آقای کمانه ؛ مواظب باش/ برخورد حذفی ممنوع!

خبرپارسی-عبدالصمد ابراهیمی-ثبت نام از کاندیداهای تصدی سمت ریاست هیات فوتبال فارس آغاز گردیده و این بار به نسبت دفعات قبل تعداد بیشتری وارد کورس رقابت شده اند.

آنچه می تواند در این رقابت گرمابخش انتخابات باشد نظارت اداره کل ورزش برای برگزاری یک انتخابات سالم و با حضور همه افرادی است که خود را در سطح هدایت فوتبال فارس دیده اند.

در این میان اما رواج برخی شایعات نگران کننده است.نگارنده علیرغم رفاقت با حیدرعلی کامیاب ، در سالهای اخیر همواره منتقد او بوده ام ولی در راستای رسالت مطبوعاتی و رسانه ای خود بر این باورم که اگر آنچه اکنون در گوشه و کنار شنیده می شود صحت داشته باشد باید برای کمانه و اداره متبوعش و حتی فدراسیون فوتبال افسوس خورد.

کامیاب برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده و همکاران ما که برای مصاحبه با او رفته اند می گویند جزوات و برنامه های مکتوب وی حکایت از برنامه ریزی مفصل برای اداره هیات دارد. او که با سفر به شهرستان ها و ارائه سرفصل برنامه هایش به اعضای مجمع درصدد مجاب کردن آنها برای کسب رای اعتماد است حالا با شایعه ای مواجه است که گفته می شود عده ای تلاش دارند وی را از حضور در انتخابات منع نمایند.

فارغ از اینکه برنامه های کامیاب برای هیات فوتبال چیست و اصلا آیا می توان آنها را اجرایی کرد یا خیر می پرسیم کدام کاندیدا حدود ۳۰۰ صفحه برنامه و طرح مکتوب برای این انتخابات آماده کرده است؟ کدام کاندیدا مکرر در سفر به شهرستان ها و نشست با اعضای مجمع نشان داده که عزمی استوار برای این کار دارد؟ انگیزه را  در افراد نکشید و اجازه بدهید مجمع برای رییس هیات تصمیم بگیرد.

کمانه که در انتخابات قبلی برای حضور سالاری در کورس رقابت با کفاشیان هم جلسه گذاشت و بر این باور بود که همه باید در صحنه باشند تا انتخابات سالم و واقعی شکل بگیرد این بار نیز لازم است مقابل این شایعات و اخباری که متضاد با روح انتخابات سالم و اساسنامه هیات ها است بایستد و حق انتخاب را به مجمع بسپارد. او نباید اجازه دهد برای خوشایند افراد قانون را ذبح شرعی کنند و پا در رکاب سب سرکش بی عدالتی گذاشته و بتازند که گرد و خاک برخاسته از زیر نعل چنین تاختنی ، چشم فوتبال و ورزش ما را کور می سازد.

هاشمی نژاد معاون محترم اداره کل ورزش استان را تنها یک بار و در ورزشگاه دستغیب از نزدیک دیده ام اما دورا دور به او احترام گذاشته و می گذارم. این بار نوک آبشار شایعات از جبهه نام او به باغچه انتخابات سرازیر است. اینکه  می گویند چون وی ثبت نام کرده ، اداره کل می خواهد رقبای جدی اش را از گردونه خارج نماید تا وی به کرسی صدارت فوتبال استان برسد نگران کننده خواهد بود و شائبه انتصابات را به دنبال دارد. باور این موضوع سخت است اما امیدواریم در عمل هم این اخبار نفی شوند و کمانه ، سیاوش وار از آتش اتهامات بگریزد.

کامیاب توسط کمیته انضباطی یا استیناف فدراسیون فوتبال محروم شده و حالا محرومیت او لغو گردیده. این آیا دلیلی بر ممانعت از حضور او در انتخابات است؟ اگر اینگونه است چرا لغو محرومیت شد؟ فوتبالیستی که مثلا دو جلسه محروم می گردد و یک جلسه آن بخشیده می شود آیا حق حضور در مسابقات را ندارد؟ این استدلال مضحک را در خاطرات کودکی ملانصرالدین هم نمی توان یافت و بار حقوقی چنین ادعایی در حد پر کاه است.گردباد که هیچ، نسیم هم آن را با خود می برد.

