یک گام نزدیک تر تا مجلس آینده!

خبر پارسی-  سید علیرضا میرزاده – تا چند روز دیگر شاهد شمارش معکوس برا ی آغاز دو رویداد مهم خواهیم بود یکی مربوط به بزرگداشت شاعر بلند مرتبه حافظ شیرین سخن و دیگری معرفی استاندار جدید.
حافظ شاعر لسان الغیب و شاعری که کتابها راجع به اونوشته شده و نوشته خواهد شد و شاعری که مردم شیراز این پایتخت فرهنگی و پایتخت عاشقان پاک نهاد به داشتن او می بالند .
شاعری که شعرهایش امید بخش و تسکین دهنده آلام مردان و زنان در همه زمانها بوده و خواهد بود و می دانیم که مهرماه که شروع فصل پاییز است به نام این شاعر نام گذاری شد و سالهاست که اندیشمندان و علما و فضلای به نام ایران و جهان و ادیبان بزرگ در بیستم این ماه پاییزی که برخی آن را عید عرفا یا فصل عارفان می نامند، در شهر راز یعنی شیراز ،شهر عشق و شور گرد هم می آیند و به بحث و تبادل نظر می پردازند و چقدر شایسته خواهد بود که استاندار جدید نیز در این مراسم حضور داشته باشد و با بهره گیری از روح قدسی حافظ کارها با نگرشی نو و اندیشه نیکو آغاز شود .
حافظ نیز بر این مدعا تاکید دارد چنانچه می فرماید : (به شیراز آی وفیض روح قدسی… بجوی از مردم صاحب کمالش) ،اگر چه متاسفانه برخی از مدیران سابق که راه به بیراهه بردند توفیق حضور در این مراسم را نخواهند داشت .
شاید معرفی استاندار در این مقطع برای استان پهناور وتاریخ ساز فارس مقداری نسبت به دفعات قبل تفاوت داشته باشد و این بار حساسیت ها مقداری بیشتر و صحبت پیرامون این موضوع بیشتر است که این خود نشان از افزایش آگاهی اجتماعی و سیاسی مردم و گروهای مردمی دارد که خود باز گواهی است بر رشد مردم سالاری و اعتقاد برا ینکه مردم حق تصمیم بر سرنوشت خود را با توجه به اعتقادات مذهبی و اهداف اصلی انقلاب دارند و بیشتر از قبل به این حق واقف شده اند .
ضمن اینکه دولت جدید و مسوولین نیز تلاش دارند تا زمینه های این امر یعنی توجه به خواست مردم را فراهم و تسهیل کنند . و نمایندگان محترم مردم چه در مجلس و چه در شوراهای اسلامی . دیگر تشکلها در این برهه زمانی بایستی به این موضوع توجه و عنایت ویژه داشته باشند . .
این امر طبیعی است که هرچه زمان می گذرد مردم با توجه به بالارفتن سطح اطلاعات و آگاهی خواهان اجرای تصمیمات بهتری برای خود و سرزمین خود خواهند بود .

امروزه همه ما شاهد گردش بسیار سریع اطلاعات هستیم و برخی اعتقاد دارند که این عصر در حقیقت قرن اطلاعات است و درست است .
جایی که اطلاعات در گردش نباشد و در دسترس نباشد در آن صورت آن جامعه پیشرفتی نخواهد داشت . به بیان دیگر قومی که فقط در گذشته خود بماند پیشرفتی رو به جلو نخواهد داشت، اگر چه توجه به تاریخ و تجارب تلخ و شیرین گذشته بسیار مهم و راه گشا برای آینده است .
امروزه انحصار طلبی و یک جانبه نگری جایی ندارد بنابراین می طلبد که مدیران جامعه مقداری عمیق تر به مسایل نگاه کنند و زمینه های دسترسی مردم به اطلاعات را فراهم کنند برای پیشرفت جامعه در همه ابعاد چه در یک سازمان کوچک یا در یک اجتماع بزرگتر .
مردم نیز از نمایندگان خود در همه سطوح و ارگانهای رسمی و یا تشکل ها و مجالس و شوراهای گوناگون این انتظار را دارند که رویکردی جدید را در پیش بگیرند .
امروزه دیگر مورد قبول نخواهد بود که فردی بخواهد به جای جمع کثیری تصمیم بگیرد و با ادبیاتی حرف بزند که موجب رنجش خاطر مردم فهیم یک شهر بشود حرفهایی که نشان از بی خردی و منفعت طلبی باشد . قطعا در صورت وجود یک سیستم تک صدایی امکان فساد در جامعه نیز بیشتر وجود خواهد داشت ، در هر کشوری هم که باشد فرق نمی کند ، و فساد می تواند جامعه را به سقوط اخلاق و عقلانیت پیش ببرد .
وجود چند فکر و چند صدا می تواند نتایج بهتری برای جامعه و برای منافع جمعی بوجود آورد . شیوه پذیرفتن خلافت از سوی حضرت علی (ع) خود یک گواه بزرگ است بر اینکه حضرت زمانی خلافت را پذیرفتند که مردم خواستند و براین موضوع اجماع بوجود آمد . در هیچ جایی نمی خوانید و نوشته نشده که حضرت علی( علیه السلام) برای خلافت جنگیده و یا با خشونت به خلافت رسیده باشند .
ایشان سالها نقش یک استاد و یک مشاور را داشتند تا زمانی که اجماع و نظر مردم موجب شد تا خلافت را بپذیرند .
بنابراین در انتخاب فردی که سکّان دار استان خواهد بود دقت مهم است و اینکه خواست مردم مورد توجه قرار گیرد و فردی که بتواند با دولت و برای منافع مردم استان کار کند که البته در مقاله دیگری در خصوص ویژگی های استاندار پرداخته شد و در آینده نیز نکاتی یاد آور می شوم .
در اینجا اشاره ایی بکنم به تکلیف اصلی مردم و آن حضور در انتخابات های بعدی است همچون گذشته و با درایت و مطالعه بیشتر اینکه چه نمایندگانی انتخاب کنند و اینکه نمایندگانی انتخاب شوند که همیشه مدافع حق مردم و اهداف انقلاب باشند و نه اینکه خدای نکرده گاهی چند جمله بگویند آنهم فقط برای منافع یک نفر یا گروه کوچکی نمایندگانی که فرهنگ دان و آگاه باشند.
اگر چه مردم عزیز همیشه هوشیار و در صحنه بوده و هستند مردمی که هر روز به حقوق خود آگاه تر و با تدبیر و اعتدال و با عقلانیت امید به فرداهای بهتر دارند و آماده همکاری با مدیران لایق هستند . چرا که همه چیز در سایه دوستی و وحدت به دست می آید و با عناد و کینه توزی چیزی برای کسی نمی ماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.