آرامش شهروندان مهمترین هدف مدیریت شهری است

خبرپارسی – معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شعار محوری شهروند فرهنگ مدار را که از سوی شهردار این شهر عنوان شده است؛ راهبرد محوری فعالیت های فرهنگی شهرداری دانست و گفت: احساس تعلق خاطر به شهر و آرامش شهروندان از جمله مهمترین اهداف شورای شهر و مدیریت شهری کنونی است .

فرزاد صدری که درآیین افتتاح کتابخانه تخصصی شهروندی و رونمایی از تولیدات آموزش شهروندی سخن می گفت افزود: وقتی شهردار یک شهر در راس مجموعه مدیریت شهری از شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ‌مدار سخن می‌گوید، یعنی در نگاه او آدم‌ها اهمیت بیشتری دارند و پل و تقاطع و خودرو اگرچه نیاز شهر است، اما روح شهر، شهروندان و فرهنگ آنها چیز دیگری است .

به باور وی شیراز همانقدر که مهد تمدن است مهد فرهنگ هم هست اما یادمان باشد که حاکمان و قدرتمندان تمدن را می‌سازند و پیامبران و معلمین اخلاق فرهنگ را، تمدن چشم نواز است و فرهنگ روح نواز، تمدن شاید آسایش را به ارمغان بیاورد اما آرامش را به دنبال ندارد، آنچه آرامش شهر را فراهم می‌کند، فرهنگ است.

امروز در رونمایی از محصولات شهروندی، دنباله رو شعار شهردار شیراز هستیم تا شهروند فرهنگ‌مدار پرورش دهیم و آرامش را در شهر ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.