم روی دوش مستضعفین جامعه خواهد بود، متمکنین که وضعشان خوب است؛ محلات اعیان نشین شهر که مشکلی ندارند؛ بارش روی دوش شرق شهر و جنوب شهر می‌افتد که باید با تشنگی و آلودگی آب و تنظیم آب روبرو شوند.

امام جمعه شیراز موضوع بیکاری و اشتغال را از دیگر مشکلات فارس برشمرد و در عین‌حال اضافه کرد: وقتی مسئله اعتقادی و باورهای اعتقادی مطرح شود، وظیفه دارم تذکرات ناصحانه و منصفانه را با احترامی که برای مسئولان و وحدتی که برای استان قائل هستم و می‌گویم برای این وحدت باید فداکاری کرد و من هم هر زمان لازم باشد حاضرم از همه مسائل خودم چشم‌پوشی کنم تا وحدت حفظ شود، مطرح کنم.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: برای این برنامه (پایتخت جوانان جهان اسلام) که یکسال در اختیار شیراز است واقعاً بنشینید و کار را در اختیار افرادی صادق و صالح و با انگیزه دینی قرار دهید؛ انسان‌هایی که اهل فکر و انگیزه هستند؛ دبیرخانه‌ای تشکیل دهید؛ این برنامه را در اختیار آنان بگذارید تا جوانان مسلمان جهان را از شیراز هدایت کنند.

او همچنین گفت: واقع مسئله با مدیر متخلف باید برخورد شود؛ تخلف احتیاج به برخورد دارد؛ خوب و بد نباید یکسان نگاه کرد؛ مدیری که خلاف کرده باید بیخ گوشش را گرفت و به او التماس دعا گفت؛ این چیزی نیست که دیگر تعارف بردار باشد.

آیت‌الله ایمانی افزود: باید از مردم مومن و انقلابی شیراز عذرخواهی شود، خیلی به شیراز ظلم کردند؛ خیلی شیراز را زشت معرفی کردند؛ باید از مردم از جوانان پاک این شهر، از مخترعین، مبتکرین، صاحبان مدال علمی، مدال ورزشی و صاحبان افتخارات دیگر عذرخواهی شود.

وی بر لزوم عذرخواهی از ایل بزرگ و قهرمان قشقایی را ضرورت دیگر عنوان و اضافه کرد: به نظر من اینکه به اسم زنان آنها، لباس آنان، دف به دستشان بدهند و در مقابل مردان به حرکت‌های موزون و رقص وادار کنند، بی‌اعتنایی و توهین به عشایر قشقایی است و باید از آنان عذرخواهی کرد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به پیشینه مبارزاتی عشایر و زنان عشایر در مقابل لشکر انگلیس، گفت: زنان مبارز قشقائی نماد عشایر است نه آنکه دف و تنبک به دست می‌گیرد و می‌خواهد آبری آنان را بریزد.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: روزنامه ها را آزاد بگذارید، خبرگزاری‌ها را آزاد بگذارید، من موارد زیادی سراغ دارم که از پخش اطلاعیه جامعه روحانیت شهر جلوگیری کرده‌اند؛ مگر جامعه روحانیت بدنه این مردم نیست؟ اطلاعیه آن‌ها را چاپ نمی‌کنند حتی خبرگزاری ها از نقل خبر آنها جلوگیری می‌کنند، این کارها غلط است، شما که معتقدید دانستن حق مردم است چرا جلوی دانستن را می‌گیرید؟

وی با اشاره به اینکه اقدام انجام شده از سوی آیت‌الله دستغیب و او در ترک جلسه جشن پایتختی جوانان جهان اسلام، نهی از منکر بوده و به آن افتخار می‌کند، گفت: ما مدعی هستیم که چرا دیگران نهی از منکر نکردند؟ اینکه خلاف و گناهی را می‌بینند باید بگویند این گناه و معصیت است؛ دعوا که نیست؛ خداحافظ ما در مجلس گناه نمی‌نشینیم.

آیت‌الله ایمانی همچنین گفت: اجازه بدهید جوانان خلاق، مبتکر، مومن و انقلابی کمک کنند؛ مسئولین عزیز به جوانان اختیا بدهند؛ به‌خدا این جوانان مدافع و سینه چاک انقلاب هستند؛ همین جوانان در تظاهرات و در دفاع مقدس و عرصه‌های علمی بودند؛ میدان را از جوانان نگیریم و به عناوین مختلف نگذاریم میدان خالی شود.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: از هم‌اکنون تذکر می‌دهم که شهر خلاق ادبی و آنچه با یونسکو قرارداد امضا می‌شود و مقدمات آن هم فراهم شده، زیرساختش فیلم‌های دوره طاغوت و حضور شعرای غیرمتعهد است؛ همین الآن اخطار می‌دهم و می‌گویم این برنامه برای آینده شیراز است مراقب باشید و اجازه ندهید کار از دستتان خارج شود و بعد پشیمانی حاصل باشد.

آیت‌الله ایمانی همچنین نسبت به برخی برنامه‌ها در دانشگاه و خارج دانشگاه تذکر داد و گفت: زشت و نازیباست که به ما بگویند در یکی از دانشگاه‌های شیراز پرچم آمریکا کنار پرچم ایران روی زمین پهن شد .

نماینده ولی فقیه در فارس، در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، از مردم به‌عنوان حماسه آفرینان این عرصه قدردانی کرد و گفت: این حضور توام با بصیرت و آگاهی و لبیک به دعوت رهبر انقلاب بود و باید از آن تشکر کرد.

آیت‌الله ایمانی با تاکید براینکه زبان از بیان شکوه و عظمت حضور مردم قاصر است، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت حضور مردم به ویژه نسل جوان در عرصه‌های مختلف بود و تداوم این حضور را در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم.

امام جمعه شیراز گفت: طبعاً دشمن سیلی خورده از جوانان برای به انحراف کشاندن و منحرف ساختن نسل جوان اقدام می‌کند و سرمایه‌گذاری دارد؛ این امر طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.