آقای شیروانی مواظب باش/سهام برق همچنان دولتی است

خبرپارسی-هادی شیروانی شیری؛ این نامی است که در چند روز اخیر در محافل فوتبالی استان می شنویم.کسی که گفته می شود نیمی از سهام باشگاه برق را از حسین فارسی خریداری کرده تا این تیم را از بن بست فعلی نجات دهد.  نه فقط قدم او که قدم هر کس که چنین نیتی دارد را خیرمقدم می گوییم اما آنچه وی در بیانیه اش که در یکی از نشریات محلی منتشر شده اظهار داشته برایمان نگران کننده است.

شیروانی گفته است برق یک باشگاه خصوصی است و این دقیقا” همان موضوعی است که باید به آن پرداخت و او را متوجه کرد که اگر کسی چنین اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده صد در صد غلط است. اگر بابت خرید سهام وجهی پرداخت کرده اید برای بازپس گیری آن دست به کارشوید زیرا برق بر خلاف تصورات شما و خیلی های دیگر یک باشگاه دولتی است.سهامش نیز در اختیار اشخاص نیست که بتوانند آن را به شما یا هر فرد دیگری واگذار کنند.

صد در صد سهام برق متعلق به برق منطقه ای فارس بوده و دولتی است.برای واگذاری سهام موسسات دولتی هم تشریفات قانونی لازم است که این امر هیچگاه صورت نگرفته و سال گذشته حسین فارسی صرفا” به عنوان بهره برداریا همان مستاجر وارد ماجرا گردید تا در کنار تسهیل امور صنتعی و معادن برای او از طرف استانداری ، هزینه هایی هم در برق نماید. برق منطقه ای به عنوان شخصیت حقوقی چون نمی تواند مجمع تلقی گردد، افرادی به عنوان نمایندگان آن اداره، مجمع را تشکیل می دهند اما حضورشان به معنای سهامدار بودن نیست. سهامدار خود برق منطقه ای یا به عبارت بهتر دولت است.واگذاری سهام موسسات در دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد و در روزنامه رسمی هم آگهی می شود.

در صورتجلسه تنظیمی ارائه شده به اداره ثبت شرکت ها هم هیچ نامی از واگذاری سهام نبود و صرفا” اعضای مجمع تغییر کرده و متعاقب آن هیئت مدیره جدید معرفی شد که تنها آگهی قانونی منتشر شده در روزنامه رسمی کشور در سال ۹۱هم صرفا” حاوی تغییرات مدیریتی است که (اینجا) می توانید مشاهده کنید و در قسمت جستجوی سایت آن روزنامه در سال ۹۱ و ۹۲هیچ آگهی دیگری وجود ندارد. در حالی که موسسه ای مانند شاهین بوشهر وقتی دچار تغییرات مالکیتی گردید (اینجا) آگهی منتشره آن همه ابعاد تغییرات را در بر می گرفت و میزان سهام مشخص بود.در همان آگهی هم قابل مشاهده است که تغییرات با مجوز اداره کل ورزش و جوانان بوده و بدون مجوز آن نمی توان ثبتی انجام دد.

واگذاری سهام دولتی باید باید توسط دولت تایید و مجلس هم بلامانع بودن آن را اعلام کند.این سهام در دفاتر اسناد رسمی نقل و انتقال و به ثبت می رسد.قبل از آن کارشناس رسمی باید سهام را قیمت گذاری کند و دیون و مطالبات را در محاسبات خود لحاظ نموده و آخر الامر قیمت را مشخص نماید. ولو اینکه دیون بیش از دارایی ها باشد بازهم لازم است در هنگام واگذاری همه چیز شفاف باشد. آیا آقای فارسی مدرکی دال بر پرداخت یک ریال بابت خرید سهام دارد؟ آیا اساسا” می شود سهام موسسه دولتی را بدون مزایده به فرد خاصی داد؟ آیا دولت می تواند به طور رایگان اموالش را در اختیار افراد و اشخاص قرار دهد؟ شاید گفته شود چون برق بدهکار بود پولی بابت سهام پرداخت نشد. برق منطقه ای طبق صورتجلسه بین طرفین، قرار بود در قبال آن بدهی ها مجموعه ورزشی برق را در اختیار آقای فارسی قرار دهد. پس همه چیز نشان دهنده آن است که فارسی مالک برق نیست.مالکیت سند رسمی می خواهد که اصلا و ابدا وجود ندارد.

موسسات و شرکت های ورزشی برای ثبت تغییرات مالکیتی و ….باید مدارک خود را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند و آن اداره ابتدا از اداره کل ورزش و جوانان استان برای بلامانع بودن این تغییرات استعلام می گیرد.لطف کنید بپرسید آیا در اداره ورزش و جوانان چنین سابقه استعلامی وجود دارد؟

باشگاهها بعد از تغییر مالکیت باید وفق آیین نامه تاسیس باشگاه و ورزشگاه از کمیسیون ماده ۵اداره کل ورزش و جوانان پروانه باشگاهداری دریافت نمایند. لطفا” تحقیق فرمایید آیا چنین پروانه ای به نام آقای فارسی صادر گردیده؟

اداره کل ورزش و جوانان برای صدور پروانه ، تاییدیه هیئت های رشته های ورزشی مختلفی که باید آن باشگاه در آنها فعالیت نماید را خواستار می گردد. هیئت فوتبال یکی از آنهاست که وفق مقررات تا زمان اخذ تسویه حساب بدهی ها نمی تواند بلامانع بودن فعالیت در رشته فوتبال را صادر نماید. آیا چنین مراحلی طی شده است؟ آیا از تعلیق فعالیت های برق خبر دارید؟ آیا میزان دیون فصل قبل و چک هایی که دست طلبکاران است را به شما گفته اند؟

هیچ یک از این امور انجام نشده زیرا نیازی به اجرای آن نبوده و تغییرات مالکیت وجود نداشته. فارسی صرفا” مستاجر موسسه برق بوده و مستاجر نمی تواند سهام را به افراد دیگری واگذار کند. اینکه شما از تشکیل هیئت مدیره و سمت نایب رییسی خودتان هم خبر داده اید اما این تغییرات در اداره ثبت شرکت ها به ثبت نرسیده و به اطلاع اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال نرسیده هم جای بحث دارد.

جناب آقای شیروانی؛ مواظب باشید. این فوتبال گردابهای مهلکی دارد که خیلی ها را بلعیده است. سال گذشته در چنین ایامی حیدرعلی کامیاب با شور و نشاط و انرژی درصدد احیای برق بود و گام در راهی نهاد که شما هم کم و بیش همان مسیر را می پیمایید.امروز او را ببینید و حرفهایش را بشنوید تا متوجه شوید که بی گدار به آب زدن چه تبعاتی دارد.خیلی مواظب باشید. این برق فشار قوی تر از آن است که تصور می کنید.قبل از هر اقدامی سراغ هیئت فوتبال استان بروید تا ابهامات شما را رفع کند.

1 دیدگاه برای “آقای شیروانی مواظب باش/سهام برق همچنان دولتی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.