اختصاصی خبرپارسی/تشدید ابهامات درباره کارت های پایان خدمت فوتبالیست ها

خبرپارسی-درج گزارشی در خبرپارسی درباره کارت های معافیت و پایان خدمت های مشکل دار در بین فوتبالیست ها ، سر و صدای زیادی در فضای رسانه ای ایجاد کرد. در اغلب گزارشات انگشت اشاره به سمت باشگاه فولاد دراز شده بود  و دفاعیاتی از سوی فولادی ها مطرح شد که مثلا درباره فربد دهکردی پسر مدیر عامل فولاد گفته شد « فربد دهکردی نیز هیچ ارتباط سازمانی در تیم فولاد ندارد و در این تیم بازی  نمی‌ کند» در حالی که بر اساس مندرجات سایت همان باشگاه ، او از باشگاه حفاری به فولاد نوین پیوسته و با شماره ۲۶ در پست مدافع بازی می کند.

اخیرا” مهرعلی باران چشمه رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح در خصوص پیگیری پرونده استفاده تعدادی از بازیکنان فوتبال از کارت‌های پایان خدمت جعلی گفته است: سازمان نظام وظیفه این موضوع را پیگیری کرده و تا چند روز آینده وضعیت استعلام این کارت‌ها مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این موضوع صحت داشته باشد که کارت‌های پایان خدمت باطل و برخورد جدی و طبق مقررات با متخلفین خواهد شد و برای ما هم فرقی نمی‌کند این شخص ورزشکار باشد یاغیرورزشکار. ما هیچ اغماضی در این باره نداریم و همانطور که پیش از این کارت پایان خدمت یکی از ورزشکاران را باطل کردیم و او برای خدمت سربازی اعزام شد اگر این بار هم این قضیه مسجل شود باز هم با متخلف یا متخلفین برخورد می‌کنیم.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح افزود: ما این موضوع را چندین بار پیگیری کردیم و نظام وظیفه استان‌ها باید در این زمینه نظر نهایی را اعلام کنند تا اگر این موضوع ثابت شد و یا نشد تکلیف همه چیز مشخص شود. اگر تخلفی ثابت شود با عاملین و مطلعین برخورد می‌کنیم و در این میان هم بازیکن و هم باشگاه تنبیه خواهند شد.

باران‌چشمه اظهار داشت: زمانی که یک ورزشکار سرباز می‌شود زیر نظر ما اداره خواهد شد. به طور مثال سعید عبدولی که از کشتی‌گیران برجسته کشور ماست به عنوان سرباز قهرمان کارت پایان خدمت گرفت. البته باید بگویم که در همه رشته‌های ورزشی به جز فوتبال ورزشکاران که عناوین قهرمانی آسیای جهانی دارند به دنبال کارت پایان خدمت‌شان می‌روند و متاسفانه این مشکلات فقط در فوتبال وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: من فکر می‌کنم این موضوع به خود باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال برمی‌گردد و شاید اگر فدراسیون فوتبال کمی سختگیرانه‌تر برخورد کند این مشکلات به وجود نمی‌آید.

چندی پیش هم خبر دیدار علی دایی و محمد پنجعلی با کوثری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس منتشر شد که به نظر می رسد بی ارتباط به این بحث نبود. کنکاش های خبرپارسی منتج به تشدید ابهامات درباره گستره بیشتر و وسیع تری از فوتبالیست ها در خصوص دارا بودن اینگونه کارت ها اعم از معافیت پزشکی، ایثارگری پدر و کفالت گردید. خبرپارسی قصد اتهام زنی به هیچ کسی را ندارد اما بر این باوریم در پاسخ به این شبهات می توان دلایل مستند ارائه کرد و یک بار برای همیشه قال قضیه را کند. اینکه می گویند مثلا علی حمودی از معافیت قطع نخاع استفاده می کند مورد ساده ای نیست و جامعه به پاسخ این پرسش نیاز دارد تا همه بدانند بین فوتبالیست پولدار و پسر مرد کارگر زحمتکش در اعزام به خدمت تفاوتی وجود ندارد. جامعه حق دارد بداند در شرایطی سربازان مملکت و مرزبانان در مرزهای شرقی مورد سخت ترین تهدیدها قرار دارند آیا صحت دارد سعید حلافی با وجود «واریس» شدید ۹۰ دقیقه طول و عرض زمین را می پیماید. و جالب تر اینکه برادر او هم معافیت دارد!جامعه حق دارد بپرسد و بداند آیا صحت دارد  مرحوم پدر بختیار رحمانی در زمان جنگ اصلا در ایران نبوده که بخواهد به جبهه برود؟