ماده ۱۸ اساسنامه هیات ها گویا ست و شرایط ثبت نام افراد در آگهی منتشر شده در جراید هم آمده است و وفق آن کاندیداها باید این مولفه ها را داشته باشند:

الف) تابعیت ایران و سکونت در استان مربوطه.

ب) التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

ج) عدم سوء پیشینه و محرومیت اجتماعی بر اساس تایید مراجع ذیصلاح قضایی.

د)حداقل ۳۵ سال و حداکثر ۷۰ سال تمام در زمان اعلام نامزدی.

ه) دارا بودن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن.

و) دارا بودن ۵ سال سابقه مدیریت (برای افرادی که حداقل یک دوره چهار سال ریاست هیات فوتبال استان را عهده دار بوده یا باشند این شرط لازم نیست)

اگر بناست کسی رد صلاحیت شود باید با اعلام اینکه کدام یک از این موارد را نداشته از حضور در انتخابات منع گردد وگرنه برخورد حذفی و تصمیمات شخصی و گاه غرض ورزانه می تواند باردیگر انتخابات فارس را به کانون اخبار و حاشیه ها تبدیل کند و حتی کار را به مراجع قضایی مانند دیوان عدالت اداری سوق دهد و گره کوری در کار بیاندازد که باز کردنش با انگشت تدبیر ممکن بود و حالا باید دندان را به کار گرفت.گرهی که انتخابات را دستخوش اتفاقات ناخوشایندی می سازد و امیدواریم نه اداره کل و نه فدراسیون تن به این حاشیه سازی خود ساخته نه فقط درباره کامیاب که درباره هیچ یک از کاندیداها ندهند.

کامیاب یا هر فرد دیگری لاجرم باید گواهی عدم سو پیشینه ارائه دهند. اگر دادستان پای چنین گواهی را امضا کرده دیگران نمی توانند حرفی مغایر با قانون داشته باشند.اتفاقات فوتبالی هیچگاه در پیشینه و سجل کیفری افراد ثبت نمی گردد و محرومیت از سوی کمیته انضباطی و حال اعلام اتمام آن نمی تواند بهانه ای برای رد صلاحیت افراد باشد. در ورزش فارس برگزاری دادگاههای صحرایی که خود دادستان هستند و کیفر خواست صادر می کنند و خود قاضی صدور حکم و خود دایره اجرای احکام می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد.

مشی خبرپارسی همواره دفاع از حق و حقیقت بوده و اگر این بار از کامیاب دفاع می کنیم به دلیل رواج اخبار ناخوشایندی است که سبب می گردد فوتبال فارس ضربه بخورد. نه فقط کامیاب که هر فرد دیگری که احساس می کند در این انتخابات ظلمی بر او روا شده یا می شود می تواند از تریبون خبرپارسی دادخواهی نماید. حرف ما دفاع از کامیاب نیست دفاع از حقانیت و قانونگرایی و پرهیز از قانون گریزی است. حال چه فرد منتفع کامیاب باشد که خود منتقد او بوده ایم و چه هر شخص دیگری. اکنون که او برای اداره هیات فوتبال وقت صرف کرده و برنامه ریزی نموده ، کشتن انگیزه در او بی انصافی محض است.

کمانه ، هاشمی نژاد، هیات فوتبال و فدراسیون نشین ها –به ویژه شخص آقای آیت اللهی- را منصف تر و معقول تر از آن می دانیم که در برخورد با افراد شیوه حذفی بدون اتکا به قانون و مقررات را در پیش بگیرند.امیدواریم که تصورمان غلط نباشد.

 

3 دیدگاه برای “آقای کمانه ؛ مواظب باش/ برخورد حذفی ممنوع!

    1. با سلام
      ورزش فارس خوب و پر نشاط است تیمهای برق و فجر صدر جدول هستند .آقای کمانه فراموش نکنید برای دریافت جام حضور بعمل برسانید.

      بقال سر کوچه ما هم میداند که همه چیز خوب است الخصوص ورزشو ورزشکار خوبی بوده…..

  1. کمانه زیرک تر از اونیه که چنین خطایی کنه او در انتخابات قبل هم به خاطر نگاههای حذف گرانه فدراسیون فوتبال انتخابات را غیر قانونی خواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.