این حق جامعه است که بداند اسماعیل شریفات که متولد۱۳۶۷/۳/۱۶  است چگونه   ۸ سال از معافیت تحصیلی برخوردار می شود؟ یعنی طبق قانون از سال ۱۳۸۵ که او ۱۸ ساله شده ، مشمول به خدمت بودده و طبق قانون با فرض اینکه تمام واحدها را هم پاس کرده باشد و کارشناسی ارشد ناپیوسته هم بخواند نهایتا میتواند ۷ سال معافیت تحصیلی استفاده کند ( مجید غلامنژاد بر طبق همین قانون مجبور شد به تیم پاس برود) ابهام دیگر اینکه محل دانشگاه وی معلوم نیست ، چون که به راحتی از اهواز به تهران و استقلال آمد و بعد یکی دو سال مجددا” به اهواز برگشت!

اگر چنین مساله ای صحت داشته باشد با توجه به تاریخ تولد اغلب افراد دو نکته استخراج می شود ۱- این کارتها برای متولدین سالهای ۱۳۶۹ الی ۱۳۷۱ می توانسته صادر  شود یعنی عوامل جاعل با اضافه کردن ۱۸ سال به سن مشمولین ، تقریبا بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ مشغول به فعالیت بودند

 ۲- با چه فرمولی اکثر بازیکنان فولاد معافیت دارند آیا یکی از شرایط عقد قرار داد با فولاد داشتن کارت معافیت بوده؟ اینها شائبه هایی است که طرح آن هیچ مشکلی ندارد و پاسخگویی به آن می تواند همه ابهامات را از بین ببرد.

شاید بهتر باشد در راستای سیاست شفاف سازی  فدراسیون و سازمان لیگ اسامی بازیکنانی که کارت معافی دارند را اعلام کند تا معلوم شود چه تعداد از بازیکنان فولاد معافی دارند و در چه سالی اخذ کردند و در سال اخذ کارت عضو چه تیمی بوده اند و مدیر عامل وقت چه کسی بوده است. به هر حال پرونده در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای اهواز تشکیل گردیده و دیر یا زود همه چیز معلوم می شود. نام هایی که در خصوص آنها ابهاماتی وجود دارد عبارتند از:

—–لیگ برتر—————–

سروش سعیدی     فولاد              ۱۳۷۰

بختیار رحمانی     فولاد              ۱۳۷۰

آرش افشین         فولاد              ۱۳۶۷

شهاب کرمی        فولاد              ۱۳۶۹

ساسان انصاری   فولاد             ۱۳۷۰

ولید مشاعی زاده   فولاد             ۱۳۷۱

احمد عبداله زاده   فولاد             ۱۳۷۲

فربد دهکردی       فولاد نوین ( پسر مدیر عامل)         ۱۳۶۹

محمد معاوی       استقلال صنعتی           ۱۳۷۰

حسن معاوی       استقلال صنعتی           ۱۳۷۱

شاهرخ شمس     استقلال صنعتی           ۱۳۶۹

اسماعیل شریفات    فولاد

علی حمودی          سپاهان

—————–لیگ یک——————–

جمیل زبیدی       ابوسلم و بازیکن اسبق فولاد

احمد بوعذار       استقلال اهواز

فرزاد جعفری      استقلال اهواز

سعید حلافی      پیکان

فرید حلافی       دروازه بان اسبق فولاد نوین

علی کعبی بازیکن شماره ۱۳ فولاد نوین که گفته می شود واسطه اصلی بین مدیران و بازیکنان و افراد جاعل بوده است و خبر پارسی در این باره هیچ قضاوتی ندارد.

میثم دورقی                        نفت مسجد سلیمان

میلاد شیخی سلیمانی           نفت مسجد سلیمان

عباس عسگری                    نفت مسجد سلیمان

صادق صادقی بابا احمدی     نفت مسجد سلیمان

ساسان شیرمردی                نفت مسجد سلیمان

مهربان عیسی پوران            البدر بندر گنگ

وحید مرادی                       البدر بندر گنگ

توحید غلامی                      شهرداری بندر عباس

و دیگر بازیکنان که بزودی اعلام می گردد.

شنیده می شود برخی از بازیکنان با حضور نزد مسئوولین قضایی و امنیتی به اشتباه خود در تحصیل این گونه کارت ها اعتراف کرده و مشمول رافت اسلامی خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.